Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak powstało

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Daggerfallem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:52, 12 Lut 2007    Temat postu: Jak powstało

Praca nad Daggerfallem zaczęła się natychmiast po wydaniu Areny. Sukces pierwszej gry pozwolił Betheśdzie na większy rozmach w tworzeniu kontynuacji. Mimo że Arena umożliwiała graczowi zwiedzenie całego kontynentu Tamriel, to jednak był to świat zdecydowanie za bardzo losowy - jego zwiedzanie na dłuższą metę nie miało sensu i poczynania gracza sprowadzały się do odwiedzania bardzo punktowych lokacji. Dlatego twórcy zdecydowali się wybrać na areał rozgrywki drugiej częsci cyklu jakiś mniejszy wycinek Imperium, co umożliwiłoby im bardziej szczegółowe jego przygotowanie.


Początkowo druga część serii Elder Scrolls miała nosić nazwę Mournhold i rozgrywać się w...Morrowind. W końcu jednak zdecydowano przenieść akcję do prowincji High Rock (Wysoka Skała) oraz Hammerfell, a wydarzenia skoncentrować w mieście Daggerfall, stolicy największego królestwa krainy Bretonów. Wraz z drugą grą rozwinął się znacznie system RPG, który odtąd stał się znakiem firmowym serii TES. Zarzucony został np. klasyczny system awansu postaci na poziomy, związany ze zdobywaniem punktów doświadczenia za zabijanie przeciwników. W jego miejsce weszła mechanika, która w bardziej realistyczny i logiczny sposób kierowała rozwojem postaci. Wprowadzono potężny zbiór umiejętności, w których gracz mógł się szklić, i które były odpowiedzialne za całą gamę róznych aktywności jego postaci. W miarę używania danej zdolności, była ona rozwijana, czyniąc działania postaci bardziej skutecznymi. Z kolei im więcej umiejętności było rozwijanych, tym bardziej wzrastało ogólne doświadczenie postaci, co w końcu przekładało się na ogólny awans na nasepny poziom.

Początkowo Daggerfall miał korzystać z ulepszonego engine'u Aerny, przypominającego nieco ten z Dooma, gdzie świat jest zrobiony w dwóch wymiarach, tylko przedstawiany tak, by dawał złudzenie trójwymiarowości. Wówczas jednak Bethesda zdecydowała się na stworzenie jednego z pierwszych "growych" silników 3D - XnGine. Dzięki niemu mogły powstać grafiki zdumiewającej jak na tamte czasy klasy. Engine ten został użyty w późniejszych grach firmy: The Terminator: Future Shock, SkyNET, X-Car, Battlespire, oraz Redguard (ten ostatni to absolutne wyżyny wiekowego XnGine Wink ).

Daggerfall obsługiwał jeden z pierwszych prawdziwie trójwymiarowych światów na prawdziwie masywną skalę. Gra, będąc pod większością względów wielokrotnie bardziej rozbudowaną od Areny, odegrała kluczową rolę w renesansie cRPG, który miał miejsce w latach 1996/97.

Daggerfall to prawdopodobnie największy cRPG, jaki kiedykolwiek powstał. Nie mam dokładnych danych dotyczących liczby miast, wiosek, pojedynczych domów, świątyń, lochów, cmentarzysk itd. które możemy zwiedzić w Daggerfallu, ale liczby te idą w tysiące. W dziesiątki tysięcy idzie liczba NPC, których możemy spotkać na swojej drodze. Miasta w Daggerfallu to tętniące życiem metropolie, przy których lokacje z innych gier pod względem wielkości (także Morrowind) wyglądają jak skromne wsie. Oczywiście ten ogrom nie przychodzi grze za darmo. Bardzo dużo w niej losowości i umowności. Niemniej, jeśli do pracy zaprzęgnie się swoją wyobraźnię, można bez problemu zanurzyć się w świecie, który imituje świat realny, w którym ludzie i państwa żyją własnym życiem, a gracz zostaje wrzucony w wir intryg, rozgrywek i interesów.

Na rozkaz cesarza wyruszasz do miasta Daggerfall z dwoma zadaniami - uwolnienia zamęczonej duszy króla Lysandusa i znalezienia listu cesarza do królowej. Cesarz instruuje cie, że zawartość listu nie jest ważna, ale konieczne jest by list został dostarczony do pani Brisienny Magnessen, siostry Wspaniałego Rycerza Ostrzy (organizacji szpiegowskiej cesarza). Brisienna ukrywa się na dworze królestwa, udając jedną z wiedźm Popudaxa, nadwornego królewskiego maga.

Ostrza działają dla dobra cesarstwa i próbują odbudować wielkiego żelaznego golema Numidium, który wieki temu zjednoczył imperium (a raczej - za pomocą którego podbito prowincje kontynentu). Ostrza przez lata gromadziły części Numidium, zniszczonego podczas starcia z jego twórcą - Zurinem Arctusem. Zurin był nadwornym magiem cesarza Tibera Septima, po walce z Golemem, którego był głównym twórcą, zginął, by zawisnąć między życiem i śmiercią jako Pan Podziemi (Underking). W rękach Ostrz znajduje się Totem Tibera Septima - artefakt pozwalający na kontrolowanie Numidium. Brakuje im tylko jednej części, która zasila golema - Mantelli (wielkie serce Numidium, które niegdyś Arctus dzielił z golemem).
Matka króla Lysandusa, Nulfaga, odkryła gdzie ów "silnik" (Mantella) się znajduje, podczas jednej ze swych astralnych podróży i poinformowała o tym cesarza. Cesarz nie lubi jednak, gdy dyktuje mu się warunki, więc wysłał list przez kuriera - kapłana - do Brisienny (choć oficjalne był zaadresowany do Mynisery, ale specjalna pieczęć na liście miała dać Brisiennie znak, że list przeznaczony jest dla niej). List mówi o tym, że bez względu na to jak wielki nacisk musi być wywarty na Nulfagę, musi ona ostatecznie zdradzić, gdzie znajduje się Mantella.

Jednakże zatrzymany przez wojnę kapłan spóźnia się i dostarcza list już nie starej królowej Myniserze, lecz nowej, Aubk-i, a damą dworu nowej królowej nie jest już Brisienna. Aubk-i zdaje sobie sprawę, że list był przeznaczony dla jej poprzedniczki (co jest błędem, bo tak naprawde to był list dla Brisienny) i generalnie bardzo przejmuje się całą sprawą.
Tymczasem Brisienna porzuca służbę u Królowej-matki, pracuje teraz dla Popudaxa i nie ma zielonego pojęcia o tych wszystkich zdarzeniach.
Aubk-i nie ufa nikomu, szczególnie kiedy dowiaduje się, że Mynisera sypiała (być może nawet wciąż sypia) z Lordem Bridwellem, jednym z najznaczniejszych arystokratów Daggerfall. Na pewno nie zaufa tobie.
Dama dworu Aubk-i, widząc rozterkę swej królowej, znajduje i czyta list do Brisienny, i - choć go nie rozumie (poza tym że list jest bardzo ważny) - sprzedaje go temu, kto zaoferuje najwyższą cenę. Tym kimś okazuje się być Wódz Orków Gortworg, który szuka jakichkolwiek haków na królewskie rodziny z High Rock. Nie ma on pojęcia, czym jest Mantella i konsultuje to z mrocznym Królem Robaków, przywódcą Nekromantów.
Nulfaga jako jedyna zna położenie Mantelli, ale zarówno cesarz, Gortworg, jak i Król Robaków wiedzą, że ona je zna. Kolejny "gracz", Król Podziemi (Underking) leży w grobowcu w High Rock i wciąż odzyskuje siły, które w całości poświęcił na uderzenie, które dawno temu zadał Numidium. Ciągle jednak nie jest w pełni mobilny.

Aby zdobyć dla kogoś Mantellę, musisz przywrócić spokój duszy króla Lysandusa - a to możesz zrobić jedynie zabijając osobę, która go zamordowała. Tą osobą jest Lord Woodborne, który ukrywa się w swojej dobrze bronionej fortecy. Następnie wykonujesz ceremonię w miejscu gdzie zginął nad przynajmniej jedną z jego kości (w samej grze wyglądało to trochę inaczej, ale mniejsza z tym Wink ).
Totem znika z siedziby Ostrzy i przechodzi z rąk do rąk pomiędzy przeróżnymi stronnictwami w trakcie gry. Kiedy Mantella zostanie w końcu aktywowana przez ciebie, jej moc emanuje nad całą zatoką i ostatecznie budzi Króla Podziemi (Underking). Daggerfall ma sześć zakończeń:

1. Jeśli aktywujesz Numidium i posiadasz Totem, Numidium zmiażdży cię, a potem w szale będzie się miotać, w końcu zostając zniszczonym przez siły Imperium.
2. Jeśli dasz Królowi Podziemi (Underking) Mantellę, wtedy on pochłonie całą energię z serca Numidium i wreszcie będzie mógł spocząć na wieki tworząc potężne pole antymagiczne ma kilka mil wokół siebie.
3. Jeśli Gortworg wygra, Numidium pokonuje siły imperium i królów zatoki tuż przed nadejściem Króla Podziemi, który niszczy Numidium i siebie samego. Wynikiem tego jest powstanie Nowego Orsinium i dalszy rozpad Imperium.
4. Jeśli Ostrza wygrają, Numidium zostaje stworzone i pokonuje siły orków oraz królów z zatoki, jednocząc prowincje Tamriel w ręce cesarza.
5. Jeśli jeden z królów z zatoki wygra, wszystkie pozostałe siły zostają pokonane przez Numidium, a następnie Król Podziemi (podobnie jak w 3 punkcie z Gortworgiem) niszczy Numidium i siebie samego.
6. Jeśli Król Robaków wygra, używa mocy Mantelli by zrobić z siebie boga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Daggerfallem Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin