Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przedmioty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Planescape: Torment
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:30, 12 Lut 2007    Temat postu: Przedmioty

Abyssal Pipe (Fajka z otchłani)

Jest to mała drewniana fajka z głową wyrzeźbioną na kształt głowy demona. Po użyciu z fajki wydobywa się chmura trującego dymu z najgłębszych wymiarów Otchłani.

Adder's Tear (Łza Żmiji)

Jest to przedmiot w kształcie łzy, twardy i przezroczysty jak perła. Położona na języku rozpuszcza się natychmiastowo pozwalając właścicielowi na "plucie" pociskami kwasowymi.

Ashes of The Pabulum (Popioły Pabulum)

Pył ten jest jedyna pozostałością po szkole iluzjonistów zwanej Pabulum. Według zapisków pochodzących z ich ekspedycji, podróżowali oni do Sfery Kamieni w poszukiwaniu zaginionych prac Fosterera, potężnego czarodzieja który rządził swojego czasu imperium mieszczącym się tam gdzie obecnie znajduje się Sfera Kamieni.

Naiwni iluzjoniści odnieśli sukces i natrafili na ostatnie z dzieł tego wielkiego maga: ul pełen istot zwanych Trelonami. To co z nich pozosyało odkryte zostały cztery dni później przez dwóch bariarskich zwiadowców i spalone na stosie na znak ich bezmyśloej głupoty.

Aby uwolnić moce pyłu, należy wymieszać je palcem wskazującym lewej ręki. Następnie należy wyrzucić szczyptę prochu w powietrze. Zapach prochów przywołuje Trelons na służbę do używającego tego artefaktu.

Black-Barbed Charm (Czarnokolczy amulet)

Jest to "zestaw" czarnych nasion połączonych razem włosem Raveli. Jest to jeden z jej zaimprowizowanych amuletów. Kiedy taka sadzonka trafi na właściwe miejsce, rozrasta się ona otaczając użytkownika zwartą zasłoną chroniącą przed atakami, a także zadającą obrażenia wszystkim starającym się użytkownika uszkodzić.

Blood Charm (Krwawy amulet)

Jest to artefakt ukształtowany na podobieństwo łzy. Położony na języku rozpuszcza się natychmiast przynosząc zdrowie i wzmocnienie użytkownikowi.

Blood Fly Charm (Muchy krwi)

"Muchy Krwi" są uważane za stworzenia pochodzące z jednego z niższych wymiarów. W wielu aspektach przypominają komary, odznaczają się wielkim apetytem. Potrafią wyssać z ludzkiej istoty całą krew w ciągu paru minut.

Pomimo ich apetytu i "temperamentu", są one używane przez znachorów do wysysania zakażonej krwi, czy nawet wysysania krwi z martwego już ciała. Są też używane jako specyficzne pojemniki na rzadkie rodzaje krwi, sparaliżowane czarami bądź magicznymi proszkami w oczekiwaniu na późniejszy użytek.

Ten egzemplarz tego stworzenia zawiera w sobie krew biesa i abishai. Po skonsumowaniu leczy ono właściciela dając także pewne możliwości regeneracyjne.

Bone Charm (Kościany palec)

Jest to amulet w kształcie kościanego palca w całości pokryty maleńkimi magicznymi symbolami. Użytkownik musi przełamać go na dwoje w celu wywołania jego efektu.

Po złamaniu amulet ten wzmacnia czasowo kości użytkownika i działa jako ochrona przeciwko każdemu złamaniu czy cięższemu uszkodzeniu.

Charm of Infinite Recall (Amulet przywołania wiedzy)

Podczas praktyk niektórzy uczący się sztuk magicznych odkryli metodę zebrania i kondensacji czystej wiedzy w postaci amuletu. Ten specyficzny amulet zawiera całą wiedzę słynnej Szkoły Magów Charon. Niestety sam amulet ma działania raczej krótkie i wiedza szybko opuszcza użytkownika.

Clot Charm (Krzepnąca krew)

Jest to amulet w kształcie czerwonej kropli krwi, w dotyku twardy i gładki jak perła. Po położeniu na języku rozpuszcza się natychmiast.

Amulet ten działa na krew użytkownika powodując szybsze leczenie się obrażeń które wystąpiły przed "zażyciem". Później krew jest w stanie "gotowości" na wszelkie ataki, zwłaszcza na takie które wywołują duży ubytek krwi. Dzięki temu krew ma znacznie przyspieszony czas krzepnięcia i szybko zakrywa wszelkie rany.

Cockroach Charm (Pancerz karalucha)

Karaluch to jeden z najpowszedniejszych szkodników we wszystkich wymiarach. Pancerz tego martwego już osobnika został pokryty magicznymi symbolami. Sam efekt uaktywnia się po skonsumowaniu tego "amuletu".

Po konsumpcji użytkownik dostaje pewna część bonusów tak jak karaluch. Jego skóra staje się wytrzymalsza nabierając wręcz odporności zbroi z metalu, a sam użytkownik staje bardziej odporny na zgniecenie przez co dostaje mniejsze obrażenia od broni miażdżącej.

Cranium Rat Charm (Czaszkoszczurzy amulet)

Ciało tego szczura zostało specjalnie spreparowane. Wypchano je specjalnymi ziołami oraz pokryto magicznymi symbolami.

Po zjedzeniu tego amuletu użytkownik dostaje plus do zdolności opierających się na percepcji. Użytkownik czuje się wręcz jakby spoglądał przez wiele par oczu czy też korzystał z wielu umysłów jednocześnie, nieprzyjemne i na szczęście bez ujemnych efektów uczucie...

Dirty Rat Charm (Ogon czaszkoszczura)

Jest to ogon czaszkoszczura wyglądający obrzydliwie i tak samo śmierdzący. Ogon ten jest sztywny jak drut i może być ukształtowany na wiele sposobów... Po konsumpcji wyżej wymienionego przedmiotu użytkownik staje się szybszy i cichszy. Osoby spoglądające w kierunku użytkownika po takim posiłku zauważą w nim cos niepokojącego...

Divine Censer (Boska kadzielnica)

Po zapaleniu kadzielnica ta ma moc przywrócenia duszy do zmarłego ciała. Niestety nie zostało już w niej zbyt wiele wkładu, więc nie starczy na długo...

Dustman Embalming Charm, Lesser (Bransoleta balsamująca)

Jest to metalowa bransoletka pokryta na boku dziwnym tekstem. Działa ona tylko wtedy kiedy trzyma ją żywa istota. Po krótkiej modlitwie do "Prawdziwej Śmierci" dotknięcie nią głowy zombie czy szkieletu pokryty on zostaje czarem który rozprzestrzenia się p całym jego ciele. Wzmacnia on kości, maskuje ślady rozkładu i łączy mniejsze rozdarcia na skórze.

Frosty Mint Candy (Miętowy cukierek)

Ten cukierek uczyni z twojego oddechy powiew świeżości i łagodnego chłodu zwiększając twoją charyzmę.

Healing Scroll (Zwój uzdrawiania)

Jest to część dzieł zebranych Deionarry. Zwój jest ciasno związany i przewiązany czerwoną wstążką. Po jej otwarciu magia lecząca zawarta w zwoju zaczyna działać na użytkownika.

Heart Charm (Amulet serca)

Jest to potężniejszy artefakt niż Amulet Krwi i Amulet Krzepnącej krwi, leczy rany natychmiast, nawet te poważne czy krytyczne. Użytkownik dostaje także napływu sił zmniejszających zmęczenie.

Heart of The Fosterer (Serce Fosterera)

Według legendy Fosterer był czarodziejem który wykreował swoje imperium w Sferze Kamieni wiele wieków temu. Krążyły pogłoski o tym że posiadał 3333 serc, a każde z nich nosiło w sobie świadectwo jednego "zła" które Fosterer dokonał w życiu. Jednym z takich złych uczynków było odkrycie jak przywołać i ugiąć do swojej woli potwory zwane Sohmienami. Najprawdopodobniej sam czarodziej został "zabrany" przez własnoręcznie przywołane stwory które zwołał przeciwko pewnego staremu i potężnemu przeciwnikowi.

Według znawców sfer Sohmien jest czarcim koniem, stworzonym z krwi jednego z ostatnich lordów koszmaru. Przychodzą na zawołanie każdego szukającego zemsty i przywiązują się do niego więzami silniejszymi niż te materialne...

Stwory te powstały w wyniku zdrady jaka zaistniała na spotkaniu w Gloom Meet, w czasach kiedy biesy spotykały się w celu rozmowy z innymi ze swojego gatunku. Koszmary przemierzały wielkie powietrzne przestrzenie aby zebrać wszelkie biesy na to spotkanie spełniając role posłańców. Mimo iż bisy uważały Lordów Koszmaru za pomocnych i w miarę lojalnych sojuszników, narastała w nich niechęć.

Więc kiedy biesy zebrały się na kolejne spotkanie ich jedynym celem było morderstwo. Mimo iż Lord Koszmarów wzywał swoich poddanych na pomoc, koszmary jedynie patrzyły na zdradę swojego mistrza.

Biesy rozbiegły się po całej ziemi w poszukiwaniu najgorszych trucizn i zabójczej broni. Kiedy usiłował uciec wzbijając się w powietrze rozpaliły niebo oślepiając jego oczy. Był atakowany przez wszystkie bronie jakie kiedykolwiek były wykorzystane przez biesy w arsenale, jednak niezależnie od tego czym był uderzany, Lord był zbyt dumny aby umrzeć. Zaszczuty i poraniony dotarł na krawędź Outlands, gdzie stale smagany ciosami i pod ostrzałem zatrutych strzał wpadł w Sfere Zaziemi i prawdopodobnie zmarł... albo tak tylko powiedziano.

Kiedy Lord wpadł w tajemnicze mgły Zaziemu jego krew pozostawiła ślad na ziemi. Gdziekolwiek jego krew upadła cała materia, ziemia Outland "krzyczała" wydając dźwięki podobne do banshie szukającej zemsty.

Mniej niż rok później Sohmien wydostały się z Zaziemi poszukując wszędzie biesów i koszmarów. Powstałe z cieni, wydając dźwięki umęczonego upiora Sohmieny szukały zemsty za wszelką cenę...

Jar of Embalming Fluid (Dzban balsamu)

Jest słoik maści konserwującej do zasadniczo martwych ciał. Jako dodatkowy efekt zagłusza wszelkie zapachy rozkładającego się ciała. Działania jest tymczasowe.

Knot Charm (Węzeł siły)

Niezależnie od tego jak długo się nad tym zastanawiasz nie potrafisz dojść jak węzeł został wykonany, wydaję się że został okręcony wokół siebie, przez środek, a nawet przez sama swoją materię. Niezależnie od jego złożoności rozwiązuje się bardzo łatwo po pociągnięciu. Osoba rozwiązująca węzeł dostaje czasowy bonus do siły.

Minaurosian Chocolate (Minaurozjańska czekolada)

Zjedzenie tego kawałka gorzkiej czekolady spowoduje zwymiotowanie wielkiej chmury wściekłych insektów.

Mirror of Imaging (Lustro odbicia)

To magiczne lustro tworzy magiczne lustrzane odbicie każdej osoby jaka się w nim przejrzy. Tworzone jest od 1 do 4 kopii. Każda kopia jest na tyle dokładna z oryginałem że wprowadza przeciwnika w lekkie zakłopotanie co powoduje że zamiast prawdziwej postaci może zostać zaatakowana jej kopia.

Murk (Mrok)

Jest to zwykła buteleczka zawierająca wewnątrz trochę ciemnego płynu. Wydaje się on jednak odrobinę ciemniejszy i gęstszy od normalnego płynu. Absorbuje tez światło.

Needle ad Thred (Igła i nić)

Jest to zestaw opatrunku i małej kościanej igły. Wydaje się że stosowano ją już wcześniej do opatrunku ran... na martwych i żywych ciałach.

Ring of Fallen Stars (Pierścień spadających gwiazd)

Jest to pierścień wykonany z tworzywa pochodzącego z meteorytu. Przy użyciu pierścień ten wzywa kolejne meteoryty na głowy przeciwników.

Rod of Modron Might (Różdżka Modronów)

Przedmiot te pozwala na przywołanie do walki pewnej ilości istot zwanych Modronami. Będą one walczyć po stronie wzywającego aż do śmierci.

Sadistic Frame (Rama bólu)

Przy użyciu przedmiot ten przysyła przeciwnikowi cały ból jaki odczuwa użytkownik.

UWAGA: Przedmiot ten musi zostać użyty z listy przedmiotów podręcznych (Quick Items menu)

Shackles of Light (Świetlne Kajdany)

Nie wiadomo jak ktoś zdołał okiełznać moc piorunów i przetworzyć ja w stałą formę. Przedmiot ten przechowuje w sobie całą furie i gwałtowność burzy z piorunami gotową do użytku na każde zawołanie. Obecnie wydaję się że zaklęcia wiążące pioruny zaczynają słabnąć, czego efektem jest stałe iskrzenie tego artefaktu.

Teraz do wywołanie efektu wystarczy rzucenie tego przedmiotu w kierunku przeciwnika.

Shamanic Rod (Laska szamana)

Jest to ucięta noga jakiegoś dziwnego ptaka która ktoś z niewiadomych przyczyn wykorzystał jako podstawę do magicznego artefaktu mogącego "rzucać" czar Magiczny Pocisk.

Symbol of Torment (Znak Cierpienia)

Na tym kawałku twojego ciała wyryty jest symbol cierpienia który zawsze miałeś na sobie. "Odpadł" on w chwili kiedy zdałeś sobie sprawę jak masz naprawdę na imię.

Teraz symbol ten nie ma nad tobą żadnej władzy, a ty możesz wykorzystać jego potęgę przeciwko twoim wrogom. Wystarczy trzymać go w ręku i wypowiedzieć inkantacje która sprowadzi ból wszystkich twoich poprzednich inkarnacji na twoich przeciwników.

Tear of Salieru-Dei (Łza Salieru-Dei)

Ta błyszcząca, czerwona łza została uroniona przez oficera Harmonium Salieru-Dei w trakcie jego egzekucji. Został on przez przypadek wzięty za członka wrogiej Ligi Rewolucyjnej i to go straciło. W chwili egzekucji trzy łzy wypłynęły z jego prawego oka i przemieniły się w kamień upadając na bruk.

Anarchiści, aby pogorszyć sytuację wyjawili pomyłkę Harmonium, co źle wpłynęło na ich reputację. Od tego czasu łzę Salieru-Dei za uważane za artefakty Harmonium.

Thrice-Blind Charm (Ogony oślepienia)

Amulet został stworzony z trzech ogonów Czaszkoszczórów. Pomimo iż zostały one oddzielone od ciał od czasu do czasu sprawiają wrażenie poruszania się.

Aby skorzystać z amuletu, korzystający musi wybrać cel w zasięgu wzroku, a następnie nie tracąc koncentracji rozwiązać ogony. Cel straci wizję na kilka minut, co znacznie obniży jego zdolność do walki.

Aegis of Torment (Pierścień udręki)

Rowki i rzędy czaszek biegną wokół pierścienia. Jest on ukoronowany dużą czaszką z ognisto-czerwonymi krzyształami w miejscach oczu. Pierścien ten reprezentuje cierpienie niewolników z Dahntur. Ich ostatecznym życzeniem było, aby mieć ochrone przed stręczycielami i dzięki temu magicznemu pierścieniowi, ich życzenie się spełniło. Pomimo czerwonych krzyształów, widoczna jest królewska purpura emanująca z pierścienia.

Ancient Copper Earring (Starożytny miedziany kolczyk)

Ten miedziany pierścien ma liczne rowki wyżłobione wzdłuż wewnętrnej strony. Pomimo tego, że na pierwszy rzut oka nie wydaje się żeby istniał jakikolwies sposób jego użycie, można go otworzyć poprzez włożenie paznokcie do trzeciego rowka od góry i naciśniecie do srodka.

To nie tylko pozwala na noszenie tego pierścienia, ale także otwiera schowek wewnatrz kolczyka, gdzie można przechowywać wiadomości, lub małe przedmioty. Z tego powodu kolczyk taki może mieć większą wartość dla handlarzy.

Angle-less Eye (Oko bez kątówki)

Na pierwszy rzut oka te szklane oko wydaje się być nienajlepszym zastępstwem dla prawdziwego. Jednak po włożeniu do pustego oczodołu jego moce się ujawniają.

Pomimo tego, że oko przytłumia ogranicza kolorów przez osobę noszącą, znacznie zwiększa wrażliwość na kształty i krawędzie, co daje noszącemu większą szansę trafienia oraz unikania pocisków z broni miotających. Dodatkowo noszący znacznie łatwiej rozpoznaje pułapki mechaniczne, a ich rozbrojenie sprawia mniej trudności.

Użytkownik staje się mniej odporny na ataki miażdżące - wydaje się, że delikatność szklanego oka przenosi się w pewnym stopniu na noszącego.

Beer Goggles (Okulary piwne)

Najprawdopodobniej jakiś modron zapytał kiedyś czarodzieja (całkiem bezmyślnie), jak to jest być pijanym, a ten stworzył te okulary. Używając ich, noszący staje się "dzielniejszy", "silniejszy", ale nienajlepiej widzi swoje cele, co zmniejsza jego szansę na trafienie i zassanie obrażeń przeciwnikowi.

Bronze Bracelet (Bransoletka z brązu)

Ta gruba bransoletka z brązu jest ciężka, prosta i nieciekawa. Możesz ją sprzedać jakiemuś miejscowemu handlarzowi za kilka monet.

Bronze Ring (Pierścień z brązu)

Ten niewykończony pierścień nie wygląda na dzieło sztuki. Pomimo tego może być warty kilku monet dla miejscowego handlarza.

Chained-teeth Earrings

Prawdopodobnie fakt, że Annah mogłaby nosić cokolwiek jedynie jako ozdobę jest nieco podejrzany w stosunku do tych kolczyków.

Po bliższym przyjrzeniu się jednak ich prawdziwe przeznaczenie wychodzi na wierzch. Te metalowe kolczyki sa dobrze wykonanymi wytrychami. Jeśli jest taka potrzeba, można je odczepić i użyć do otwarcia wyjątkowo opornych zamków.

UWAGA: Kolczyki dodają bonus do umiejętności tylko kiedy je nosisz.

Crimson Sphere Earring

Mały czerwony kamień w tym kolczyku działa jak pochłaniacz ciepła, chroniąc używającego przed nadmiernym ciepłem czy też przed ognistymi atakami. Kiedykolwiek noszący jest wystawiony na działanie ognia, kamień pochłania część ciepła do siebie, co chroni noszącego przed dodatkowymi obrażeniami.

Chodzą głosy, ze każdy z tych kolczyków ma w środku malutkiego ognistego mefita, a tej jest tak spragniony ciepła, ze pobiera on ciepło z każdego ognia w najbliższym sąsiedztwie. To nigdy nie zostało udowodnione, ponieważ nikt nigdy nie kwapił się do sprawdzenia tego faktu.

Deionarra's Wedding Ring

Ten pierścień z kości słoniowej był częścią spadku Deionarry. Promieniuje z niego delikatna poświata i pomimo tego, ze jest zimny w dotyku, chłód jest przyjemny. Pierścień można założyć na każdy palec dzięki jego budowie.

Jednym spośród wielu sekretów Stronnictwa Doznań, jest zdolność do kształtowania tych osobliwych kamieni z Elisium, znanych jako kamienie duszy. Kamienie te nie są tak potężne jak kamienie zmysłów, ale kamienie te potrafią przenosić uczucia tego, który je kształtował. Kamienie takie są często używane przy małżeństwach Doznań, każdy z pierścieni zapisuje uczucia drugiej osoby. Pierścień ten jest przypisany tobie.

Kiedy nosisz ten pierścień zyskujesz dodatkową ochronę przez wszystkimi rodzajami ataków oraz dodatkową ochronę przed atakami przebijającymi. Reasumując pierścień ten ma za zadanie chronić serce przed niepotrzebnymi doznaniami i urazami, to z kolei rozciąga się także na fizyczny ból jaki noszący doznaje.

Displacer Ring (Pierścień przeniesienia)

Pierścień ten jest zdolny częściowo przekierować siłę uderzenia każdej zwykłej broni. Dziku temu noszący staje się trudniejszy do trafienia, a trafiony dostaje mniej obrażeń, niż normalnie by otrzymywał.

Dread Bond (Bransoleta strachu)

Legenda mówi, ze ta bransoletka została stworzona przez Naceka Sadystę. Małe, ostre jak brzytwa kolce pokrywają całą powierzchnię przedmiotu, wpuszczając do organizmu znikome ilości rzadkiego środka chemicznego. Wpływa to na noszącego uczuciem ciągłego wysokiego poziomu adrenaliny.

Eyeball (Oko)

To jest twoje oko, wygląda jakby dni świetności miało już za sobą.

Fall-From-Grace's Earrings

To są pierścionki Fall-From-Grace. Dają jej częściową ochronę przed czarami oraz inna magią i jak prawie wszystko inne wyglądają na niej wspaniale.

Gehraise's Ring

Ten mały srebrny pierścień wygląda jakby należał d o kobiety. Sprawia uczucie ciepłego w dotyku i ma moc neutralizowania trucizny, która dostała się do organizmu używającego.

Gold Bracelet (Złota bransoletka)

Bransoletka wykonana jest z czystego złota, nie grawerowana. Pomimo swojej prostoty wydaje się mieć całkiem przyzwoitą wartość.

Gold Earring (Złoty kolczyk)

Ten prosty złoty kolczyk mógł zwisać z ucha jakiegoś szlachcica.

Kaleidoscopic Eye

Ten migoczący kryształ jest ciałem promiennego duha z Wyższych Sfer Elisium. Kiedy istoty te odchodzą pozostawiają po sobie migoczący korpus. Ciała ich są bardzo często mylone z kamieniami szlachetnymi lub pół szlachetnymi. Ich zasadą jest harmonia i dobroć dlatego mogą być używane jedynie przez istoty których serca są wypełnione dobrocią.

Przedmiot ten może być zarówno trzymany w ręku jak i umieszczony w pustym oczodole, w zależności od woli właściciela czy chce używać tego ofensywnie czy tez defensywnie. Kiedy trzymany, właściciel może przyzwać jego moce oby ujarzmić otaczające go światło, a następnie użyć go przeciwko swoim przeciwnikom.

Kiedy umieszczone w oczodole, oko to łączy się z czaszką noszącego i chroni swojego nowego właściciela. Pochłania część energii pochodzącej z ataków oraz zapewnia ochronę przed atakami magicznymi.

Kiedy jego ofensywne moce zostaną wyczerpane, oko rozpada się na miliony kawałków i zamienia się w pył.

Lens of Inherent Viciousness

To szkło powiększające sprawia wrażenie niezwykle fałszywie oddającego rzeczywistość. Nie potrafisz wyjaśnić dlaczego tak jest... masz uczucie, ze spogląda na ciebie od czasu do czasu powiększając ciebie.

Magnifying Lens (Szkło powiększające)

Ta soczewka pozwala znacznie dokładniej przyjrzeć się niedużym przedmiotom, ale znacznie zmniejsza pole normalnego widzenia.

Magus Guard

Uważane za część standardowego wyposażenia maga, bransoletki takie jak są dosyć powszechne na wszystkich sferach. Biorąc pod uwagę symbole na tej bransoletce, należy chyba stwierdzić, że została stworzona w stylu dosyć powszechnym w Sigil. Różne wzory ochronne pokrywają jej powierzchnie tak, że po dłuższej chwili wpatrywania się w nie działają niemalże hipnotyzująco. Kiedy ubrana, bransoletka ta chroni właściciela przed normalnymi atakami podobnie jak kolczuga.

Magus Shield

Ta bransoletka jest odmiana wcześniejszej Magus Guard. Używa takich samych czarów i znaków ochronnych jak poprzedniczka, z tym że Magys Shield jest w stanie nieco lepiej skupic energię w niej zamieszczoną.

Mempa's Biting Ring

Mempa była magiczką z obsesją na punkcie jej magicznych przedmiotów. Ciągle obawiała się, ze te mogą zostać jej skradzione na przykład w trakcie snu. Większość przedmiotów została przez nią tak zmodyfikowana, że po jej śmierci nie dało się ich od niej odłączyć. Niektóre słabsze przedmioty - prawdopodobnie wcześniejsze eksperymenty - pozostały i do dnia dzisiejszego można je znaleźć w świecie żywych.

Mempa's Biting Ring, którego potężna aura chroni noszącego przed obrażeniami jest jednym z nich. Kiedy jednak osoba bo ubierze na palec, wgryza się on w ciało tak mocno, że jego usunięcie graniczy z cudem.

Nordom's Ocular

Soczewka ta służy jako celownik do kuszy Nordoma. Polepsza jej celność i wygląda naprawdę groźnie kiedy przykrywa ona jego lewe oko.

Obsidian Earring

Ten mały kolczyk, pomimo że jest wykonany z wypolerowanego obsydianu, nie odbija żadnego światła.

Zwykle nazywany "najlepszym przyjacielem złodzieja", czarny kamień z jakiego jest wykonany kolczyk posiada magiczne właściwości pochłaniania światła, czym ułatwia właścicielowi poruszanie się niezauważonym pośród cieni.

OPTIX

Kusze Nordoma nie są jedynymi dyszkami mechanicznymi, które pochodzą z Mechanus - OPTIX, starszy i bardziej zrzędzący duch spędził ostatnie kilkaset lat w laboratorium alchemicznym w Sigil. Kiedy alchemik odszedł, Optix także odszedł. Mieszkał w różnych przedmiotach jak na przykład zegary, korkociągi... Nigdy nie pozostawał dłużej w jednym miejscu. Ostatnio przybrał formę snajperskiej lunety i ta wydaje się go zadowalać.

Pomimo że Optix jest irytującym starcem dla dwóch młodszych duchów kusz Mordona, studiował on fizjologię istot żyjących w sferach. Młodsze duchy chętnie słuchają jego porad jak lepiej i dokładniej trafiać w oczy i inne wrażliwe części ciała ofiar.

Pomimo że nie jest to do końca zgodne z naturą Optixa, czasami może on się dać przekonać aby zrobić dobre wrażenie na innych mechanicznych przedmiotach... niestety nie za długo. Kiedy jest w posiadaniu Nordoma, Optixa można przekonać do rozmowy z różnymi zamkami aby następnie on zmusił je do otwarcia. Działa to tak samo jak czar Otwarcia, ale może być użyte jedynie określoną ilość razy dopóki Optixowi się to nie znudzi, a wtedy będzie on odmawiał współpracy.

Innym dosyć niefortunnym aspektem obecności Optixa jest fakt, że kiedy ten po czuje się wygodnie, nie sposób się go pozbyć. Potrzebny będzie do tego czar Zdjęcia Klątwy i dopiero wtedy będzie można go odczepić od głowy Nordoma.

Quint's Poison Charm

Jest to naszyjnik wykonany z zębów. Przyglądając sie bliżej można zauważyć, że każdy z zębów został wydrążony od środka, jakby mógł przenośoć małą ilość jakiegos płynu. Kiedy jest noszony ma zdolność do leczenia różnego rodzaju infekcji trucizami.

Yevrah's Ring of Almost Invisibility

Pierścień ten powoduje, że noszący staje się niewidzialny - prawie. Czasami, na krótkie chwile właściciel staje się prawie niewidzialny, co zwłaszcza w walce dekoncentruje przeciwnika, a temu trudniej jest trafić noszącego.

Ring of Thex

Ten srebrny pierścień jest na stałe połączony z czerwonym kamieniem nieznanego pochodzenia. Pierścień podobno został stworzony przez maga o imieniu Thex. Thex twierdził, że był zmęczony ciągłym siedzeniem w miejscu i rzucaniem czarów na przeciwników, kiedy reszta jego kompanów mogła się bezpośrednio zaangażować w walkę. Thex myślał, że pierścień ten pozwoli mu się stać tym, kim chciał być, mianowicie magiem walki. Ring of Thex był ukoronowaniem jego krótkiej kariery.

Ring of the Traveler

Takie pierścienie są dosyć powszechne na świecie. Proste do stworzenia i popyt na nie duży. Magowie zwykle tworzyli je, aby zdobyć pieniądze na szybko. Ten pierścień posiada znikoma moc, która jednak chroni właściciela przed obrażeniami.

Rule-Of-Three Earring

Znalazłeś ten mały kolczyk w kostnicy. Jest to piękny kolczyk, ale pomimo swego piękna przypomina ci jak dziwny jest ten świat w którym się obudziłeś.

Kolczyk ten został pobłogosławiony przez jednego z bogów dostatku. Kiedy trzymając go w rękach właściciel wyszepta złoto miedziak, otrzyma on 33 miedziaki. Umiejętność ta może być użyta trzy razy.

Serpent Ring

Przypomina on młodego węża, który został zamrożony w kształcie pierścienia. Jego oczy migoczą i mienia się jak kryształy a nawet czasami wydaje się, że się poruszają.

Silver Bracelet

Ta cienka bransoletka jest wykonana z czystego srebra ozdobiona licznymi, pięknymi wzorami. Jest niewątpliwie warta sporo dla miejscowego handlarza.

Silver Earring

Ten prosty okrąg ma kilka wzorków na swojej powierzchni, lecz trudno jest stwierdzić co miały one przedstawiać.

Spider Bracelet

W rzeczywistości jest to żywy pająk a nie biżuteria. Kiedy umocowany na nadgarstku pająk wbija swoje kły w ciało i tak się żywi. Daje to efekty zarówno korzystne jak i szkodliwe.

Stealth Lens

Okular ten wygląda jakby brakowało w nim szkła. W rzeczywistości jednak jest ono przemieszczone w przestrzeni. Gdyby użyć twojej wizji zewnętrznej zauważysz je kilka stóp na lewo unoszące się w powietrzu.

Kiedy jest ono używane, cześć właściciela ulega rozproszeniu i dzięki temu staje się on wyjątkowo trudnym do trafienia przez pociski broni miotających. Co więcej, właściciela trudno zauważyć, a nawet wydawałoby się, jakby go nie było w tym miejscu.

Stiger Earring

Kolczyk te został stworzony z utwardzonej skorupy jakiegoś stworzonka. Skorupa została tak wypolerowana i obrobiona, że sprawia wrażenie żyjącego stworzenia, a sam haczyk do zaczepienia na uchu przypomina cześć zwierzątka, jakby jego żądło, lub też czułek

Aby zaktywować moce kolczyka, właściciel musi przekłuć kciuk żądłem, pozwalając aby to się z nim połączyło. Kolczyk pomaga chronić właściciela przed atakami, dając jego skórze odporność taka jak pancerz tego stworzenia.

The Fiendish Eye Of Kalem'dar

Dobrze znany i respektowany przez innych fanatyk żyjący w Niższych Sferach, Kalem'Darr był członkiem jednej z frakcji w Sigil, Tha Fated. Jego interesy rozciągały się bardzo daleko, mówiono, ze ma facet wyczucie, bo wszystko za co się zabierał zawsze kończył sukcesem. Planował ostrożnie, czasami ryzykował, ale działał dobrze. Czasami zdarzało mu się odbierać długi, co dosyć często miało skutki nieprzyjemne dla dłużnika, ale zawsze dostawał on swoją należność.

Pewnego dnia, jeden z jego dłużników przyszedł no Kalem'Darra i powiedział, że nie może spłacić długu w pieniądzach, ale jeśli ten się zgodzi może mu dać coś bardziej wartościowego. Tym człowiekiem był czarodziej o niewielkiej mocy, ale jak twierdził, znał sposób na błogosławienie oka tak, aby widziało każdą okazję. Kalem'Darr, zarówno z ciekawości jak i chciwości zgodził się na taką umowę.

Zadziałało... zbyt dobrze, jak możliwe mag chciał żeby było.

Oko Kalem'Darra wkrótce zaczęło widzieć okazje wszędzie. Zbyt dużo żeby wszystkie wykorzystać, a wiele innych, których Kalem'Daar nie potrafił podołać. Co widziało jego błogosławione oko, jego ręce zaraz psuły. Jego interes się rozpadł, jego imperium finansowe zawaliło się. Sam wkrótce popadł w długi.

Kalem'Darr, nie potrafił się z tym pogodzić i w akcie desperacji wyciągnął oko z oczodołu i umieścił je w szczelnym, szklanym pudełku na kominku. Pewnego dnia jednak... oko po prostu wyparowało.

Kiedy oko zostaje umieszczone w oczodole, daje wiele udogodnień w kontaktach z innymi. Pozwala na znacznie łatwiejszą konwersacje oraz łatwiejsze uzyskanie tego czego się chce poprzez nią osiągnąć. Wciąż jednak nowe okazje zaślepiają właściciela od tego po powinien w danej chwili czynić, ograniczając to, czego dotychczas nauczyło go doświadczenie.

Twisted Ring

Pierścień ten wygląda jakby to były trzy pierścienie okręcone o siebie nawzajem. Już samo patrzenie na niego przyprawia o zawrót głowy.

Annah's Vest

Jest to zbroja podobna do zwykłego wydania skórzanej kolczugi, jednak w porównaniu do niej jest bardziej giętka i zapewnia większą swobodę ruchu. Nie wiadomo z jakiego stwora została ściągnięta skóra na wykonanie tego ubrania jednak jest ona wystarczająco wytrzymała. Ramię pokrywają koliste obręcze za którymi Annah z łatwością ukrywa swoją broń.

Bodice of the Godless Priestess

Jest to magiczny strój do którego stworzenia użyto zaklętego materiału pozwalającego na łatwiejsze zapamiętywanie większej ilości inkantacji kapłańskich.

Bodice of the Perilous Quest

Jest to pięknie wykonany strój którego twórcy zadbali nie tylko o jego piękne wykonanie, a także o odpowiednie zabezpieczenie go czarami. Dzięki temu strój ten powoli leczy Nie-Sławę z odniesionych ran.

Dak'kon's Zerth Armor

Jest to ceremonialna zbroja Zerth. Jest ona stworzona z tej samej substancji z jakiej wykonana jest bron której używa Dak`kon (jednak w porównaniu do broni nie zmienia ona kształtu w zależności od poziomu użytkownika). Zbroja ta noszona jest na czerwonej tunice, dla dodatkowej protekcji dodano jej szeroką warstwę ochronna na barki w celu lepszej ochrony górnej części ciała.

Mimo iż zbroja ta jest podobna do zwykłego swojego metalowego odpowiednika, jest ona lżejsza i lepiej wykonana, co pozwala użytkownikowi posługiwać się mieczem z większa efektywnością. W połączeniu z mieczem zbroja ta wydaje się jeszcze lżejsza nabierając wręcz wagi zwykłego ubrania a nie zbroi. Nie wiadomo czy to cecha metalu z jakiego ją wykonano czy to efekt magiczny jaki nałożono na zbroję.

Fall-From-Grace's Chastity Bodice

Jest to zwykły strój jakiego używa Nie-Sława. Nie posiada on jakiś specyficznych magicznych umiejętność. Jedynie nałożono na niego pomniejsze zaklęcia mające utrzymywać strój czystym i reperować drobne uszkodzenia.

Jerkin of the Brazen Rogue

Jest to zbroja wykonana z myślą o kobiecie. Jest to kawał wyjątkowo pięknej i dokładnej roboty. Kawałki metalu ułożone są zarówno w sposób przyjemny dla oka jak i w celu większej protekcji dla użytkownika bez ubytku dla mobilności. Jest to zbroja wykonana dla " szybkiego wojownika" który wykorzystuje ruch w walce gdzie tylko się da.. Zaklęcia użyte przy tworzeniu zbroi nie tylko zmniejszają szansę obrażeń, a także pomagają w zachowaniu równowagi przez co łatwiej jest trafić przeciwnika.

Jerkin of the Flitting Shadow

Jest to lekka skórzana zbroja wykonana z myślą o kobiecie. Tylko spojrzenia na nią od razu mówi o świetnym wykonaniu. Każdy element mówi sam przez się o niewątpliwym mistrzostwie wykonawcy. Zaklęcia powodują lekkie rozmycie się osoby która nosi tę zbroje przez co łatwiej jej się skradać, a innym trudniej ją zauważyć

Vhailor MercyKiller Armor

Jest to archaiczny zestaw pełnej metalowej zbroi ożywiony jedynie siła życiową Vhailora. Nosi ona lekkie ślady zużycia o czym świadczą zadrapania na powierzchni, ale wydaje się że próbę czasu przeszła w zadowalającym stanie... a przynajmniej w stanie lepszym niż ciało Vhailora.

Zbroja udekorowana jest mieczami na ramionach a wielki znak frakcji Łaskobójców wymalowany jest na płycie torsu.

Zbroja jest psychiczną częścią istoty jaka jest Vhailor. Zniszczenie jego (jeżeli jest to w ogóle możliwe) zaowocuje zniszczeniem tez samej zbroi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Planescape: Torment Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin