Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Solucja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Baldur's Gate
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:13, 02 Lut 2007    Temat postu: Solucja

PROLOG

A więc zaczynamy grę tworząc swoją własną postać. Pojawiamy się sami przed karczmą Whintropa w Candlekeep [lokacja 2600]. Wszędzie w mieście możemy spotkać nauczycieli, którzy krok po kroku będą nas wprowadzać do zasad rządzących Forgotten Realms. Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, to kupić (ewentualnie ukraść) u Whintropa wyposażenie dla siebie.

Dobry mag Firebeard Elvenhair prosi cię o przyniesienie mu zwoju "Identyfikacja" od Tehthorila, który kręci się w ogrodach wokół biblioteki. Po wykonaniu zadania Firebeard Elvenhair rzuca na ciebie czar 'Ochrona przed złem' (50 exp). Po wyjściu z kraczmy Whintropa powinniśmy udać się na południe i tak okrążać bibliotekę. W barakach, Fuller prosi cię o kupienie kołczanu bełtów. W nagrodę otrzymujesz Sztylet +1 (50 exp, 10 szt). Reevor każe ci oczyścić jego magazyn ze szczurów (50 exp, 5 szt). Hull stojący u wyjścia z cytadeli prosi cię o przyniesienie swojego miecza. Miecz i Antidotum, (które będzie nam później potrzebne) możemy znaleźć w barakach, gdzie spotkaliśmy Fullera (50 exp, 10 szt). W południowo-wschodnim rogu miasta znajduje się chata. Po odpowiednim zagadaniu z mnichami ze środka możey od nich dostać Miksturę Uzdrowienia. Dreppin prosi nas o przyniesienie Antidotum od Hulla, (które zdobyliśmy wcześniej) dla swojej krowy Nessie (50 exp). W stosie siana za krowami znajdujemy książkę 'Historia Halrui', którą zgubiła Phyldia stojąca niedlaeko karczmy Whintropa (50 exp). INNE: Można jej ukraść złoty naszyjnik.Ostatnim zadaniem, jakie musimy zrobić, to rozmowa z Gorionem stojącym na schodach do biblioteki. Pamiętajcie, że przed tym questem należy się jak najlepiej wyposażyć u Whintropa. Pozostaje nam już tylko siąść i popatrzeć na to jak Gorion wraz z naszym bohaterem opuszcza Candlekeep i kieruje się na wschód [lokacja 2700]. Niestety zostaje on zabity przez Sarevo... ups!! ...przez Opancerzoną Postać Smile, a my zostaniemy zranieni przez Tamoko (którą jeszcze w przyszłości spotkamy). Śmierć Goriona kończy PROLOG otwierając ROZDZIAŁ I.

ROZDZIAŁ I

Na początku Rozdziału I znajdujemy się na lokacji 2700, gdzie został zabity Gorion. Pojawia się IMOEN, która chce się do nas przyłączyć. Jest to zalecane, gdyż IMOEN jest bardzo dobrym złodziejem, którego po 5 poziomie możemy przekształcić w maga. Udajemy się na północ i zabieramy wszystko co zostało po Gorionie i napastnikach.Idąć na wschód spotkamy XZARA i MONTARONA. Przyłączają się razem, lecz nie są warci zachodu. Kierujmy się na wschód do lokacji 2800.

LOKACJA 2800 - Nie ma tu nic ciekawego, oprócz tego, że w lokacji x1004 y1114 możemy znaleźć Pierścień Ochronny +1 "Pierścień Księżniczki". Kierujemy się na północ do Gospody "Pod Pomocną Dłonią".

LOKACJA 2300 - GOSPODA "POD POMOCNÂĄ DŁONIÂĄ" W jednej z chat Joia prosi cię o odzyskanie "Pierścienia Tańczącego Płomienia", który ukradły jej Hobgobliny będące za murami Gospody (400 exp, Reputacja +1).Na schodach do Gospody czeka na nas zabójca Tamesh (120 exp). W Gospodzie spotykasz KHALIDA i JAHEIRĂ� - przyjaciół Goriona. Są bardzo dobrymi postaciami i warto ich przyłączyć, (chociaż Jaheirę można "wymienić" na innego kapłana). Jeden ze szlachciców chce, aby mu wyprać i wyprasować jego Złote Pantalony. Można je jemu zwrócić (100 exp). Gnomka Landrin prosi cię o oczyszczenie jej domu mieszczącego się w Beregoście [lokacja 3300] z pająków. Za przyniesienie kolejnych przedmiotów dostajemy nagrody: Ciało pająka (200 exp, 100 szt), Znoszone buty (300 exp, 120 szt) i Butelka wina (300 exp, 75 szt).Krasnolud Unshey chce odzyskać swój pas. Ma go ogr znajdujący się na lokacji 2800. Ma on Pas Przebić 'Zguba Elfów' (800 exp, 70 szt, książka 'Historia Tethyr'), jednakże to zbyt cenny przedmiot, aby go oddawać Unsheyowi. INNE: Ogr ma jeszcze przklęty Pas Zmiany Płci. Po wyjściu z Gospody udajemy się na południe i poprzez lokację 2800 dotrzeć do Beregostu [lokacja 3300].

LOKACJA 3300 - BEREGOST W tym mieście najlepszą gospodą jest kaczma Feldeposta, a dobre wyposażenie jest u kowala Grzmiącego Młota. W "Czerwonym Bukiecie" atakuje nas zabójca Karlat (270 exp). W tej samej gospodzie niziołek Prude prosi cię o odzyskanie jego krótkiego miecza od bandy gnolli w Wysokim Żywopłocie[lokacja 3200] (500 exp, 50 szt).W karczmie Feldeposta zaczepiają nas Marl i Dunkin. Szukają oni zaczepki i bez obaw możesz ich zabić. Jednak zagadując z nimi w kolejności 3-1-3-3-1 to Marl uzna że to nie my jesteśmy jego nieszczęściu tylko on sam (900 exp). W karczmie Feldeposta przebywa Algernon, któremu można ukraść magiczny płaszcz w działaniu podobny do Płaszcza Nimfy. Kelddath Olmyr poszukuje Bassilusa. Należy dostarczyć Święty Symbol Bassilusa do Świątyni Pieśni Poranka[lokacja 3400]. Bassilus wraz z zombi znajduje się w południowo-zachodnim krancu lokacji 3700. Kiedy gadając z nim wybierzemy odpowiedzi 3-1-1 odpowiednio, to Bassilus (Młot Bojowy +2 "Ashideena") przekona się, że jego kompani nie żyją i zostanie sam (1000 exp, 5000 szt). Lady Marianne z Beregostu prosi cię, abyś się dowiedział co stało się z jej mężem w drodze do Amn. List od męża mają Ogrillony na lokacji 3800 (300 exp, Pierścień Ochronny +1 "Pierścień Księżniczki"). Krasnolud KAGAIN chce od nas pomocy w znalezieniu syna Entara Srebrnej Tarczy, który jechał karawaną do Wrót Baldura. Można go przyłączyć do drużyny gdyż jest świetny w toporach. Rozbita karawana znajduje się na lokacji 2800. GARRICK chce nas wynając do obrony Silke - nadzwyczajnej Tespijki Smile). Jednakże nie jest ona dobra i nalezy odmówić zabicia ludzi, którzy przyjdą z nią porozmawiać. Wtedy musimy zabić Silke (Kij +1, Mikstura Niewrażliwości) (900 exp, Mikstura Obrony). Wtedy bard GARRICK chce się przyłączyć do drużyny. W "Wesołym Żonglerze" paladyn Bjornin chce aby zemścić się na ograch, które znajdują się na lokacji 4200 (400 exp, Reputacja +1, Tarcza Średnia +1). W tej samej gospodzie możemy posłuchać opowieści Gurke'a o skradzionym płaszczu w Kniejach Otulisko [lokacja 2000]. Mowa tu o Płaszczu Niewykrywalności "Szept Ciszy". W "Płonącym Czarodzieju" złodziej Zhurlong prosi cię o odzyskanie Butów Ukrycia "Szepczące Trzewiki", które mają hobgobliny na południe od Beregostu (300 exp, 100 szt). Warto jedna zachować ten przedmiot, szczególnie dla złodzieja. Nasz znajomy mag Firebeard Elvenhair (Płonącobrody Elfiowłosy Smile) prosi cię o przyniesienie mu książki "Historia Monety Losu" (300 exp, Reputacja +1). W nagrodę dostajemy książkę "Historia Martwej Trójki" opowiadająca o losach Baala i innych bogów Zapomnianych Krain. Kowal Grzmiący Młot ma bardzo dobre wyposażenie. Można u niego sprzedawać pancerze z Ankhegów po 1000 szt. Jeżeli się z nim odpowiednio zagada może on dla nas zrobić w ciągu 10 dni bardzo dobrą Zbroję Płytową z Ankhega za 4000 szt. Po powrocie z Kopalni Nashkel w "Wesołym Żonglerze" czeka na nas Jessa Vai płacąca po 50 szt za każdy skalp bandyty. Aby dostać się do Obozu Bandytów [lokacja 1900] musimy po powrocie z Kopalni Nashkel spotkać się z Tranzigiem na piętrze w karczmie Feldeposta. Po zabiciu Tranziga (Pierścień Ochronny +1 "Pierścień Księżniczki", RóÂżdżka Magicznych Pocisków) na mapie ukazuje się Obóz Bandytów [lokacja 1900]. Z Beregostu powinniśmy udać się do Nashkel [lokacja 4800] przez lokacje 3800 i 4300. Dotarcie do Nashkel kończy Rozdział I.


Rozdział II rozpoczynamy wchodząc do Nashkel.

LOKACJA 4800 - NASHKEL W gospodzie, Neira (Hełm Infrawizji "Oczy Prawdy") próbuje cię zabić (650 exp). Sklepikarz z Nashkel płaci po 500 szt za każde futo śnieznego wilka. Spotkać ich można w kopalniach Nashkel [lokacja 5400] i w południowej części Wybrzeża Mieczy. INNE: Sklepikarzowi można ukraść kilka Pawęży +1. Nawet jeśli się to nie uda i sklepikarz będzie nam wrogi, wystarczy zauroczyć go Płaszczem Algernona, który ukradliśmy w Beregoście. Baerrun Ghastkill - Burmistrz Nashkel prosi cię o zbadanie sytuacji w Kopalniach Nashkel [lokacja 5400]. Trzeba mu przynieść Święty Symbol Mulaheya (Miecz Krótki +1, Buty Uziemienia "Dar Talosa") (1000 exp, 900 szt, Reputacja +1). W domku w południowej części miasta młoda kobieta prosi nas o odnalezienie męża Józefa. Pierścień z Nefrytem Józefa można znaleźć na III poziome kopalni przy wejściu. Oublek uważa cię za Szarego Wilka i chce Ci wręczyć nagrodę. Możemu wziąć nagrodę albo wyprowadzić go z błedu (Reputacja +1). W dalszej części rozmowy Oublek informuje Twoją drużynę o liście gończym za artystą Prismem posądzonym o kradzież. Prism ukrywa się w Kopalniach Nashkel [lokacja 5400]. Musimy go obronić przed Szarym wilkiem (1400 exp, Miecz Długi +2 'Varscona') i pozwolić mu dokończyć pracę. Dopiero wtedy możemy odnieść skradzione klejnoty Oublekowi (200 exp, 300 szt). Nasz informator przekazuje kolejną informację. Tym razem poszukuje niejakiego kapitana Berge'a, który przez swe szaleństwo wymordował swoją rodzinę, po czym zniknął. O szaleństwie Berge'a mówi także kapłan Nelin ze świątyni w Nashkel. Berge'a można znaleźć przy Wykopaliskach [lokacja 4100]. Jest pod wpływem swojego przeklętego miecza. Po spotkaniu z nim zadaje on zagadkę. Prawidłowa odpowiedź oznacza przeniesienie się wraz z Bergem do świątyni w Nashkel (1000 szt), zła - Berge atakuje (1400 exp), a jego ciało mozna zanieść Nelinowi lub oddać Oublekowi (500 exp, 250 szt). Zostaje po nim Miecz Oburęczny +3 "Przeklęty Berserker". Łowca MINSC prosi o pomoc w uratowaniu, DYNAHEIR z Twierdzy Gnolli [lokacja 5100]. Przyłącza się do drużyny i podaje położenie Twierdzy Gnolli. DYNAHEIR znajduje się w jednym z dołów dla więźniów. MINSC jest bardzo dobrą postacią wartą przyłączenia ze względu na parametry i chomika:-)). Mag EDWIN proponuje nam nagrodę za zabicie DYNAHEIR. Tu musimy wybrać czy w drużynie chcemy mieć MINSCA z DYNAHEIR (Mistrz Inwokacji) czy EDWINA (Mistrz Przemian). Zalecam to pierwsze. Po spotkaniu z DYNAHEIR nalezy odmówić jej zabicia EDWINOWI (800 exp). EDWIN podaje położenie Twierdzy Gnolli. Po powrocie z Kopalni Nashkel [lokacja 5400] atakuje nas Nimbul (Miecz Krótki +1, Pierścień Infrawizji "Laska Ślepego", Buty Uników "Kocie Zmysły") (650 exp). Zbroja Płytowa z Ankhega leży w lokacji x186 y2744. Musisz ją mieć! Smile Na cmentarzu przed świątynią w Nashkel jest nagrobek o niezwykłych właściwościach. Gdy klikniemy na niego, na wschodnim końcu cmentarza pojawia się Daer'Ragh. Po 3 pojawieniu się przysyła swoje sługi - Strażników Feniksa, których normalnie możemy spotkać tylko w Wieży Durlaga [lokacja 1000]. Odradzają się i wybuchają kulami ognia. Na prawdę trudno ich zabić. Z Nashkel powinniśmy najpierw pójśc po DYNAHEIR przez lokacje 5300 i 5200, aż do Twierdzy Gnolli [lokacja 5100].

LOKACJA 5300 - Vax i Zal chcą obrabować cię z całego złota. Vax twierdzi, że Zal (Bransolety Łucznictwa "Obrońca Doliny") jest najszybciej rzucającym strzałkami człowiek w całych Zapomnianych Krainach. Po drodze napotykamy na drużynę łowców z Amn w składzie: Delgod, Alexander i Sendai (Zbroja Skórzana Ă�wiekowana +2, Miecz Długi +1), którzy chcą nas zabić. Zwoje "Chromowa Kula" i "Zabójcza Chmura" leżą na lokacji x1793 y414. Chłopak Albert prosi nas o odnalezienie psa Rufiego. Pies jest na wschód od Alberta (1000 exp). Jak się go wkurzy to okaże się, że Albert wcale nie jest dzieckiem tylko Ogrzym Magiem, którego nie jest łatwo zabić.

LOKACJA 5200 - CHMURNE SZCZYTY Drienne prosi nas o uratowanie jej kota, który wpadł do wodospadu (200 exp, Reputacja +1). Driada z Chmurnych Szczytów prosi, aby obronić jej drzewo przed drwalami, Crumnem (Pas Tłumienia 'Niszczyciel Wzgórzowców') i Kaldo. Musimy ich zabić (500 exp, Reputacja +1, Antidotum). W jaskini na wschód od wodospadu znajduje się Halabarda +1.

LOKACJA 5100 - TWIERDZA GNOLLI Na moście dwa gnolle, Gnarl i Haitooth żądają zapłaty za przejście. Najlepszym wyborem jest ich zabić, gdyż mają Rękawice Zręczności "Zwinne Ręce". Pod twierdzą, w jaskini można znaleźć Wolumin Przywództwa i Oddziaływania (charyzma +1) W dole dla więźniów znajduje się DYNAHEIR (Mistrz Inwokacji). Razem z MINSCEM tworzą bardzo dobrą parę. Z Twierdzy Gnolli udajemy się do Kopalni Nashkel.

LOKACJA 5400 - KOPALNIE NASHKEL Emerson pozwala nam na przeszukanie jego kopalni. Górnik Dink prosi nas, abyśmy oddali sztyler górnikowi Kylee na II poziomie kopalni (200 exp). RóÂżdżka Zimna leży w dziupli drzewa na lokacji x165 y177. Na ostatnim poziomie kopalni spotykamy XANA (Mistrz Zauroczeń), który posiada fajowy miecz "Księżycowe Ostrze". Można go przyłączyć do drużyny. Znajduje się też tam Mulahey, którego musimy zabić. W skrzyni znajduje się miecz Xana, kilka zwojów i dokumenty. Jego Święty Symbol Mulaheya zanosimy Baerrunowi Ghastkillowi, w Nashkel [lokacja 4800]. Śmierć Mulaheya kończy Rozdział II.

ROZDZIAŁ III



Zanim spotkamy się z Tranzigiem, powinniśmy odwiedzić wszystkie lokacje w południowej części Wybrzeża Mieczy idąc "wężykiem". Najlepiej w takiej kolejności, jak poniżej wypisane są lokacje.

LOKACJA 5500 - Lena prosi naszą drużynę o zabranie Samuela, jej przyjaciela do Świątyni wiedzy w Gospodzie "Pod Pomocną Dłonią" [lokacja 2300]. Żołnierz Płomiennej Pięści chce aresztować Samuela za dezercję. Za uratowanie Samuela przed żołnierzem 500 exp, Reputacja +1. Krasnolud Hafiz daje nam zwój "Ochrona Przed Magią", gdyż chce nam pomóc w walce z, "sześcioma", którzy zabili Goriona. Na lokacji x1955 y2372 można znaleźć Pierścień Odporności na Ogień "Paszport Batalisty".

LOKACJA 5000 - Hentold daje nam sztylet i prosi nas o odniesienie go do grobowca na wschodzie. Mozna go oddać duchowi (900 exp) lub go zabić (3000 exp) i zostawić sobie Sztylet +2 "Serce Golema". Czteroosobowa grupa: Lamalha (Zbroja Skórzana +2 "Obrońca Zastępcy"), Zeela (Zbroja Skórzana Ă�wiekowana +1), Telka i Maneira (Pierścień Świętości "Honorowy Pierścień Suna") atakuje drużynę na rozkaz Żelaznego Tronu. Mag Narcillicus Harwilliger Neen (Szata Łotrzyka) chce wypróbować nowy czar. Gdy chce się, aby uchylił rąbka tajemnicy, przywołuje galarety i atakuje. RóÂżdżkę Przywołania Potwora i Kolczugę +1 można znaleźć w grobowcu na południowy-wschód.
LOKACJA 4900 - JARMARK W jednym z namiotow zły mag (Szata Maga Ochrony Przed Elektrycznością) chce zabić wiedźmę (Szata Łotrzyka). Za pomoc wiedźmie otrzymujemy Antidotum, można jednak przedłużyć rozmowę i zabić oboje. Kapłanka BRANWEN jest zaklęta w kamień. Używając zwoju "Zamiana Kamienia w Ciało" możemy ją ożywić i przyłączyć do drużyny (np. jako alternatywę Jaheiry).

LOKACJA 4700 - WIOSKA XVARTÓW Na zachodzie możemy spotkać Bordę. Można od niej kupić tylko jedną rzecz ze zbioru zwojów i mikstur. Można jednak ją zabić (Miecz Krótki +1) i zabrać wszystko. UWAGA: Jej mikstury uzdrawiania są zatrute. W Wiosce Xvartów musimy pokonać wiele tych niebieskich ludzików i ich przywódcę - niedźwiedzia. W jaskini możemy znaleźć Cep Bojowy +1, Bransolety Ochrony KP8 i Mikstury Odporności na Ogień.

LOKACJA 4600 - Jared prosi nas o zabicie polarnego niedźwiedzia po drugiej stronie mostu (150 exp, 50 szt, Buty Północy "Uścisk Mrozu"). Paladyn Laurel na chwilę przyłącza się do drużyny aby stoczyć bitwę z gibberlingami (250 exp). Neville (Miecz Długi +1, Zwój "Rozproszenie Magii") z grupą Hobgoblinów chce ograbić naszą drużynę. Jeżeli chcemy ominąć walkę możemu sami zażądać okupu (100 exp, -65 szt).

LOKACJA 4100 - WYKOPALISKA Charleston Nib - kierownik wykopalisk prosi nas o ich przypilnowanie. Pod jego nieobecność Gallor proponuje nam kradzież znalezionego przedmiotu i zabójstwo Charlestona Należy odmówić wykonania zadania (900 szt, Reputacja -10). Gdy zagadamy drugi raz z Charlestonem, robotnicy kończą odkopywac wejście. Wchodzimy do katakumb i oddajemy z sakofagu posążek Kozaha Charlestonowi (1000 exp, Reputacja +1). Jeżeli nie oddamy posążka, to po wyjściu atakuje nas Siewca Śmierci (4000 exp). Spotykamy kapitana Berge'a poszukiwanego w Nashkel. Gdy decydujemy się go zabić atakuje nas jego przyjaciółka Laryssa (Kolczuga +1, Tarcza Mała +1) (600 exp).

LOKACJA 4200 - Drużyna bandytów: Teyngan, jemby i Zekar (Szata Maga Ochrony przed Ogniem) atakują nas. Spotykamy drowa* Drizzta Do'Urdena. Jest chyba najbardziej wyposazonym i wytrzymałym NPCetem w grze. Jest on wyjątkowym drowem, gdyż jest dobry:-). Posiada możliwość walczenia dwoma brońmy naraz (podobnie mógłby nasz łowca, gdyby BG posiadało zasady I edycji AD&D). Bronie też ma niezwykłe: Pałasz +5 "Obrońca" i Pałasz +3 "Żagiew Mrozu", no i Mitrylową Kolczugę +4. Prosi nas o pomoc w zabiciu bandy gnolli (ciekawe, po co jemu pomoc:-)). Możemy go również zabić (12000 exp, Reputacja spada zależnie od charakteru) i zabrać zbroję i miecze. drizzta możemy spotkać również w BG II: Shadows of Amn.* Drow - Jeden z gatunków mrocznych elfów z Krainy Podmroku (więcej takich gości spotkamy w BG II). LOKACJA 4300 Nic tu nie ma. Tylko droga między Beregostem [lokacja 3300] a Nashkel [lokacja 4800].

LOKACJA 4400 - Półogr Arghain (Miecz Oburęczny +1) razem z poplecznikami atakuje naszą drużynę. Farmer Hurlik prosi nas o zabicie Xvartów atakujących jego krowę (350 exp, Reputacja +1). Krasnolud Shanhedra zleca nam zabicie ogróz z obozowiska na południu. Po wykonaniu zadania nalezy zdać mu raport (300 exp).

LOKACJA 4500 - MOST FIREWINE Na moście Firewine jest bard śpiewający o duchach rycerzy w podziemiach mostu. Rzeczywiście cztery duchy znajdują się wewnątrz labiryntu czekając na przyniesienie Starożytenej Zbroi od Szkieleta wojownika (1500 exp). Corsa (Szata Łotrzyka) ma butelkę z zamkniętym w niej ogrem-magiem Kharkiem. Gdy uparcie będzie jej się kazało oddać butelkę, wypuszcza go. Kharka trzeba zabić, co nie jest łatwe (3500 exp). Meilum (Miecz Długi +1, Rękawice Mistrzostwa) twierdzi, że jest najlepszym szermierzem na Wybrzeżu Mieczy. Możemy to sprawdzić (1200 exp). Koło wschodniego początku mostu znajduje się wejście do podziemi. Drugie można znaleźć w Gullykin [lokacja 4000].

LOKACJA 4000 - GULLYKIN Molkar (Miecz Długi +1, Kolczuga +2 'Kolczuga Umarłych') i Drakar (Morgensztern +1) atakują drużynę. W piwnicy w domu niziołka Jenkala jest drugie wejście do podziemi Firewine. Za ukrytymi drzwiami czeka ogrzy mag (250 szt). Możemy znaleźć tam Zwój "Zabójcza Chmura".

LOKACJA 3900 - ULCASTER Duch Ulcastera prosi cię o przyniesienie zaginionych ksiąg z jego szkoły. Trzeba mu odnieść księge "Historia Sióstr Światła i Ciemności" (1000 exp). INNE: W podziemiach można znaleźć m. in. RóÂżdżkę Ognia.Furret chce nam sprzedać Klejnot Widzenia Prawdy za 1000 szt, który okazuje się być zwykłym turkusem. Wojownik Icharyd (Cep Bojowy +1) atakuje drużynę. Hobgobliny na południu mają Buty Ukrycia "Szepczące Trzewiki".

LOKACJA 3800 - jest tu tylko droga między Beregostem [lokacja 3300] a Nashkel [lokacja 4800].

LOKACJA 3700 - Zamieniony w kurczaka mag Melicamp chce abyśmy go zanieśli do Thalantyra w Wysokim Żywopłocie [lokacja 3200], aby ten mógł odwrócić zaklęcie. Thalantyr potrzebuje do tego czaszki oraz trochę szczęścia (tu warto zachować grę gdyż może mu się to nie udać) (2000 exp, Reputacja +1). W kamiennym kregu na południowym-wschodzie spotykamy Bassilusa, który jest poszukiwany przez Kelddatha Olmyra. Odpowiednio z nim gadając możemy go uświadomić, że jego kompani nie żyją i zostaje sam. Niedaleko kręgu Bassilusa pałeta się banda hobgoblinów. Ich przywódca ma Miecz Krótki +1 "Gwiżdżący Miecz". Jeden z dwóch bandytów, którzy napadają nas podczas wędrówki ma przeklęte Rękawice Niezdarności "Eleanera Rękawice Przemieszczenia".

LOKACJA 3600 - LATARNIA MORSKA - Ardrouine prosi nas o zabicie Worgów, które otoczyły latarnię morską gdzie skrył się jej syn (500 exp, 60 szt, Reputacja +1). Arkushule (Szata Maga Ochrony przed Chłodem) jest wróżką. Gdy się będzie nalegało na dokończenie przepowiedni, zacznie się bronić. SAFANA proponuje nam pomoc w odnalezieniu ukrytego skarbu. Gdy przyjmie się propozycję przyłącza się do drużyny. Skarb jest w jaskini na zachodzie. Jest broniona przez syreny, a można w niej znaleźć Płaszcz Wilka "Pomyłka Rieltara", Różdżkę Paraliżu i Grimuar Zdrowego Ciała (Kondycja +1).

LOKACJA 3100 - Surgeon leczy drużynę i wspomina o bracie Davaeronie, którego spotkamy później. Szalony Arcand wysyła nas do wraku statku po swój przedmiot. Trzeba mu odnieść Przeklęty Pierścień Szaleństwa 'Dyscyplinator' (300 exp, Olej Wściekłego Płomienia). Syrena Shoal pod wpływem pocałunku uśmierca jednego członka naszej drużyny. Jeżeli się zgodzi obronić ją przed ogrem Drothem (Hełm Obrony "Dar Pokoju"), który ją do tego zmusza, wskrzesza ofiarę (750 exp). LOKACJA 3200 - WYSOKI ŻYWOPŁOT W Wysokim Żywopłocie znajduje się bardzo dobrze zaopatrzony sklep magiczny. Warto często tu wracać po wyposażenie. Przed rozmową z Tranzigiem powinniśmy zrobić sobie tutaj małe zakupy. Polecam Pazur Kazgarotha (mimo iż jest przeklęty ma bardzo ciekawe i pomocne właściwości) i Szaty Arcymagów. Na drodze spotykamy KIVANA, bardzo dobrego łucznika, który chce się przyłączyć do drużyny, aby zemścić się na Tazoku.

LOKACJA 3400 - ŚWIĄTYNIA Znajduje się tu Świątynia Pieśni Poranka. Przebywa tam kapłan Kelddath Olmyr dający nagrody za zabicie Bassilusa i głowę wywerny. Poza tym nic ciekawego.

LOKACJA 3500 - Ghul Khorax przyłącza się na chwilę do drużyny (szkoda, że nie na zawsze, bo jest świetny - szczególnie na bazyliszki (niewrażliwość na petryfikację)). Gnom Mutamin (Szata Łowcy Przygód) włada bazyliszkami i zamienia podróżnych w kamień. Tamach jest zaklęta w kamień. Za przywrócenie jej normalnej postaci - 300 szt, Reputacja +1. Drużyna łowców przygód w składzie: Kirian (Miecz Długi +1, Złoty Pas "Złoty Pas Urnsta"), Baerin (Morgensztern +1, Bransolety Ochrony KP7), Peter i Lindin wyzywają naszą drużynę na pojedynek. Wojowniczka SHAR-TELL wyzywa najlepszego szermierza z drużyny na pojedynek. Gdy zwyciężymy, przyłącza się do drużyny.
LOKACJA 3000 Na zachodzie w ruinach znajduje się grupa Czerwonych Magów, którzy nie chcą niepowołanych gości. Brendan (Szata Maga Ochrony przed Chłodem), Diana (Szata Maga Ochrony przed Ogniem), Derak (Pierścień Energii, Szata Maga Ochrony przed Elektrycznością) i Lasala (Szata Maga Ochrony przed Chłodem) atakują drużynę. Druid Fahrington prosi nas o odzyskanie zwoju skradzionego przez ettercapów. Przeklęty Zwój Głupoty można znaleźć na wschód od Fahringtona (300 exp).

LOKACJA 2900 - KNIEJA LARSA - Na zachodzie naszą drużynę zatrzymuje Osmadi oskarżając o zabicie brata. Niestety musimy go zabić. Gdy pójdziemy do Kniei Larsa po spotkaniu z Tranzigiem, to możemy tu spotkaż Tevena z drużyną. Ospowiednio z nim gadająć możemy przyłączyć się do bandytów i spotkać się z ich przywódcą - Tazokiem. Jeżeli jednak od razu pójdziemy do Obozu Bandytów [lokacja 1900], Tazok ucieknie i będziemy go mogli spotkać dopiero pod koniec gry.

LOKACJA 2400 - PELDVALE Raiken (Młot Bojowy +1) z drużyną napada na drużynę. VICONIA, mroczny elf prosi nas o obronienie jej przed żołnierzem Płomiennej Pięści. On jednak twierdzi, że VICONIA jest morderczynią. Możemy zabić żołnierza (250 exp) i przyłączyć ją do drużyny (Reputacja -2), lub ją zabić (800 exp). LOKACJA 1400 Grupa rybaków chce zabić kapłankę Tenyię mieszkającą koło mostu do Wrót Baldura [lokacja 0900]. Możemy to zrobić (1000 exp, Bransolety Ochrony KP7, Cep Bojowy +1) lub ukraśc Naczynie Kontroli Żywiołaków Wody rybakom i zanieść Tenyi. To drugie jest bardziej uczciwe, a Tenyia w przyszłości będzie się mogła nam odwdzięczyć. Farmer Brun prosi nas o pomoc w znalezieniu syna, który się zgubił. Jego syn jest martwy, a jego ciało leży w grocie zamieszkałej przez Ankhegi (500 exp). Możemy tam znaleźć RóÂżdżkę Ognia, Kolczugę +1, Sztylet +1. Rozmawiając drugi raz z Brunem możemy mu ofiarować 100 szt (1000 exp, Reputacja +1). Gerde proponuje nam ograniczenie populacji Ankhegów. Ten quest należy wykonać dopiero na zlecenie Krasnoluda Fentena z Wrót Baldura [lokacja 0600]. Zwiedziliśmy już całe Wybrzeże Mieczy i zdobyliśmy potrzebne doświadczenie. Idziemy teraz na spotkanie z tranzigiem w Beregoście [lokacja 3300] i do Obozu Bandytów [lokacja 1900]. LOKACJA 1900 - OBÓZ BANDYTÓW Jezeli wcześniej wozmawialiśmy z Tevenem w Kniejach Larsa [lokacja 2900], to możemy swobodnie poruszać się po obozie. Niedaleko namiotu Tazoka przebywa Thaugosz Khossan (Pełna Zbroja Płytowa, Tarcza Średnia +1, Młot Bojowy +1), przywódca Czarnych Szponów. Możemy go zabić (2000 exp). W namiocie Tazoka atakują nas jego poplecznicy: Venkt (Szata Maga Ochrony przed Ogniem), Hakt (Długi Łuk Celności "Zabójczy Strzał"), Raemon i Britik. Więzień Ender Sai twierdzi, że wszystkimi grupami bandytów kieruje organizacja "Żelazny Tron". Po rozmowie z nim ukazują się Knieja Otulisko [lokacja 2200]. Rozmowa z Ender Sai kończy Rozdział III.
ROZDZIAŁ IV

Rozdział IV rozpoczynamy w Kniejach Otulisko [lokacja 2200] kończąc na Kopalni Żelaznego Tronu [lokacja 1800]. W Kniejach jest wiele pułapek i bardzo przydaje się tu dobry złodziej.

LOKACJA 2200 - KNIEJA OTULISKO Tasloie na południowy-wschód mają Płaszcz Niewykrywalności 'Szept Ciszy'. Aldeth Sashenstar prosi nas o obronę przed druidami. Możemy zabić druida Senyiada z drużyną (2000 exp, Pierścień Przyjaciela Zwierząt "Pierścień Druida") i otrzymać drugą misję od Aldetha we Wrotach Baldura lub go zabić (2000 exp, Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciwko Zmiennokształtnym "Kondar") i spotkać jego brata Dabrona Sachenstara (Ciężka Kusza Celności"Przewodnik"), który chce się na nim zemścić we Wrotach Baldura [lokacja 0700]. Polecam to drugie, szczególnie jak ktoś z drużyny używa kuszy. Elf CORAN proponuje nam polowanie na wywerny. Nagrodę za głowę wywerny (2000 szt) można odebrać u Kelddatha Olmyra [lokacja 3400]. Resztę głów możemy sprzedać po 500 szt w Karczmie Feldeposta [lokacja 3300]. CORAN przyłącza się do drużyny. Jest chyba najlepszym NPC-łucznikiem, którego można przyłączyć do drużyny.

LOKACJA 2100 - KNIEJA OTULISKO Tiber prosi nas o odnalezienie jego brata Chelaka. Chelak nie żyje, a jego ciało leży w gnieździe pająków (800 exp). W gnieździe możemy znaleźć Miecz Oburęczny +2 "Zguba Pająka" (bardzo dobry miecz, najlepiej dać go MINSCOWI), RóÂżdżkę Zimna i Pierścień Ogłupienia "Dyscyplinator".

LOKACJA 1600 - KNIEJA OTULISKO Bard ELDOTH prosi naszą drużynę o pomoc w porwaniu SKIE, córki Entara Srebrnej Tarczu. ELDOTH przyłącza się do drużyny jeżeli zgodzimy się mu pomóc. Jeżeli w drużynie mamy JAHEIRĂ�, to atakują ją mroczni druidzi. W jaskini przebywa Peter z Północy, który tak naprawdę trenuje wywerny dla Żelaznego Tronu. Lashkal, Obrońca Kniei podaje nam kilka informacji o Żelaznym Tronie i daje Miksturę Niewrażliwości. Na zachodzie znajduje się FALDORN - druidka, która chce pomóc w zniszczeniu Żelaznego Tronu. FALDORN przyłącza się do drużyny.

LOKACJA 1700 - KNIEJA OTULISKO W tej części Kniei jest tylko gniazdo wywern, gdzie możemy znaleźć Różdżkę Strachu.LOKACJA 1800 - KNIEJA OTULISKO W forcie czekają na nas obrońcy kopalni: Drasus (Buty Szybkości "Łapy Geparda", Morgensztern +1), Genthore (Zbroja Płytowa +1 "Zbroja Falloriana"), Rezdan (Szata Maga Ochrony przed Chłodem) i Kysus (Szata Wędrowcy). Na I poziomie kopalni jest górnik, który potrafi zatopić kopalnie. Potrzebuje do tego klucza, który ma Davaeron na ostatnim poziomie kopalni. Musimy też dać 100 szt Rillowi na II poziomie, aby ten mógł wyprowadzić niewolników (2000 exp, Reputacja +2). II poziom kopalni. Tutaj przebywa Rill, przywódca niewolników i YESSLICK, który chce się przyłącyć do drużyny (jest bardzo dobry kapłanem i warto "wymienić" JAHEIRĂ� na niego). W zbrojowni możemy znaleźć Tarczę Małą +1 i Zbroję Skórzaną Ćwiekowaną +1. Oa poziomie III możemy znaleźć Włócznię +1. Tutaj też przebywa Davaeron (Szata Złego Arcymaga, Bransolety Ochrony KP6), który posiada klucz do śluzy. Musimy go zabić. Nie zapomnijcie zabrać wszystkich skarbów ze skarbca. Śmierć Davaerona kończy Rozdział IV. Teraz musimy się udać do Wrót Baldura.
ROZDZIAŁ V

Udajemy sie na most do Wrót Baldura. Przed rozpoczęciem Rozdziału VI powinniśmy wykonać wszystkie dostępne poboczne questy w mieście. Najlepiej iść tak jak poniżej są wypisane lokacje z questami. LOKACJA 0900 - MOST DO WRÓT BALDURA Przy moście mieszka Tenya, o której była mowa już wcześniej. Scar, zastępca komendanta Płomiennej Pięści prosi nas o pomoc. Chce, aby zinfiltrować siedzibę Siedmiu Słońc na lokacji 1100. Raport musimy złożyć w siedzibie Płomiennej Pięści (5000 exp, 4000 szt). Gdy wykonamy wszystkie zadania od Scara będziemy mogli zwiedzić miasto. Zaczynamy od półocnego zachodu [lokacja 0100].

LOKACJA 0100 -PÓŁNOCNO-ZACHODNIA CZĘŚĆ WRÓT BALDURA - Gnom Quenn prosi o informację o jego towarzyszu Nesterze. Sztylet Nestera możemy znaleźć po pokonaniu Ankhega na północ od domu Tenyi na lokacji 0900 (950 exp, Reputacja +1). INNE: W domu Quenna można znaleźć Długi Łuk +1 W rezydencji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Baldur's Gate Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin