Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podstawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Dungeon Siege II
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:07, 21 Paź 2006    Temat postu: Podstawy

Sterowanie – podstawy

Opanowanie sterowania i podstawowych klawiszy skrótów to podstawa efektywnej (i przyjemnej) gry.

Poruszanie się i obsługa kamery:


* L-kliknij na wolnym obszarze, by wydać postaci rozkaz przemieszczenia się.
* Używaj kółka myszy, by przybliżać i oddalać kamerę.
* Przesuwając kursor przy krawędziach ekranu, możesz obracać kamerę (możesz również nacisnąć i przytrzymać kółko myszy i poruszać myszą, by to zrobić).


Walka i interakcja:


* P-kliknij na przeciwniku, by go zaatakować, przytrzymaj ten przycisk, by atakować cały czas.
* L-kliknięcie na drzwi, bramy, dźwignie sprawi, że zostaną one otwarte/przestawione.
* P-kliknięcie na pojemnikach sprawi, że zostaną otwarte/zniszczone.
* L-kliknięcie na NPC (postaci, której nie kontrolujesz) sprawi, że rozpoczniesz z nim rozmowę.
* P-kliknięcie na sojuszniku sprawi, że zostanie na niego rzucony czar wspomagający.
* Naciśnij „Z”, by zebrać wszystkie przedmioty znajdujące się w pobliżu Twoich postaci.
* Naciśnij „H”, by wydać rozkaz wypicia miksturek leczących (wypiją tylko postacie, które będą ich potrzebowały w danej chwili).
* Naciśnij „M”, by wydać rozkaz wypicia miksturek przywracających manę (wypiją tylko postacie, które będą ich potrzebowały w danej chwili).
* Naciśnij „G”, by wydać drużynie rozkaz trybu „szału”. (wszyscy zaczną wtedy walczyć na własną rękę)
* Naciśnij „F”, by wydać drużynie rozkaz trybu „lustrzanego” (cała drużyna atakuje wybranego przez Ciebie przeciwnika).
* Tryby „Czekaj” i „Broń” nie mają przyporządkowanych skrótów klawiszowych (możesz im przypisać je dowolnie).


Zarządzanie postacią:


* Kliknij na portrecie postaci, by wybrać ją jako aktywną.
* Kliknij dwukrotnie na postaci, by otworzyć okno postaci.
* Klikając na postaciach, trzymając przy tym Shift, możesz wybrać kilku bohaterów jako aktywnych.
* Możesz ‘chwycić’ i przeciągnąć portret postaci, by zmienić ustawienie bohaterów w drużynie.
* Kliknij na przedmiocie w ekwipunku i ‘upuść’ go na portrecie innej postaci, by jej go przekazać.
* Jeżeli masz wybrane kilka postaci jako aktywne i wejdziesz w menu ekwipunku, to wyświetlą się okna pokazujące ekwipunek wszystkich postaci (możesz wtedy łatwo przekładać przedmioty pomiędzy postaciami).
* Naciśnij „I”, by otworzyć ekwipunek aktywnej postaci.
* Naciśnij „B”, by otworzyć księgę z zaklęciami danej postaci.
* Naciśnij „P”, by otworzyć menu ze specjalnymi zdolnościami postaci.
* Naciśnij „V”, by wyświetlić ekwipunek wszystkich postaci.
* Naciśnij „K”, by uporządkować wszystkie ekwipunki.
* Przytrzymanie Ctrl i klikanie na przedmioty podczas zakupów, pozwala szybciej kupować/sprzedawać.
* P-kliknij na przedmiocie w ekwipunku, by go automatycznie założyć.


Kontrola gry:


* Naciśnij spację, by zapauzować grę (i np. spokojnie wydać rozkazy).
* Naciśnij Esc, by otworzyć menu gry.
* Naciśnij „J”, by obejrzeć dziennik.
* Naciśnij i przytrzymaj Tab, by wyświetlić mapę.


10 praktycznych porad:

#1 Pauzuj grę. Często.

Nie próbuj grać w DSII jak w grę akcji, nie staraj się polegać na szybkości swoich palców. Wbrew pozorom podczas walki trzeba zwracać uwagę na wiele taktycznych aspektów. A niejednokrotnie chwila nieuwagi podczas gry na żywioł kończy się śmiercią bohatera i wczytywaniem gry. Pauzuj zatem jak najczęściej, dokonuj rozeznania w tym co się dzieje i wydawaj rozkazy bacznie obserwując zdrowie, manę i przeciwników.

Zawsze powinieneś pauzować, kiedy chcesz dokonać porządków w ekwipunku albo jeżeli awansujesz postać (zwłaszcza na wrogim terytorium). W takich miejscach często jest sporo pałętających się potworów i na pewno nie chcesz z nimi walczyć w samych rękawiczkach (bo np. właśnie sprawdzałeś poszczególne zbroje).

#2 Nie bój się korzystać z mikstur i miej ich zawsze dużo pod ręką.

Pamiętaj, zawsze musisz mieć przy sobie dużo mikstur. Niejednokrotnie będzie Ci się wydawało, ze Ci ich prawie nie ubywa. Ale uwierz mi, są momenty, w których cały zapas potrafi pójść w 2 min. Warto również inwestować w umiejętność zbierania miksturek z roślinek (jest to lepsze rozwiązanie niż wracanie do miasta po zakupy).

#3 Wszechstronność to fajna sprawa.

Nie raz i nie dwa spotkasz na swojej drodze potwory, które albo posiadają liczne odporności, albo są całkowicie niewrażliwe na jakieś konkretne ataki (zwłaszcza pod koniec gry). Jaki musisz z tego wyciągnąć wniosek? Twoja drużyna musi być uniwersalna i zadawać różne rodzaje obrażeń. Nie ma nic gorszego niż drużyna wojowników, która napotka stwora odpornego na obrażenia fizyczne.

Wskazane jest zatem, byś posiadał w drużynie po jednej postaci każdej profesji: wojownika, łucznika, maga natury i maga bitewnego. Z nich wszystkich najbardziej uniwersalny jest mag bitewny, ponieważ posiada możliwość zadawania obrażeń od chłodu, ognia, elektryczności itd. Dodatek w postaci napakowanego wojownika, który będzie zatrzymywał przeciwników i już masz porządną drużynę, dorzuć do tego łucznika lub maga leczącego/wspomagającego.

Pamiętaj również, że w grze często będziesz spotykał magiczne drzwi, które może otworzyć tylko przedstawiciel danej profesji. Czekają Cię zazwyczaj za nimi różne ciekawe przedmioty i skarby.

#4 Pamiętaj o Teleporterze.

Przyzywanie teleportera jest zaklęciem zerowego poziomu magii natury. Oznacza to, że każda postać zarówno mag jak i tępy woj może z niego korzystać. Zaklęcie to pozwala przenieść Ci się do miasta, gdzie możesz dokonać niezbędnych zakupów, odpocząć i zacząć/zakończyć zadania. Dodatkowo pozwala Ci on zwiać z pola walki w momencie, kiedy tracisz kontrolę i zaczyna robić się nieprzyjemnie. Każda Twoja postać powinna mieć ten czar w swojej księdze.

Pamiętaj tylko, że teleporty są tymczasowe. Oznacza to, że znikną po wczytaniu gry.

#5 Musisz wiedzieć kiedy trzeba wiać… znaczy wycofać się w zorganizowanym porządku na z góry upatrzone pozycję.

Czasami, kiedy jesteś przytłoczony nawałą przeciwników, ‘taktyczny odwrót’ (choduuuu!) jest jedynym rozwiązaniem. Dotyczy to szczególnie wszystkich delikatnych postaci czyli głównie magów. Otoczeni przez bandę stworów bardzo szybko lądują nieprzytomni na glebie, a wtedy masz z nich zero pożytku. A biorąc pod uwagę, że to oni zazwyczaj zadają najwięcej obrażeń, trzeba o nich dbać i utrzymywać ich na nogach jak najdłużej.

#6 Pilnuj swoich zapisanych gier.

Domyślnie zapisy gry znajdziesz w:

My Documents\My Games\Dungeon Siege 2\Save\SinglePlayer

Gra zachowuje automatycznie tylko dwa ostatnie save’y. Warto to mieć na uwadze, ponieważ czasami można się gdzieś zgubić, zabłądzić lub po prostu utknąć. Może się wtedy okazać, ze ostatnie save’y zostały nadpisane i mamy bardzo nie ciekawą sytuacje… Polecam robienie raz na jakiś czas kopii plików z wymienionego wyżej folderu.

#7 Dodaj skróty klawiszowe do trybu „Czekaj” i „Obrona” i korzystaj z nich.

Domyślnie twórcy uznali, że tryb „Szał” i „Lustrzany” są wystarczające do kierowania drużyną. Jednakże watro również korzystać z 2 pozostałych. „Obrona” sprawi, że wszyscy członkowie drużyny będą bronić aktywną postać. Przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy chcesz móc w spokoju przejrzeć daną lokację.

Tryb „Czekaj” sprawia, że drużyna pozostaje w miejscu, kiedy Ty poruszasz się aktywną postacią. Przydaje się to zwłaszcza wtedy, kiedy chcesz dokonać zwiadu albo wciągnąć jakiegoś konkretnego przeciwnika w zasadzkę.

#8 Najtrudniejszy przeciwnik to nie zawsze największy przeciwnik.

By wiedzieć który przeciwnik jest dla Ciebie najgroźniejszy… musisz od niego oberwać. Nie zawsze jest nim wielki boss. Czasem znacznie groźniejszymi przeciwnikami są jego pomocnicy pałętający się wokół. Wystarczy tylko, że zadają obrażenia, na które nie masz odporności.

W walce z bossami wskazane jest najpierw wybicie ich obstawy, a potem wykończenie szefa w walce 4 na 1 Wink. Uważaj również kiedy walczysz z magami. Niejednokrotnie rzucają oni różne nieprzyjemne zaklęcia i przyzywają różne bestie. Musisz wtedy wykończyć ich w pierwszej kolejności, jeśli nie chcesz dopuścić do sytuacji, w której zostaniesz przytłoczony liczbą przeciwników.

#9 Korzystaj z mapy.

Jak wleziesz gdzieś i nie będziesz wiedział jak wyjść, to docenisz potęgę mapy Wink.


* Zielone kropki oznaczają NPC.
* Niebieskie oznaczają przedmioty, z którymi można coś zrobić.
* Złote gwiazdki to Twoje cele główne.
* Białe gwiazdki to zadania poboczne.
* Kompas zawsze pokazuje złotą strzałkę - kierunek, w którym powinieneś iść, by wypełnić główne zadanie.


Pamiętaj, że obie mapy możesz sobie powiększać w razie potrzeby.

#10 Użyj Mocy!

Nie staraj się trzymać swoich mocy tylko na walki z bossami. Odnawiają się one szybciej niż Ci się wydaje, a niejednokrotnie uratują Ci skórę w walce ze zwykłymi stworami. Dodatkowo podczas walk z bossami często można znaleźć wojenne piedestały, które odnawiają natychmiastowo Twoje moce.

Strategia, taktyka i... matematyka.


Liczenie obrażeń na sekundę:

By w pełni zrozumieć ile obrażeń zadajesz, musisz wiedzieć jak liczy się obrażenia na sekundę (ONS). Zależy ona od Twoich atrybutów, umiejętności i jest inna dla każdej postaci.

ONS liczymy ze wzoru:

(((maks. obrażenia – min. obrażenia) / 2) + min. obrażenia) / szybkość

gdzie:

maks. obrażenia – maks. obrażenia zadawane przez daną broń
min. obrażenia – min. obrażenia zadawane przez daną broń
szybkość – szybkość danej broni (patrz tabelka)

szybkość/współczynnik

wolna/0,9
normalna/0,73
szybka/0,67
najszybsza/0,625 [trzeba sprawdzić jak to w polskiej wersji jest]

Podany współczynnik odzwierciedla czas ‘potrzebny’ do zadania kolejnego ciosu.

Dla przykładu. Powiedzmy, że chcesz policzyć ONS kuszy i łuku. Łuki są ‘najszybsze’, a kusze ‘wolne’, ale zadają większe obrażenia. Twój łucznik 34 poziomu zadaje kuszą od 97 do 165 obrażeń, a łukiem od 78 do 134. Współczynnik szybkości wynosi dla łuku 0,625 a dla kuszy 0,9. ONS wynosi zatem:

Kusza (((165 – 97) / 2) + 97) / 0,9 = 145,5
Łuk (((134 – 7Cool /2) +7Cool / 0,625 = 169.6

Jak widzisz łuk ma zdecydowaną przewagę nad kuszą.

A teraz rozważmy wojownika 34 poziomu, który wybiera pomiędzy bronią dwuręczną, a jednoręczną.

2r: (((143 - 90) / 2) + 90) / 0.9 = 129.4
1r: (((105 - 67) / 2) + 67) / 0.67 = 128.6

ONS dla obydwu broni jest bardzo podobne. Jednak broń jednoręczna pozwala korzystać z tarczy, która zwiększa pancerz. Natomiast z drugiej strony broń dwuręczna pozwala ogłuszać przeciwników. Wybór należy do Ciebie.

Wybierając odpowiednią broń powinieneś dobrze się zastanowić i policzyć sobie ONS. Dzięki temu to Ty będziesz wykańczał przeciwników, a nie oni Ciebie Wink.

Utrzymywanie się przy życiu.


Są 3 rzeczy, które pozwolą, by Twoja krew została przy swoim właścicielu.

1) pancerz
2) uniki
3) odporności/odbijanie obrażeń

Pancerz rządzi, po prostu. Tak, tak, fajnie jest unikać obrażeń i je odbijać w przeciwników, ale podstawą jest solidna blacha na grzbiecie. Owszem 20% odporności pozwoli Ci uniknąć 100 obrażeń z 500 ale te 400 ‘wchodzi’ w Ciebie. Podobnie, 25% szans na uniknięcie ciosu to fajna sprawa, dopóki nie spojrzymy na to tak: 3 z 4 ciosów lądują na naszej czaszce.

Dobrze opancerzony wojownik to czołg, dosłownie. Taki pan może stać po środku chmary przeciwników i otrzymywać minimalne obrażenia. Owszem, na magiczne obrażenia pancerz na niewiele się zda, ale prawda jest taka, że wrogich czarodziejów nie jest za wielu i szybko się ich będziesz pozbywał. Natomiast wojownicy z mieczami czy dzikie bestie mogą zamienić Twoje życie w koszmar, bardzo krótki koszmar.


Chronimy czarodziejów.


Przeciwnicy nie są głupi, pamiętaj o tym. Oni wiedzą, że Twoi magowie rządzą i będą próbowali robić wszystko, by ich szybko ‘położyć’. Nie zdziw się jak nagle przeciwnicy po prostu ominą Twojego napakowanego wojownika z dwoma mieczami i w szale bitewnym, by zaciukać maga stojącego obok.

Twój mag to bardzo delikatna jednostka. Nie ma pancerza, a liczba punktów zdrowia zawsze będzie za niska. Co możesz zrobić?

Nie używaj ‘autorzucania’ klątw. Stwory nie lubią być przeklinane i jak tylko zostaną, to rzucają się na maga. Najpierw niech wojownik zwróci ich uwagę na siebie, a dopiero później zacznij rzucać na nie czary.

Używaj czarów zadających obrażenia w sposób ciągły. Większość stworów padnie zanim dojdzie do Twojego maga (który przecież też nie musi stać w miejscu).

Korzystaj z umiejętności prowokowania wojownika. Przeciwnicy rzucą się wtedy na niego, a mag będzie mógł spokojnie razić ich zaklęciami.

Powinieneś mieć dobrego maga natury z zaklęciami leczącymi i dużo mikstur many. Jak mag bitewny padnie, to będzie można go szybko postawić na nogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Dungeon Siege II Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin