Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Arcanum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:59, 08 Lut 2007    Temat postu: Rasy

Rasy Mniejsze:

Krasnoludy: Ze wszystkich ras Mniejszych to właśnie krasnoludy są bezsprzecznie wzorcem doskonałości. Większe i lepiej zbudowane, niż ich mniejsi kuzyni niziołki i gnomy, żyją także dłużej od nich; naturalna długość życia krasnoludzkiego mężczyzny wynosi prawie 600 lat. Ich wzrost waha się między 30 a 50 cali, są tędzy i przysadziści, a wszystko to mięśnie! Niewiele chorób się ich ima, kondycja pozwala im – lepiej niż innym znanym rasom – znosić ekstremalne warunki pogodowe i brak pożywienia. Są też bardzo inteligentni i wysoko rozwinięci, posiadają wielką wrażliwość artystyczną, mają wyczulone zmysły smaku, węchu i słuchu – jest to wspólna cecha wszystkich Ras Mniejszych. Odróżniając krasnoludy od innych ras, należy zwrócić uwagę na ich zarost – ani gnomy, ani niziołki nie posiadają tak bujnych i okazałych bród.

Jako dzieci selekcji naturalnej krasnoludy – tak jak ludzie – nie wykazują predyspozycji do Magii i muszą szukać siły w stosowaniu Prawa Naturalnego.

Krasnoludy zamieszkują tereny górskie i budują zwykle małe osiedla. Ich naturalnymi wrogami są ogry, ponieważ obie rasy walczą o przestrzeń życiową, jednak krasnoludy mają przewagę inteligencji i liczebności, dlatego w jakichkolwiek konfliktach między nimi a Krasnoludami zawszą są górą.

Wrodzone Promocje:
Technologia +15%
Siła +1
Kondycja +2
Podwyższona każda Umiejętność Techniczna
Każdy Czar Kosztuje 2 razy więcej
Charyzma -1.

Gnomy: Tak jak Krasnoludy i Niziołki – należą do Ras Mniejszych. Są spokrewnione z krasnoludami.

W przeciwieństwie to krasnoludów gnomy nie mają rozwiniętej muskulatury i wyjątkowej siły, ich cechy fizyczne odpowiadają niskiemu wzrostowi. Przeciętny wzrost gnoma to 40 cali (czyli 100 cm), nie ważą zwykle dużo, są jednak wyjątkowo wytrzymale i długowieczne! Długość życia gnoma-mężczyzny wynosi około 500 lat.

Gnomy można odróżnić od innych Ras Mniejszych po wyglądzie twarzy i stóp – w przeciwieństwie do krasnoludów nie noszą bród, nie mają też przerośniętych i owłosionych stóp jak niziołki. Charakterystyczną cechą gnoma jest jego nos, zwykle duży i mięsisty. Jak reszta Ras Mniejszych gnomy mają wyostrzone zmysły, a wielkość nosa wskazuje, że najlepiej rozwinięty jest bardzo czuły i precyzyjny węch.

Oprócz różnic w powierzchowności główna różnica między gnomami a innymi Rasami Mniejszymi leży w charakterze. Tu wyraźnie widać kontrasty! Krasnoludy osiedlają się głównie w terenach górskich, natomiast gnomy wszędzie, gdzie istnieje handel i wymiana towarów. Krasnoludy żyją w zamkniętych i tajemniczych społecznościach, zaniechując jeżeli to możliwe, kontaktów z innymi rasami, natomiast gnomy chętnie nawiązują znajomości. Niziołki są nieśmiałe, skromne i w większości wypadków prowadzą osiadły tryb życia, gnomy są energiczne i wszędobylskie. Ze wszystkich Ras Mniejszych gnomy najchętniej podróżują, uczą się nowych języków i cenią sobie wszystko, co nowe i obce.

Podłożem ambicji, która inspirowała wielu gnomów do zostania bankierami, politykami i przemysłowcami, jest chęć zapewnienia sobie bezpieczeństwa.

Gnomy nie potrafią bronić się równie dobrze, jak krasnoludy, nie mogą też ukryć się w górach. Jeśli gnom ma mieć spokojną głowę, to musi jakoś dbać o siebie i swoją rodzinę, a więc stworzyć barierę między sobą a światem pełnym niebezpieczeństw.

Wrodzone Promocje:
Reakcje +10
Um. Targowania się +1/2
Siła Woli +2
Jeśli weźmiesz gnoma bohatera to -2 do Kondycji.

Niziołki: Są najmniejszą z ras w Arcanum. Przeciętny niziołek nie przekracza 34 cali (czyli 85 cm) i często wyposażony jest w wydatny brzuszek, niziołki znane są bowiem ze skłonności do obżarstwo. Ich zmysły są równie rozwinięte jak u reszty Ras Mniejszych.

Zewnętrznie niziołków można odróżnić od innych Ras Mniejszych po kilku szczegółach: są niższe niż krasnoludy i nie noszą gęstych bród, choć inne części ich ciał pokryte są włosami przypominającymi zwierzęcą sierść (szczególnie dotyczy to nóg i stóp). Nie mają dużych i mięsistych nosów jak gnomy i są o połowę od nich tęższe. Najbardziej widoczną częścią ciała są stopy.

Oprócz powierzchownych różnic w wyglądzie istnieją głębsze, bardziej skomplikowane rozbieżności między niziołkami a przedstawicielami innych Ras Mniejszych. W przeciwieństwie do krasnoludów i gnomów, wytworów selekcji naturalnej, ewolucja niziołków została została wywołana przez Magię. Rezultatem działania magii było zredukowanie długości życia do 400 lat. Może to także wyjaśnić różnice między niziołkami a gnomami i krasnoludami oraz wiele unikalnych cech charakteru tych pierwszych. Mimo, że emanują magicznym rezonansem, niziołki nie wykazują predyspozycji do bycia czarodziejami.

Niziołki zwykle mieszkają w małych, zamkniętych społecznościach. Żyjące na wsi budują wioski, a domu wznoszą pod kopcami ziemi, które następnie pokrywają darnią i kwiatami.

Wrodzone Promocje:
Skradania się +1/2 punktu
Zręczność +2
Krytyczne trafienie +5%
Siła -3
Uniki +0,25

Rasa Olbrzymia:

Ogry: Przeciętny ogr osiąga wzrost 150 cali (czyli 380 cm), a większość jego ciała stanowią potężne mięśnie. Trudno określić długość życia tych stworzeń, ponieważ ogry są tak nieprzyjazne dla życia, że inne rasy zabijają je, gdy tylko je spotkają; jednak średnia ich życia wynosi około 200 lat.

W warunkach naturalnych ogry są samotnikami. Preferują mieszkanie w terenach górzystych, są stworzeniami terytorialnymi, co często prowadzi do konfliktów z krasnoludami, które także zamieszkują góry, ale nie pozwalają sąsiada tłuc się po głowach i przepędzać Very Happy

Mimo niemożności używania Magii, ogry nie podporządkowują się też Prawu Naturalnemu. Jedynymi narzędziami jakie używają są proste maczugi i kamienne topory.

Wrodzone Promocje:

Półogry: U Półogrów wyraźnie widać cechy obojga rodziców. Są niewiele mniejsze od ogrów czystej krwi, ich średni wzrost wynosi około 120 cali (czyli 300 cm) i tak jak ogry są umięśnione i bardzo silne. Nie żyją jednak tak długo jak one, bo przeciętnie 90 lat – charakter i długość życia odziedziczyły po ludziach. Są o wiele inteligentniejsze niż ogry, mniej skłonne do przemocy i wpadania w szał, mogą pracować i mieszkać w towarzystwie innych ras. Zatrudniają je zazwyczaj gnomy, którym łatwiej pokonać uprzedzenia życiowe w stosunku do półogrów.

Ciekawe, że wszystkie spotkane półogry to mężczyźni. Możliwe, że ogry zabijają potomstwo płci żeńskiej albo – co bardziej niepokojące – półogry- mężczyźni mogą swobodnie opuszczać plemię i wędrować po świecie, a kobiety są przetrzymywane w celach rozrodczych.

Dość nierozgarnięte w porównaniu z przeciętnym człowiekiem półogry są bardzo cierpliwe i łagodne Very Happy

Wrodzone Promocje:
Inteligencja -4
Siła +4
Odporność na Obrażenia +10%
Uroda -1
Skradanie +1

Rasy Średnie:

Ludzie: Są rdzeniem wszystkich Ras Średnich i jednym z najstarszych ludów Arcanum.

Wzrost przeciętnego człowieka wynosi od 60 do 75 cali (czyli jakieś 175 cm), waga bywa znacznie zróżnicowana, a długość życia wynosi około 80 lat, choć niektórzy dożywają i 100 (dłuższe życie musi być wynikiem oddziaływania Magii). Mimo braku natury magicznej. Ludzie są czasem zdolni opanować Sztukę i osiągnąć niewielkie sukcesy w rzucaniu Zaklęć. Z drugiej strony – wrodzona inteligencja i ciekawość ludzi daje im najwspanialsza możliwość wykorzystywania Prawa Naturalnego, dzięki czemu wytwarzają i kontrolują więcej Technologii, niż inne znane rasy.

Charakter rasy ludzkiej jest bardzo zróżnicowany. Ludzie mają skłonność do łączenia się w grupy oparte na bliskiej rodzinie, darzą wielkim uczuciem swoich partnerów i dzieci. Są najliczniejszą rasą Arcanum, można znaleźć ich wszędzie, mieszkają na wszystkich lądach i tolerują każdy klimat. Wykonują wszelkie zawody – ich upór jest tak wielki, że nie pozwalają się pozbyć lokum i pracy niezależnie od tego, jak bardzo muszą się do nich dostosować. Nie mają też żadnych wrodzonych uprzedzeń oprócz silnej i nieuzasadnionej niechęci do orków. Większość ludzi nienawidzi i boi się także ogrów.

Wrodzone Promocje:
Nie mają żadnych promocji.

Elfy: Można je odróżnić on innych Ras Średnich, po proporcjach ciała, szczegółach ciała, barwie włosów, oczu i skórze. Nie są tak wysokie, jak ludzie – średnia wzrostu elfów wynosi około 60 cali (czyli jakieś 150cm) – mają raczej filigranową budowę. Ramiona i nogi są u nich proporcjonalne dłuższe od tułowia, niż obserwujemy to u ludzi, a ich palce u rąk i nóg są zwykle długie i cienkie. Mają wydłużone spiczaste uczy, w kształcie migdałów i małe, lekko zarysowane nosy. Ich skóra jest blada, o odcieniu od kremowo beżowego przez kredo biały do delikatnego odcienia mleczno oliwkowego. Ich włosy także mają delikatną barwę, mogą być srebrne, złote lub nawet zielone.

Elfy to lud przesiąknięty Magią. A ponieważ wypełnia je magiczna energia, elfy posiadają naturalne predyspozycje do używania Sztuki i wydały na świat niezliczone pokolenia pagów. Czasami Magia jest w nich tak silna, że małe urządzenia technologiczne nie działają w ich obecności, a duże doznają poważnych usterek.

Ludziom trudno zrozumieć charakter elfów, gdyż jest on czasami pełen paradoksów. Ogólnie rzecz biorąc, to lud pokojowy, uprzejmy, dobrotliwy, uwielbiający żarty i szaleństwa. Śmiertelnie podchodzą przy tym do spraw honoru, a sprowokowane – będą pojedynkować się na śmierć.

Nie sposób ustalić, jak długo żyją elfy. Możemy zgadywać, że około 1000 kat bez przedłużania życia za pomocą Magii . Jednak elfy rzadko umierają z własnej woli, nawet nie starzeją się naturalnie. Magia to przecież ich największy sprzymierzeniec.

Wrodzone Promocje:
Uroda +1
Zręczność +1
Siła Woli +1
Potencjał Magiczny +15%
Um. Technologiczne -2
Siła -1
Kondycja -2

Półelfy: To rasa-hybryda, dziecko ze związku człowieka z elfem. Nie ma tutaj żadnej zasady, mogą rodzić się ze związku elfickiej kobiety z ludzkim mężyczną, jak i mężczyzny-elfa z ludzką kobietą. Owocem takiego związku jest osoba wykazująca cechy obu ras, ale do żadnej nie zaliczają się w pełni, na czym polega uniwersalny charakter wszystkich hybryd.

Półelfy są z bodowy podobne do ludzkiego rodzica, choć nie zawsze. Czasem mogą uchodzić za ludzi lub elfy czystej krwii, ale wprawne oko zawsze rozpozna je po kilku charakterystycznych cechach; są niższe niż przeciętni ludzi (ich wzrost waha się między 60 a 75 cali), proporcje ciała mają również ludzkie, nie posiadają wydłużonych kończyn ani palców. Prawie zawsze dziedziczą po elfim rodzicu spiczaste uszy, mają również klasyczną elficką cerę, ale kolor włosów zdradza domieszkę ludzkiej krwi.

Wrodzone Promocje:
Um. Magiczne +5%
Zręczność +1
Uroda +1
Kondycja -1

Orki: Przeciętny ork ma wzrost od 60 cali do 70 cali (czyli jakieś 165 cm), rzadko jednak osiągają górną granicę. Kręgosłup każdego orka jest zniekształcony, tworząc garb, obwisłe ramiona lub zawieszoną głowę, prze co sprawiają wrażenie niższych, niż są w rzeczywistości. Twarz orka jest zniekształconą karykaturą ludzkiego oblicza, często posiadające cechy charakterystyczne dla dzika lub tygrysa; orki mogą mieć spiczaste uszy, duże kły lub świński ryj, rozszerzone źrenice i inne anomalie.

Orki żyją krótko, tylko około 40 lat, rozmnażają się jednak bardzo szybko – samica orka rodzi po 4 miesiącach ciąży, jej młode dorastają szybciej, niż ludzkie dzieci, a chodzić i biegać potrafią już w szóstym miesiącu życia.

Mimo że ich życie jest krótkie, orki cechuje przerażająca żywotność. Są bardzo silne, silniejsze niż człowiek tego samego wzrostu. Otrzymana rana zasklepia się prawie natychmiast.

Orki skupiają się w duże plemiona, liczące okołoczłonków. W społeczności dominują samce; najsilniejszy i najsprytniejszy znich jest przywódcą, inni zaś polują, oraz bronią samic i w żaden sposób nie sprzeciwiają się decyzją wodza. Chyba że chcą rzucić mu wyzwanie do walki o władze.

Wrodzone Promocje:

Półorki: Mają bardzo zróżnicowany wygląd zewnętrzny. Są mniej więcej tej samej postury co ludzie, osiągając od 65 d0 80 cali wzrostu (czyli koło 175 cm). Ogólnie rzecz biorąc, wyglądają jak wysokie, krzepkie orki, ale zwykle są wolne od wady kręgosłupa charakterystycznej dla ich rodziców czystej krwi, mają też nieco mniej owłosienia i mniejsze zęby. Niejest to oczywiście zasadą, niektórych półorków nie sposób odróżnić od ludzi. Tylko bardzo subtelne szczegóły wskazują na to, że dany osobnik pochodzi od orka.

Niestety, ludzki wygląd nie jest wśród nich częsty, właściwie nawet najprzystojniejsze półorki mają odróżniające je orkowe cechy, które są ich piętnem do końca życia, jeśli żyją w ludzkiej społeczności. Półorki rzadko znajdują zatrudnienie w innych profesjach niż zawody służebne.

Niektóre półorki potrafią nauczyć się kontrolowania nękającej je skłonności do przemocy. Ich wrodzona inteligencja połączona z zaletą przynależności do rasy magicznej umożliwia im poznanie podstaw Sztuki rzucania zaklęć.

Wrodzone Promocje:
Siła +1
Wytrzymałość +1
Uroda -2
Charyzma -2
Zdolność Walki i Unikania Ciosów +1
Odporność na Trucizny +10%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Arcanum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin