Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Neverwinter Nights
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:56, 21 Paź 2006    Temat postu: Rasy

Faerun zamieszkuje wiele ras, a każda ma swoiste słabe i mocne strony. Siedem ras dostępnych dla gracza to: człowiek, krasnolud, elf, gnom, półelf, półork i niziołek.

Człowiek

Ludzie są najbardziej wszechstronną z pospolitych ras. Krótkie życie i skłonność do wędrówek oraz podbojów powodują też bardzo duże zróżnicowanie fizyczne ludzi. Mają karnację od prawie czarnej do bardzo bladej, włosy od czarnych do blond, a zarost (u mężczyzn) od rzadkiego do obfitego. Ubierają się często nieortodoksyjnie, noszą nietypowe fryzury, ciekawe elementy stroju, tatuaże itp.
• Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy człowiek-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.
• Wrodzona zdolność: 1 dodatkowy atut na 1 poziomie.
• Uzdolniony: 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie plus 1 dodatkowy punkt umiejętności przy każdym awansie.

Krasnolud

Krasnoludowie są znani z talentów wojennych, zdolności wytrzymywania znacznych obrażeń fizycznych i magicznych, pracowitości i mocnej głowy do piwa. Są nieskorzy do żartów i nieufni wobec obcych, ale wielkoduszni dla tych, co zdobyli ich zaufanie. Rosną na 4 do 4 i pół stopy, lecz są krępi i przysadziści, mierząc wszerz niemal tyle, ile wynosi ich wzrost. Skóra krasnoludów może mieć odcień od kremowego do jasnobrązowego, a ich włosy są czarne, szare lub brązowe. Krasnoludzcy mężczyźni wysoce cenią swoje brody.
• Krasnoludzkie modyfikatory cech: kondycja +2, charyzma -2.
• Ulubiona klasa (wojownik): Jeżeli wieloklasowy krasnolud jest wojownikiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy krasnolud odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.

Zdolności specjalne: kamieniarstwo, widzenie w ciemności, niepodatność na trucizny, niepodatność na zaklęcia, ofensywne szkolenie przeciwko orkom, ofensywne szkolenie przeciwko goblinoidom, obronne szkolenie przeciwko olbrzymom, uzdolnienie (wiedza).

Elf

Elfy słyną ze swej poezji, pieśni i sztuk magicznych, lecz gdy grozi im niebezpieczeństwo wykazują też wielki talent w posługiwaniu się bronią i zdolności strategiczne. Elfy mogą żyć ponad 700 lat i według ludzkich pojęć bardzo powoli wybierają przyjaciół i wrogów, a jeszcze wolniej ich zapominają. Są smukłe i mierzą od 4 i pół do 5 i pół stopy wzrostu. Mają zwykle bladą skórę, ciemne włosy i ciemnozielone oczy. Nie mają zarostu ani owłosienia na reszcie ciała, wolą wygodne stroje i charakteryzują się nieziemską gracją. Wiele innych ras uważa je za niezwykle urodziwe.
• Elfickie modyfikatory cech: zręczność +2, kondycja -2.
• Ulubiona klasa (czarodziej): Jeżeli wieloklasowy elf jest czarodziejem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy elf odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.

Zdolności specjalne: niewrażliwość na uśpienie, niepodatność na zaklinanie, premiowe biegłości (długi miecz, rapier, krótki łuk, długi łuk), uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (przeszukiwanie), uzdolnienie (spostrzegawczość), wyostrzone zmysły, widzenie w ciemności.

Gnom

Gnomy są bardzo poszukiwane jako alchemicy, wynalazcy i technicy, choć większość woli zażywać prostych wygód wśród swoich ziomków. Lubią zwierzęta, klejnoty i żarty, zwłaszcza psikusy płatane innym. Uwielbiają uczyć się z własnego doświadczenia i zawsze próbują nowych metod budowania różnych rzeczy. Mierzą 3 do 3 i pół stopy wzrostu, a skórę mają od jasnobrązowej do brązowej. Włosy mają jasne, a oczy często błękitnawe. Ubierają się zwykle w ziemiste kolory, ale zawile dekorują swe stroje. Gnomy rodzaju męskiego przejawiają upodobanie do starannie przyciętych bród. Przeciętny gnom żyje 350-500 lat.
• Gnomie modyfikatory cech: kondycja +2, siła -2.
• Ulubiona klasa (czarodziej): Jeżeli wieloklasowy gnom jest czarodziejem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy gnom odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.

Zdolności specjalne: niewielki wzrost, niepodatność na iluzje, ofensywne szkolenie przeciwko reptilionom, ofensywne szkolenie przeciwko goblinoidom, obronne szkolenie przeciwko olbrzymom, uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (koncentracja), talent magiczny (iluzja), widzenie w mroku.

Półelf

Półelfy charakteryzują się ciekawością i ambicją odziedziczoną po ludzkich przodkach oraz wrażliwymi zmysłami i miłością do przyrody otrzymanymi po elfach, są jednak obcy dla obu tych kultur. Dla ludzi wyglądają jak elfy, dla elfów - jak ludzie. Półelfy są bledsze, bardziej jasnowłose i gładkoskóre niż ich ludzcy rodzice, lecz ich karnacja i inne cechy są różnorodne jak u ludzi. Zazwyczaj mają zielone, elfie oczy. żyją do około 180 lat.
• Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy półelf-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.

Zdolności specjalne: niewrażliwość na uśpienie, niepodatność na zaklinanie, częściowe uzdolnienie (nasłuchiwanie), częściowe uzdolnienie (przeszukiwanie), częściowe uzdolnienie (spostrzegawczość), widzenie w mroku.

Półork

Półorkowie to gorącokrwiste i ponure rezultaty kojarzenia się ludzi z orkami. Wolą działać niż myśleć i walczyć niż dyskutować. Uwielbiają proste przyjemności, takie jak ucztowanie, chełpienie się i żywiołowy taniec. Mogą stanowić duży atut w odpowiedniej drużynie, lecz nie na balach u książąt. Półorkowie są równie wysocy, co ludzie, lecz w ich posturze odznaczają się cechy brutalne. Uważają blizny za powód do dumy i element upiększający. Rzadko dożywają 75 lat.
• Modyfikatory cech półorka: siła +2, inteligencja -2, charyzma -2.
• Ulubiona klasa (barbarzyńca): Jeżeli wieloklasowy półork jest barbarzyńcą, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.

Zdolności specjalne: widzenie w ciemnościach.

Niziołek

Niziołki to sprytne, zdolne i pomysłowe osoby, zdolne przetrwać wiele. Są znane z niepohamowanej ciekawości i śmiałości, której nie dorównuje wiele większych ludów. Przyciąga je bogactwo, lecz wolą wydawać niż gromadzić. Cerę mają rumianą, włosy czarne i proste, a oczy czarne lub brązowe. Niziołki płci męskiej często hodują długie bokobrody, lecz rzadko brody czy wąsy. Wolą praktyczne stroje, chętniej zakładają wygodne koszule niż biżuterię. Mierzą około 3 stóp wzrostu i zwykle dożywają 150 lat.
• Modyfikatory cech niziołka: zręczność +2, siła -2.
• Ulubiona klasa (łotrzyk): Jeżeli wieloklasowy Niziołek jest łotrzykiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.

Zdolności specjalne: niewielki wzrost, uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (skradanie się), szczęście, dzielność, celne oko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Neverwinter Nights Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin