Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Charaktery

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Icewind Dale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:29, 21 Paź 2006    Temat postu: Charaktery

Charakter określa ogólne nastawienie bohatera do społeczeństwa i sił wszechświata. Wyróżniamy dziewięć różnych charakterów:

Praworządny dobry
Bohaterowie o tym charakterze wieżą, że dobrze zorganizowana, silna społeczność pod prawymi rządami przyczyni się do polepszenia sytuacji wszystkich. Aby zapewnić odpowiedni standard życia, trzeba stworzyć prawo, które będzie przestrzegane. Kiedy wszyscy przestrzegają prawa i starają się sobie nawzajem pomagać, społeczeństwo jako całość kwitnie. Praworządni dobrzy bohaterowie będą starać się dokonywać czynów, które przyniosą korzyści większości, jednocześnie wyrządzając jak najmniej szkód. Zacny i ciężko pracujący chłop pańszczyźniany, mądry i dobry król, srogi ale uczciwy sędzia - oto przykłady postaci o praworządnych dobrych charakterach.

Neutralny dobry
Takie postacie wierzą, że równowaga sił jest istotna, ale względy prawa i chaosu nie wpływają na potrzebę dobra. Wszechświat jest ogromny i żyje w nim wiele stworzeń dążących do różnych celów, ale i tak konsekwentna pogoń za dobrem nie może zniszczyć równowagi - może nawet pomóc ją utrzymać. Jeśli ochrona dobra oznacza potrzebę utrzymywania zorganizowanego społeczeństwa, to tak właśnie należy uczynić. Jeżeli zaś dobro może zapanować przez obalenie istniejącego ustroju, to tak się stanie. Osoba o neutralnym dobrym charakterze to, na przykład: baron, który łamie rozkazy swego króla, by zniszczyć coś, co uznaje za złe

Chaotyczny dobry
Chaotyczni dobrzy bohaterowie to silne indywidualności, pełne uprzejmości i życzliwości. Wierzą w dobro, ale nie mają wielkiego poważania dla praw czy różnych ustaleń i zasad. Nie uznają tych, którzy się "szarogęszą" i rozkazują innym. W czynach kierują się własnym kodeksem moralnym, który - choć dobry - może nie zawsze odpowiada poglądom reszty społeczeństwa. Dobry przykład to odważny pogranicznik, zawsze idący na czele osadników.

Praworządny neutralny
Dla postaci o tym charakterze fundamentalne znaczenie mają porządek i organizacja. Wierzą one w silną, dobrze rządzącą władzę - bez względu na czy jest to tyrania, czy demokracja. Korzyści płynące z organizacji i dyscypliny przeważają nad moralnymi wątpliwościami. Dobre przykłady praworządnych neutralnych to inkwizytor, który za wszelką cenę stara się wytropić przestępców czy żołnierz, który nigdy nie kwestionuje rozkazów.

Neutralny
Neutralni wierzą w pełną i ostateczną równowagę sił i nie chcą postrzegać czynów jako dobro czy zło. Większość żyjących na świecie osób zdaje się mieć jakieś sądy, więc prawdziwie neutralnych jest naprawdę niewielu. Robią oni co mogą, aby uniknąć stawania po stronie dobra lub zła, prawa lub chaosu. Za zadanie postawili sobie utrzymanie tych sił w zgodnej równowadze. Neutralne osoby są czasem zmuszone do zawierania sojuszy. Najczęściej muszą się opowiadać po stronie słabszych , czasem jednak zmieniają barwy - szczególnie gdy pokonany zaczyna nagle zwyciężać. Prawdziwie neutralny druid mógłby przyłączyć się do lokalnego barona, aby zniszczyć plemię gnoili, po czym odejść lub zmienić sprzymierzeńca. Starałby się zapobiec temu, by któraś ze stron stała się zbyt potężna. Oczywiście na świecie jest niewiele takich postaci.

Chaotyczny neutralny
Ci osobnicy uważają, że nie istnieje jakikolwiek porządek, również w ich własnym życiu. To podstawowe założenie pozwala im spełniać ich każdą zachciankę, jaką w danej chwili poczują. Dobro i zło nie mają znaczenia w chwili podejmowania decyzji. Cóż, z taki osobnikiem trudno wytrzymać. Potrafią oni radośnie i bez widocznej przyczyny przegrać swój majątek, postawiwszy wszystko na jeden rzut kością. Są zupełnie i całkowicie nieobliczalni. Jedyna na co można w ich przypadku liczyć, to to, że nie można na nich liczyć! Te charakter jest chyba najtrudniejszy do odgrywania. Obłąkani i szaleńcy wskazują tendencje do zachowywania się jak osoby chaotyczne neutralne.

Praworządny zły
Takie postacie wierzą, że społeczność i jej prawa są po to, by wykorzystywać je dla własnych korzyści. Struktury i organizacje wynoszą tych, chcą rządzić, oraz jasno określają hierarchię między panem a sługą. W pewnych granicach praworządni źli chronią prawo i społeczeństwo - ale tylko wtedy, gdy odpowiada to ich interesom. Jeśli ktoś zostanie skrzywdzony lub cierpi zgodnie z prawem - cóż, to jego sprawa. Postacie praworządne złe przestrzegają prawa z obawy przed karą. Mogą być zmuszeni do przestrzegania niekorzystnej umowy lub przysięgi, więc zazwyczaj bardzo uważają dając słowo. Jeśli już coś obiecają, to złamią przysięgę tylko wtedy, gdy będą mogli znaleźć sposób na zrobienie tego legalnie, w ramach prawa danej społeczności. Przykłady postaci praworządnych złych to tyran rządzący żelazną ręką i przebiegły, chciwy kupiec.

Neutralny zły
Istoty neutralne złe są przede wszystkim zainteresowane sobą i własnymi korzyściami. Nie mają nic przeciwko współdziałaniu, jeśli trzeba, działają na własną rękę. Ich jedyny cel to ciągłe parcie do przodu. Jeśli istnieje szybki i łatwy sposób osiągnięcia zysku (legalnie lub nie), to neutralny zły z pewnością z niego skorzysta. Nie są to jednak postacie preferujące styl "każdy dla siebie", który jest typowy dla istot chaotycznych. Mimo to neutralni źli nie mają skrupułów przed zdradzaniem przyjaciół i towarzyszy dla osobistych korzyści. Podstawą ich przymierzy są zwykle pieniądze i władza, co czyni ich dość podatnymi na łapówki. Typowe przykłady takich postaci to najemnik pozbawiony skrupułów czy pospolity złodziej i donosiciel, który pracuje dla władzy, by chronić się i awansować.

Chaotyczny zły
Te postacie to zguba wszystkiego, co dobre i zorganizowane. Ich motywem postępowania jest chęć zysku i pragnienie sprawiania sobie przyjemności. Nie widzą nic nagannego w braniu tego, co im się podoba i to każdym możliwym sposobem. A silni mają prawo brać co zechcą, słabi zaś są po to, by ich wyzyskiwać. Chaotyczni źli łączą się raczej z potrzeby współpracy, aby stawić czoło potężnemu wrogowi. Taką grupę może utrzymać w całości jedynie silny wódz, zdolny wymusić posłuszeństwo. W takim przypadku rządy oparte są tylko na sile. Przykładami chaotycznie złych postaci są krwiożerczy piraci i potwory o niskiej inteligencji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Icewind Dale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin