Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec sagi BG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Baldur's Gate II
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:55, 21 Paź 2006    Temat postu: Koniec sagi BG

Nadciąga najmroczniejszy dzień Twego życia...

Kiedy Black Isle ogłosiło, że Tron Bhaala jest zakończeniem sagi BG niezbyt się tym przejąłem. Czekała na mnie jeszcze przygoda z wyżej wymienionym dodatkiem... Pozatym wiem, że nie odkryłem jeszcze wielu sekretów, które czekają na mnie podczas gry następną postacią. Miałem jeszcze kilka godzin zabawy... Ale ToB jest tak wciągający, że zanim się obejrzałem, już byłem w połowie. Tak leciał czas - godziny zabawy były jak minuty - aż tu nagle koniec. ~No nic, znów zagram od nowa~ myślę sobie... ale oprócz tych kilku niespodzianek które na mnie czekają, będę musiał po raz kolejny przejść te same ścieżki, rozmawiać z tymi samymi ludźmi, zabić tych samych wrogów... Chociaż Baldurek ma w sobie to, że np. układ drużyny i podział przedmiotów może diametralnie odmienić rozgrywkę, to jednak główny wątek pozostaje ten sam. A gdy gra się po raz kolejny, to wszystko staje się schematem, rutyną, a tych nie odkrytych jak dotąd rzeczy cały czas ubywa... Hm... Więc czekam na Neverwinter Nights (w międzyczasie pogrywam sobie jeszcze w Baldurka... ) Ale lasy Neverwinter daleko jeszcze, wiec z lekka bym sobie poczekał Na szczęście ktoś zlitował się nad graczami...

Niejaki Team-BG - zespół znany już graczom (m. in. dodatki do BG1 - Dark side of the Swordcast) zdecydował się wypuścić nieoficjalny dodatek do Cieni Amn (i chwała im za to Smile.Ich dzieło zwie się The Darkest Day, a co się kryje pod tą tajemnicza nazwą? Już piszę...

> I w jakie g*** tym razem wdepnąłem???

Na temat tego, jaka ma być fabuła słyszałem kilka wersji, a że nie miałem jeszcze przyjemności zagrać, to wole nic nie pisać i nie robić nadziei lub rozczarowań... Wiem natomiast na pewno, że akcja rozgrywa się przed wydarzeniami z Tronu Bhaala, a oprócz głównego wątku będzie pięć długich, poważnych i rozbudowanych questów i ponad 40 tych pomniejszych... (minimalny czas zabawy oszacowany na ponad 30 godzin zabawy...)

> Przyjaźń jest na wagę złota... Bądź bogaczem...

No więc oczywistym jest, że nie mogło zabraknąć nowych postaci... Jest ich 10 - z czego kilku zupełnie dotąd nie znanych, a inni (z czego coniektórzy się ucieszą) to starzy znajomi (jednak nieco odmienieni - np. Klasy)...

A oto i cała banda popaprańców:

- Adario Kalvaras
Rasa: Człowiek
Klasa: Zabójca
Charakter: Praworządny Zły
Siła: 15
Zręczność: 19
Kondycja: 13
Inteligencja: 17
Mądrość: 13
Charyzma: 13

Heh, swój chłop Smile statystyki ma całkiem całkiem, nie powiem... Zobaczymy co z niego będzie...

- Avaunis
Rasa: Człek
Klasa: Paladyn
Charakter: Praworządny Dobry
Siła: 18/00
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 12
Mądrość: 15
Charyzma: 14

Ten też niczego sobie... Ale Do Sarevoka nie ma co startować...

- Kagain
Rasa: Krasnolud
Klasa: Zabójca Trolli (Troll Slayer)
Charakter: Praworządny Dobry
Siła: 16
Zręczność: 12
Kondycja: 20
Inteligencja: 15
Mądrość: 11
Charyzma: 8

Hm... jeden z najlepszych wojaków z jedyneczki robi swój wielki comeback... i to z nową profesyjką... Ciekawe czy znalazł tego całego księcia...

- Kivan
Rasa: Elf
Klasa: Łucznik
Charakter: Chaotyczny Dobry
Siła: 18
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma: 8

Łezka się w oku kręci Smile Zapamiętajcie jedno z podstawowych równań z BG1 - Kivan + dobry łuk + buty przyspieszenia = (praktycznie) masakra wszystkiego co śmie stawiać opór... Zobaczymy jak będzie teraz...

- Montaron
Rasa: Niziołek
Klasa: Zawadiaka
Charakter: Neutralny Zły
Siła: 16
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 12
Mądrość: 13
Charyzma: 9

Heh, wrócił ten zadziorny kurdupel... No cóż - nowa profesja - lepsze możliwości, może się przydać...

- Robillard
Rasa: Znów Człowiek
Klasa: Mistrz Inwokacji
Charakter: Praworządny Neutralny
Siła: 10
Zręczność: 13
Kondycja: 16
Inteligencja: 18
Mądrość: 15
Charyzma: 9

Zapowiada się ciekawie... A czary z kanonu InwokacjiWywołań potrafią być całkiem destruktywne, więc jeszcze ciekawiej...

- Shar-Teel (kobitka jakby co Smile
Rasa: Homo Sapiens
Klasa: dosłownie "Mistrz Ostrza" (BladeMaster)
Charakter: Chaotyczny Zły
Siła: 18
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 14
Mądrość: 7
Charyzma: 11

Wojak z niej niezły, a choć niezbyt wytrzymała - to pierwsza się rzuca w wir walki... Jak ktoś ma ochotę nasłuchać się feministycznych textów, to ma swoją szansę... chyba, że się coś zmieniło...

- Vesine (także z płci pięknej)
Rasa: Elfka Morska
Klasa: "Morski" lub raczej "Wodny" Druid (Aquatic Druid)
Charakter: prawdziwie Neutralny
Siła: 13
Zręczność: 14
Kondycja: 18
Inteligencja: 10
Mądrość: 17
Charyzma: 15

Następna co najmniej ciekawa osóbka... Nowa twarz, nowa rasa, nowa profesja... warto chyba lepiej ją poznać...

- Xzar
Rasa: Człowiek...
Klasa: Nekromanta
Charakter: Chaotyczny Zły
Siła: 10
Zręczność: 15
Kondycja: 10
Inteligencja: 18
Mądrość: 14
Charyzma: 14

Smile Co tu dużo mówić, jak denerwuje Cię świat i koniecznie chcesz mu zaszkodzić, to na Xzara możesz liczyć...

- Yeslick
Rasa: Krasnolud
Klasa: WojownikKapłan
Charakter: Praworządny Dobry
Siła: 15
Zręczność: 17
Kondycja: 12
Inteligencja: 7
Mądrość: 16
Charyzma: 10

Ha! Jedyny ze starej paczki, który nie zmienił profesji... Chociaż czy wyszło mu to na dobre? Sami oceńcie...


No Cóż... Mnie ze wszystkich bohaterów szczególnie zainteresowali Vesine, Adario i Kivan, ale przyznać trzeba, że wszyscy ciekawi, statystyki mają całkiem ładne i są jak najbardziej na miejscu... Ze wszystkich profesji nie ma tylko jakiegoś nowego Barda, ale to da się przeboleć... Ciekawe jest natomiast to, że jeśli się odpowiednio zagrało w BG2, to Xzar i jego Mały Kłębek Nerwów powinni być martwi... Albo z Xzara cholernie potężny nekromanta, albo pominięto tu kilka faktów...

>Zbrojownia

Wiadomo też, że ta musiała się powiększyć... I muszę powiedzieć, że będzie w czym przebierać... w sumie mamy około broni, z czego ogółem:

Mieczy - 39
Toporów - 16
Włóczni, Kijków, Halabard - 13
Cepów, Młotów i reszty obuchów - 25
Sztyletów - 7
Dystansowych - 5
Zbroi, tarcz... - 29
O poszczególnych itemach narazie nic nie wiadomo... autorzy najwyraźniej chcą zrobić niespodziankę (byleby dobrą)...

> "No chodź, posmakuj mego miecza Ty śmierdzący... A czym Ty właściwie do cholery jesteś?!"

Hm... tyle nowych zabawek, więc trzeba móc je na kimś wypróbować... Autorzy postarali się i o to. Przyjdzie Wam zmierzyć się z 39 nowymi potworami, których część, to absolutna klasyka fantasy i mitów - i aż dziw, że nie pojawiły się wcześniej...

A więc doświadczenie będziecie zdobywać na:

Smokach:
-Brązowych
-Drakoliczach
-Topazowych
-Złotych

Golemach:
-Rubinowych
-Lodowych
-Skalnych
-Złotych

Żywiołakach:
-Kwasu
-Lawy
-Piorunów (Burzy)
-Popiołu
-Wody

A także potworach pokroju:

- Amnizu
- Banshee
- Barbazu
- Bugbear (Niedźwieżuk)
- Cyclops (no to jest trudne...)
- Frost Giant (Mroźny Olbrzym)
- Frost Worm (Robak Polarny)
- Gargoyle (Gargulec)
- Gelugon
- Ghost (Duch)
- Grazz`t
- Ice Troll (ehem... piesek preriowy...)
- Iron Mage Constuct (?)
- Marilith
- Medusa
- Night Hag (Nocna Wiedźma)
- Phantom (Zjawa)
- Red i Green Abishai (Czerwona i Zielona odmiana tegoż)
- Rock Troops (Skalne Oddziały)
- Shadow Mastiff (Mastiff Cieni)
- Shadow Stalker (następny z cieniowatych)
- Shield Maidiens (? dosłownie "Tarczowe kibitki"...)
- Tartarus
- Troglodyte (Troglodyta)
- Yachlol

> "...Czary Mary... Weź pałeczkę do ręki..."

Jeśli po przeczytaniu poprzednich wiadomości cieszyła Wam się glaca, to teraz chyba wywalicie rogala, jak stąd na Koniec Świata... Otóż w tajemniczej sztuce magicznej tyle dodano, że nic, tylko usiąść i się cieszyć... Zaprawdę powiadam Wam, nowych zaklęć jest tak pokaźna liczba, że szukajcie po czterech stronach świata Maga, który je wszystkie spamięta... W sumie czym jest marne ponad 170 czarów? (dla przypomnienia dodam tylko, że w Tronie było ich z 40...). Co prawda część "pożyczono" z Icewind Dale, ale i tak myślę, że to wcale zadowalający wynik...

I coż nam dzisiaj księga powie?

{ZAKLĘCIA MAGA}

-poziom I
Arzragan`s Channeling <"Połączenie ..lub.. Kanał Arzragana">
Physical Agility <"Zwinność">
True Strike <"Prawdziwe Uderzenie">

-poziom II
Torment <"Udręka">
Steam <"Para (ale ta wodna i cholernie gorąca ma się rozumieć)>
Cat's Grace <"Kocia Gracja", "Koci Wdzięk">
Endurance <"Wytrzymałość">

-poziom III
Aura of Focus <"Aura Skupienia">
Icelance <"Lodowa Lanca">
Adrenalin Rush <"Przypływ Adrenaliny">

-poziom VI
Ice Shard <"Lodowe Ostrze">
Weaken <"Osłabienie">
Daer Ragh's Aura of Cleansing <"Jakaśtam Aura Daer Ragha">
Beltyn's Burning Blood <"Płonąca Krew Beltyna">
Mordenkainen's Phantom Shield <"Upiorna Tarcza Mordenkainena">
Mordenkainen's Force Missiles <"Pociski Kinetyczne Mordenkainena">
Innaccuracy <"Niecelność">
Emotion: Courage <"Emocje:Odwaga">
Emotion: Fear <"Emocje:Strach">
Emotion: Hope <"Emocje:Nadzieja">

-poziom V
Heavy Fog <"Ciężka Mgła">
Melf's Prismatic Shards <"Pryzmatyczne Ostrza Melfa">

-poziom VI
Mass Teleport <"Masowa Teleportacja">
Anti Magic Shell <"Antymagiczna Skorupa">
Lich Touch <"Dotyk Licha">
Black Mantle <"Czarny Płaszcz">
Transmute Bone to Steel <"Transmutacja Kości w Stal">
Otiluke's Diamond Screen <"Diamentowa Zasłona Otiluke`a">
Otiluke's Hold Fast <"Unieruchomienie Otiluke`a">
Otiluke's Force Helm <"Chełm Mocy Otiluke`a">

-poziom VII
Monster Summoning IV <"przyzwanie Potwora IV">
Assimilation <"Asymilacja">
Black Death <"Czarna Śmierć">
Raging Bull <"Szarżujący Byk">
Frost Bite <"Mroźne Ukąszenie">
Armour Melt <"Stopienie Pancerza">
Execution <"Egzekucja">
Drowned Dead <"Topielec">
Wall of Wild Magic <"Ściana Dzikiej Magii">
Otiluke's Death Screen <"Śmiertelna Zasłona Otiluke`a">
Otiluke's Steaming Sphere <"Parująca Sfera Otiluke`a">
Mordenkainen's Fireball <"Ognista Kula Mordenkainena">

-poziom VIII
Monster Summoning V <"Przyzwanie Potwora V">
Hemophilia <"Hemofilia">
Soul of Kalan Zhar <"Dusza Kalana Zhar">
Rary's Mnemonic Negator <"Mnemoniczna negacja Rary`ego">
Iron Body <"Żelazne Ciało">
Sunburst <"Wybuch Słoneczny">
Gravity <"Grawitacja">
Mind Rot <"Rozkład (tak jak martwe ciało) Umysłu">
Eyes of Wrath <"Oczy Gniewu">
Mass Charm <"Masowe Zauroczenie">
Mystic Barrier <"Bariera Mistyczna">
Globe of Darkness <"Glob..." albo lepiej "Kula Ciemności">
Otiluke's Acid Cloud <"Kwasowa..." lub "Żrąca chmura Otiluke`a">
Otiluke's Radient Spheres <"Promieniujące sfery Otiluke`a">
Bigsby's Clenched Fist <"Zaciśnięta Pięść Bigbiego">
Abi-Dalzim's Liquidation <"Upłunnienie Ali-Dalzima">
Abi-Dalzim's Preasure Fog <"Mgła Ciśnieniowa Ali-Dalzima">
Abi-Dalzim's Brittle Haze <"Mgła Kruchości Ali-Dalzima">

poziom IX
Anti Magic Cloud <"Chmura antymagiczna">
Monster Summoning VI <"Przywołanie Potwora VI">
Tattoo <"Tatuaż">
Life Warp <"Spaczenie Życia">
Shatter Bones <"Roztrzaskanie Kości">
Sacrificial Transfer <"Transfer Ofiarny">
Army of Darkness <"Armia Ciemności">
Arcane Runes <"Runy Arkanum">
Rary's Mnemonic Enhancer <"Mnemoniczny Wzmacniacz Rary`ego">
Weird <"Niesamowitość">
Malygnus Shattering Obelisk <"Rozbijający się Obelisk Malygnus`a">
Daelomin's Drastic Dromedary <"Drastyczni Dromaderzy Daelomin`a">
Molecular Disjointment <"Rozkład Molekularny">
Soul Rot <"Rozkład..." lub "Gnicie Duszy">
Wall of Force <"Ściana Mocy">
Prismatic Sphere <"Sfera Pryzmatyczna">
Instant Army <"Natychmiastowa Armia">
Create Minion <"Stwórzenie Sługi">
Animate Golem <"Animacja Golema">
Genocide <"Ludobójstwo">
Vampiric Mist <"Wampiryczna Mgła">
Khelben's Dweomerdoom <"Dweomeryczna Zguba Khelbena">
Bigby's Crushing Hands <" Miażdżące Ręde Bigbi`ego">
Algarth's Embattlement <"Bojowe Natchnienie Algratha">
Arcane Surge <"Fala Arkanum" lub "Przypływ Arkanum">

{ZAKLĘCIA KAPŁANA}

-poziom I
Bane <"Zguba">
Divine Favour <"Boska Przysługa">
Entropic Shield <"Entropijna Tarcza">

-poziom II
Bull's Strength <"Siła Byka">
Delay Poison <"Opóźnienie Trucizny">

-poziom III
Bestow Curse <"Nałożenie Klątwy">
Magic Vestment <"Magiczne Opancerzenie">
Prayer <"Modlitwa">
Searing Light <"Wieszczujące Światło">
Cloak of Bravery <"Peleryna Odwagi">
Cause Disease <"Wywołanie Choroby">
Bane of Bashaba <"Zguba Beshaby">
Favour of Tymora <"Przysługa Tymory">

-poziom IV
Divine Power <"Boska Moc">
Tongues <"Języki">
Static Charge <"Elektryczne Wyładowanie">
Cloud of Pestilence <"Chmura Zarazy">
Unfailing Endurance <"Niezawodna Wytrzymałość">
Marthammor's Thunderbolt <"Błyskawica Marthammora">
Fist of Gond <"Pięści Gonda">

-poziom V
Hallow <"Uświęcenie">
Scrying < ...Jakaś czynność religijno-modlitewna...>
Call Upon Faith <"Psalm">
Embalm <"Balsamowanie">
Hero's Feast <"Uczta Bohatera">
Hammer of Tyr <"Młot Tyra">
Celestial Protection <"Niebiańska Ochrona">

-poziom VI
Greater Dispelling <"Większe Rozproszenie Magii">
Moon Beam <"Księżycowy Promień">
Visions of Pain <"Wizje Bólu">
Possession <"Opętanie">
Soul Merge <"Łączenie Dusz">
Conversion (To The Light) <"Przemiana (na stronę Światłości)">
Conversion (To The Dark) <"Przemiana (na stronę Ciemności)">
Entropy Shield <"Tarcza Entropii">

-poziom VII
Diety Bind <"jakieś Zobowiązanie">
Assimilation <"Asymilacja">
Mystra's Unravelling <"Odkrycie..." ; "Rozwiązanie..." lub "Odpowiedź Mystry">
Greater Undead <"Potężniejszy Nieumarły">
Succor <"Wspomaganie">
Symbol of Banishment <"Symbol Wygnania" lub "Symbol Odesłania">
Death Recall <"Odwołanie Śmierci">
Greater Shield of Lothander <"Potężniejsza Tarcza Lathandera">
Destruction <"Destrukcja">

{ZAKLĘCIA DRUIDA}

-poziom I
Pass Without Trace <"Przechodzenie Bez Śladu">
Faerie Fire <"Ogień Faerie">
Freezing Hands <"Zamrażające Dłonie">
Resistance <"Odporność">
Acid Hands <"Żrące Dłonie">
Virtue <"Cnota">
Sun Scorch <"Przypiekające Pociski">

-poziom II
Delay Poison <"Opóźnienie Trucizny">
Heat Metal <"Podgrzanie Metalu">

-poziom III
Greater Magic Fang <"Potężniejszy Magiczny Kieł">
Nymph Aura <"Aura Nimfy">
Dominate Animal <"Zdominowanie Zwierzęcia">
Iron Knuckles <"Żelazne Kłykcie">
Moon Blade <"Księżycowe Ostrze">
Storm Shell <"Skorupa Sztormu" czy "Burzowa Skorupa">

-poziom IV
Control Temperature: Heat <"Kontrola Temperatury: Gorąco">
Control Temperature: Freeze <"Kontrola Temperatury: Chłód">
Freedom of Movement <"Swoboda Działania">
Air Pocket <"Powietrzna Kieszeń">
Increase Metabolism <"Zwiększenie Metabolizmu">
Winds of Pandamonium <"Wiatry Pandemonium">
Static Charge <"Elektryczne Wyładowanie">
Stone Form <"Kamienna Forma">
Chrome Skin <"Chromowa Skóra">

-poziom V
Death Mark <"Znak..." lub "Piętno Śmierci">
Wall of Fire <"Ściana Ognia">
Ice Storm <"Nawałnica">
Summon Nature's Ally V <"Przywołanie Zwierząt V">
Wall of Thornes <"Ściana Cierni">
Venom Plume <"Pióro Jadu">

-poziom VI
Animate Rocks <"Animuj Skały">
Summon Nature's Ally VI <"Przywołanie Zwierząt VI">
Healing Circle <"Leczacy Krąg">
Greater Dispelling <"Większe Rozproszenie Magii">
Vitality Drain <"Wyssanie Witalności">
Nature's Debilitating Wrath <"Osłabiający Gniew Natury">
Deep Freeze {"Głeboki..." a raczej "Wielki Mróz"}
Summon Lightning Elemental {"Wezwanie Żywiołaków Burzy"}

-poziom VII
Evolution <"Ewolucja">
Devolution <"Regres Ewolucyjny">
Sunbeam <"Promienie Słońca">
Shapechange <"Zmiana Kształtu" , "Polimorfizm">
Greater Scrying <"Potężniejsze cośtam...">
Dragon Flesh <"Smocze Bebechy">
Trollish Fortitude <"Męstwo Trolla">
Kiss of Death <"Pocałunek Śmierci">
Summon Lava Elemental <"Wezwanie Żywiołaków Lawy">
Summon Water Elemental <"Wezwanie Żywiołaków Wody">

koniec i kropka... Osobiście bardzo jestem ciekaw niektórych czarów (nie wszystkie - a raczej nieliczne zostały juź opisane) np. jakie poczwary można będzie przyzywać na wyższych poziomach Monster Summoningu... Miłym jest fakt, ze wraz z wzrostem poziomu - rośnie liczba czarów... Czy jest się z czego cieszyć? Poczytajcie jak to mniej więcej wygląda...

POCISKI KINETYCZNE MORDENKAINENA
Poziom: 4
Zasięg: widoczność rzucającego czar
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucania: 1
Obszar: 1 istota
Rzut obronny: specjalny
Czar ten tworzy pulsujące kule energii, które raz wystrzelone z palców rzucającego bezbłędnie dążą do celu, podobnie jak Magiczne Pociski. Cel musi być widzialny i w zasięgu wzroku czarodzieja.

Co trzy poziomy począwszy od siódmego rzucający dostaje nowy pocisk - czyli na 10 posiada dwa, 16 cztery itd. Aż do maksimum siedmiu pocisków na 25 poziomie.

Każdy pocisk zadaje 1k8 dmg przy uderzeniu siłą kinetyczną i potem wybucha w promieniu trzech stóp zadając 1 dmg co poziom rzucającego. Wiec Mag na 12 poziomie będzie miał 2 pociski zadające 1k8 +12 obrażeń. Można wykonać rzut obronny by uniknąć dodatkowych obrażeń, ale nie ma rzutu obronnego przeciw samej sile uderzenia. Więc jeśli jakiś osobnik atakowany przez maga na 25 poziomie będzie miał pecha siedem razy pod rząd, to czar zada mu coś około 231 obrażeń... Sweet...

>Specjalizacja...

Myślicie, że to jest coś? Ba... To czytajcie teraz to, co niedawno wyczytałem i ja, i jest to moim zdaniem najlepszy z Asów w rękawie TDD... Otóż mamy 75 nowych przeróżnych Podklas... Nie rozwodząc się zbytnio przejdę od razu do rzeczy...

{Wojak}
Amazon (Łyse i Blondynki...)
Blade Master (Mistrz Klingi)
Blade Singer (Zaklinacz Ostrza)
Breach Gnome (Gnom Rozłamu)
Drow Battle Monger (Drowi Wojownik Gniewu)
Drow Warrior (Wojownik Drowów...)
Duergar Warrior ( ... a ten Duergarow)
Forest Gnome (Leśny Gnom)
Frost Dweller (Wojownik Północnych Kresów)
Grunt (Żołnież {Pół-Orków, więc jego wyobrażenie to raczej wielki i mocarny prymityw})
Guardian (Strażnik)
Halfling Archer (Łucznik Niziołków)
Marksman (Strzelec Wyborowy)
Pit Fighter (Gladiator)
Ravager (Gnomi Niszczyciel)
Rhythm Warrior (Tancerz Wojenny)
Sellsword (Najemnik)
Tactician (Taktyk)
Tiefling (Disbelstwo)
Troll Slayer (Zabójca Trolli)
Vampire Hunter (Łowca Wampirów)
Vindicator (Odkupiciel?)

{Palladyn}
Anti Paladin (Anty Palladyn)
Cerebral Knight (Psioniczny Rycerz)
Dark Knight (Mroczny Rycerz)
Demon Slayer (Zabójca Demonów)
Dragon Slayer (Zabójca Smoków)
Lord (emeryt Razz)

{Łowca}
Drow Ranger (Zwiadowca Drowów)
Elven Forest Warrior (Elfi Wojownik Lasów)
Giant Reaper (Pogromca Olbrzymów)
Samurai (...)
Shadow Elf (Cień)
Slayer of the Eye ( Niszczyciel Oczu)
Slinger (Procarz)
Tracker (Traper)
Wilderness Protector (Obrońca Natury)

{Kapłan}
Battle Priest of Tempus (Bojowy Kapłan Tempusa)
Drow Priest (Kapłanka Drowów)
Healer (Uzdrawiacz)
Priest of Amaunator (Kapłan... Amaunatora - Kleryk Słońca)
Priest of Auril (...Auril - Kleryk Mrozu)
Priest of Malar (...Malara - Kleryk Chaosu)
Priest of Mystra (...Mystry - Kleryk Tajemnic)
Priest of Selune (...Selune - Kleryk Księżyca)
Priest of Shar (...Shar - Kleryk Nocy)
Priest of Tybboch (...Tybbocha)
Priest of Tyr ( Kleryk Tyra - Sprawiedliwości)
Protector of the Faith (Fanatyk)
Warlock (Czarnoksiężnik)

{Druid}
Aerial Druid (Druid Powietrza)
Aquatic Druid (WodnyMorski Druid)
Dream Walker (Podróżnik Snów)
Justifier (Druid Cienia)
Priest of Silvanus (Kapłan Silvanusa - kleryk Natury)
Shadow Master (Mistrz Cieni) Shaman (Szaman...)

{Bard}
Buccaneer (Bard Bojowy)
Chanter (Dziki Bard)
Chronicler (Kronikarz)
Minstrel (hm... Minstrel)
Musician (Muzyk)
Troubador (Trubador)

{Złodziej}
Burglar (Włamywacz)
Delver (Oszust)
Drow Assassin ( Drowi Zabójca)
Huntsman (Myśliwy)
Knife Bearer (Mistrz Noża)
Merchant (Kupiec)
Ninja (..eh..)
Planewalker Thief (Złodziej Miedzyplanowy)
Sniper (..eh nr.2..)
Svirfnebli (Głebinowy Gnom)
Swindler (?)
Thug (dosłownie: Zbój...)

Jeśli doszliście aż tutaj bez żadnej przerwy, to zaprawdę chwalę Waszą wytrwałość i nie zazdroszczę Waszym oczom...
Jak widać Podklas jest sporo - i tak być powinno. Teraz (teoretycznie) każdy może być kim chce - nie ma uogólnień i scalania kilku profesji w jednej. Część z nich jest całkiem przyziemna i do wyobrażenia (Muzyk, Traper, Myśliwy...)- inne znów są fantastycznie nieziemskie (I Chwała im za To!). Do czego zmierzam? Ludzie nie lubiący odbiegać daleko od normy nie będą narzekać, a i tacy, którzy uwielbiają uciekać do mistycznego świata wyobraźni też będą mieli niemałą ucztę... Hm... Sam Miodzio? Chyba tylko najbardziej wybredni będą się czepiać... No cóż - jestem upierdliwy...
Fakt faktem - nie ma podklas dla Magów, co można jeszcze przeboleć przy takiej ilości nowych zaklęć...
Z wyżej wymienionych powodów jest kilka absurdów w klasyfikacji - np. Czarnoksiężnik, który przecież (chcąc nie chcąc) należy do Magów - znalazł się w grupie Kapłanów... W sumie to też można przeżyć...
Kilka Podklas wydaje się być połączeniem możliwości dwóch (lub więcej) innych klas, a jednocześnie nie wnosi zbyt wiele nowego... To tak jakby grać dwuwieloklasowcem z kilkoma nowymi zdolnościami... Ale jednak te klasy czymś (mało, bo mało ...) się wyróżniają...
To co najbardziej rzuciło mi się w oczy (oprócz kilku literówek w angielskich opisach...Wink to nowe rasy podpięte jako profesje... No w sumie cieszę się bardzo, ze w końcu jakieś zróżnicowanie, że są wyróżniające się Drowy, Duergary itp. ale co to ma do klasy? Owszem - wymienione tutaj chociażby Svirfnebli czy Mroczne Elfy mają swoje dziwne, unikalne style walki i ich profesje różnią się od pozostałych, ale prawdopodobnie - przy wyborze rasy - gdy klikniesz na krasnolud, to program nie zapyta Cię: "jaki?"... A świat dla takiego Duergara wyglądałby zupełnie inaczej - nie odzwierciedlą tego małe noty w charyzmie czy czasem jakaś mała bójka... I pewnie dlatego rasy te o dziwo rasami nie są, a wędrują do kategorii "Podklasy"...
To narazie tyle jeśli chodzi o jakieś grzeszki... Tak naprawdę, to nie są niczym znaczącym i nie mogą przeszkodzić w zabawie...

* Jak ktoś nie wie o kim mowa przy profesjach Kapłana (np. Kapłan Shar), to radzę się zainteresować mitologią Faerunu, a i niedługo powinno być słów kilka na temat wszystkich bóstw...
* Co do tłumaczenia - to większość nazw czarów przytaczałem dosłownie (dlatego takie głupie...) a niektóre obrazowo - żeby oddać mniej więcej sens... W podklasach natomiast zbyt dużo idiomów, więc nazwy są tam raczej luźno przytoczone i proszę się nimi zbytnio nie sugerować... Zresztą konkretny opis każdej Podklasy już niedługo (po kawałku...) dostaniecie w swoje ręce...

>Reasumując...

W skrócie - TDD oferuje Wam:
- ponad 30 godzin zabawy
- ponad 170 nowych czarów
- 10 nowych towarzyszy broni
- około 40 nowych potworów
- ponad 180 nowych przedmiotów (ekwipunek + inne)
- i 75 nowych podklas
- (a wszystkiego może być więcej...)

...i jak tu się nie skusić?...

Jak tylko bee miał dostęp do w miare szybkiego łącza, to boirę się za ściąganie i dalsze wrażenia... A właśnie - skąd to cudo ściągnąć?

Jeśli nie przeszkadza Wam to, że plik zajmuje 266 megsów (dla formalności dodam, że po rozpakowaniu zajmuje 500...), to możecie ściągać ten ad-on ze stron:

[link widoczny dla zalogowanych] - oficjalna strona wydawcy - najnowższe łatki i dodatkowe info

[link widoczny dla zalogowanych] - polski serwis, więc ściąganie pewnie pójdzie szybciej...

Życzę wspaniałych podróży...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Baldur's Gate II Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin