Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Oblivion
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:29, 21 Paź 2006    Temat postu: Klasy

W poniższym artykule zostały zebrane i opisane klasy które zdefiniowali twórcy gry i które możemy wybrać na początku naszej przygody z Oblivionem.

Akrobata (Acrobat)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Wytrzymałość (Endurance), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Broń Biała(Blade), Strzelectwo (Marskman), Parowanie (Block), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcraft)

Agent

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Iluzje (Illusion), Strzelectwo (Marskman), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcraft)

Obydwie te profesje zalecane są dla graczy którzy chcą grać postaciami korzystającymi ze złodziejstwa i skrytobójstw. Akrobaci są bardziej nastawieni na walkę, Agenci natomiast to typowi poszukiwacze skarbów – znają się na walce w stopniu wystarczającym do penetrowania starych lochów i świątyń.


Łucznik (Archer)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Zręczność (Agility), Siła (Strength)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak)

Łucznik powinien być specjalistą od łuków, posiadanie wszystkich 4 umiejętności odpowiadających za walkę jest zatem dużym marnotrawstwem. Lepszy przykład tej profesji znajdziecie w artykule poświęconym profesjom nadesłanym przez użytkowników. Link

Zabójca (Assasin)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Szybkość (Speed), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Alchemia (Alchemy), Broń Biała (Blade) Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak), Zabezpieczenia (Security)

Zabójca to groźny wojownik pod warunkiem, że uda mu się zadać pierwszy cios z ukrycia. Alchemia pozwala mu zatruwać sztylety i strzały, a akrobatyka umożliwia mu dostawanie się w trudno dostępne miejsca (rzecz średnio przytdana w Oblivionie).

Barbarzyńca (Barbarian)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Siła (Strength)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Lekki Pancerz (Light Armor), Parowanie (Block), Atletyka (Athletics)

Kolejny wojownik posiadający 3 umiejętności odpowiadające za walkę. Jaki jest tego sens? Żaden… Próba wyważenia trzech, a nawet dwóch z tych umiejętności skończy się tym, że w żadnej nie będziesz dobry. Jeśli chcesz mieć dobrego ‘lekkiego’ wojownika to zamień 2 umiejętności na jakieś złodziejskie.

Bard

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Broń Biała (Blade), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Handel (Mercantile), Oratorstwo (Speechcraft), Parowanie (Block)

Profesja Barda nie może być zbyt dobrze odwzorowana w Oblivionie. Handel i Oratorstwo, nie oszukujmy się, nie są najbardziej przydatnymi umiejętnościami. Jeśli zamierzasz rozwijać Lekki Pancerz i z niego korzystac to powinieneś zastanowić się nad Akrobatyką.

Mag Bitewny (Batllemage)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Inteligencja (Intelligence), Siła (Strength)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Mysticism (Mistycyzm)

Ponownie łączenie dwóch umiejętności bojowych jest marnotrawstwem. Jedna z nich powinieneś zamienić na Parowanie. Dodatkowo, skupianie się na Inteligencji i posiadanie 2 umiejętności bazujących na Sile Woli może być ryzykowne. Pozbądź się Przemian i weź jakiś Pancerz.

Krzyżowiec (Crusader)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Umiejętności: Atletyka (Athletics), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Destrukcja (Destruction), Walka Wręcz (Hand To Hand), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Uzdrawianie (Restoration)

Kolejna ‘rozmyta’ klasa (2 umiejętności bojowe). Jeśli chcesz grać wojownikiem podobnym do krzyżowca zobacz profesje Paladyna w naszym artykule poświęconym profesjom. Link

Uzdrowiciel (Healer)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Handel (Mercantile), Uzdrawianie (Restoration), Oratorstwo (Speechcraft)

No cóż… jedyne co mogę powiedzieć o tej klasie to: W Oblivionie zabijamy a nie leczymy, prawda?

Rycerz (Knight)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Umiejętności: Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Iluzje (Illusion), Walka Wręcz (Hand To Hand), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Oratorstwo (Speechcraft)

Takie same uwagi jak do Krzyżowca.

Mag (Mage)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Zaklinanie (Conjuration), Uzdrawianie (Restoration), Mistycyzm (Mysticism)

Postać nastawiona tylko i wyłącznie na magię. Ze względu na wysokoą specjalizację będziesz mógł bardzo szybko awansować i zdbywać nowe poziomy umiejętności.

Mnich (Monk)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Przemiany (Alteration), Atletyka (Athletics), Walka Wręcz (Hand To Hand), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak), Zabezpieczenia (Security)

Profesja ta zbliży cię bardzo do mistrzów śmiercionośnych sztuk walki wręcz. Jeśli zamierzasz dużo walczyć to powinieneś zamienić Atletykę na Lekki Pancerz.

Cienioostrze (Nightblade)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Siła Woli (Willpower), Szybkość (Speed)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Przemiany (Alteration), Atletyka (Athletics), Broń Biała (Blade), Destrukcja (Destruction), Lekki Pancerz (Light Armor), Uzdrawianie (Restoration)

Cel dla którego powstała ta profesja jest dosyć niejasny. Kim ma być ta postać? mistrzem skrytych ataków? Magiem walczącym z ukrycia? Zabójcą?

Pielgrzym (Pilgrim)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Parowanie (Block), Broń Obuchowa (Blunt), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Oratorstwo (Speechcraft)

Niezły mix: trochę wojownika, trochę złodzieja, trochę gaduły Wink. Wybierać na własne ryzyko.

Zbój (Rogue)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Osobowość (Personality)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Handel (Mercantile), Iluzje (Illusion), Atletyka (Athletics), Lekki Pancerz (Light Armor)

Zamień Handel na Skradanie się, a Atletykę na Zabezpieczenia. Uzyskasz znacznie bardziej zbójowatego zbója Wink.

Zwiadowca (Scout)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Zbrojmistrz (Armorer), Akrobatyka (Acrobatics), Atletyka (Athletics), Lekki Pancerz (Light Armor)

Jedna z niewielu profesji która nadaje się do gry. Warto jednak zamienić Akrobatykę na Uzdrawianie albo Przemiany.

Czarownik (Sorcerer)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Inteligencja(Intellignce), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Mistycyzm (Mysticism), Uzdrawianie (Restoration)

Ciężki Pancerz obniża skuteczność czarów, jest to więc dosyć dziwne zestawienie. Używać na własne ryzyko.

Mag Wojownik „Magiczne Ostrze” (Spellsword)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Parowanie (Block), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Broń Biała (Blade), Uzdrawianie (Restoration)

Całkiem dobra wojowniczo-magiczna profesja. Można by zamienić Iluzje na Mistycyzm albo na Alchemie, ale nie jest to konieczne.

Złodziej (Thief)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Lekki Pancerz (Light Armor), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcarft)

Typowy złodziej. Nic dodać nic ująć.

Wojownik (Warrior)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Siła (Strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Atletyka (Athletics), Broń Biala (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Heavy Armor (Ciężki Pancerz)

Typowy wojownik. Jak zwykle nie potrzebnie dano mu podwójne umiejętności odpowiadające za walkę. Wskazane jest usunięcie jednej z nich i wybranie ofensywnej lub defensywnej magii lub czegoś z umiejętności złodziejskich.

Łowca Wiedźm (Witchhunter)

Specjalizacja: Ściezka Magii
Atrybuty: Inteligencja (Intelligence), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Atletyka (Athletics), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Strzelectwo (Marksman), Mistycyzm (Mysticism), Zabezpieczenia (Security)

Całkiem dobra profesja. Atletykę warto by było zamienić na Lekki Pancerz ponieważ wybierając ta klasę będziesz raczej sporo walczył.

Poniższe klasy są tylko sugestiami i propozycjami. Nie były one testowane pod względem efektywności. Możecie oczywiście wykorzystywać je jako podstawy do tworzenia własnych oryginalnych postaci.

Archer (Łucznik)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Szybkość (Speed), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Alchemia (Alchemy), Parowanie (Block), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marksman), Skradanie (Sneak)

Łucznik przede wszystkim skupia się na mistrzowskim wykorzystaniu łuku. Akrobatyka pozwala mu dostać się w trudno dostępne miejsca, z których może skutecznie ostrzeliwać przeciwników. Atletyka natomiast pozwala utrzymywać przeciwnika na dystans (uciekać przed nim po prostu wink.gif ). Skradanie pozwoli Ci wystrzelić pierwszą (a może i ostatnią) strzałę pozostając nie wykrytym przez przeciwnika. Lekki pancerz i Parowanie dadzą szansę twojej postaci na przeżycie walki wręcz, kiedy do takowej dojdzie. Alchemia natomiast zapewni Ci możliwość zatruwania strzał.

Zalecane rasy:

Leśne Elfy – dostają bonusy do większości wymienionych powyżej umiejętności (+10 do Strzelectwa, +10 do Skradania).

Mroczne Elfy – otrzymują bonusy do Strzelectwa, Atletyki i Lekkiego Pancerza. Możliwość przyzywania stworów może również okazać się przydatna.

Argonianin i Khajiit – mają wysokie bonusy do umiejętności złodziejskich (Stealth). Wybranie jednej z tych ras sprawi jednak, że będziesz musiał poświęcić sporo wysiłku na rozwinięcie Strzelectwa.

Zalecane znaki zodiaku:

Złodziej (Thief) – bonus do odpowiednich atrybutów i Szczęścia.
Wojownik (Warrior) – zwiększa ilość ekwipunku, który możesz nosić i ilość punktów zdrowia.
Cień (Shadow) – niewidzialność może okazać się przydatna przy atakach skrytobójczych.
Wieża (Tower) – przydatna głównie ze względu na możliwość odbijania obrażeń.

**************************

Rycerz Śmierci (Death Knight)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Wytrzymałość (Endurance), Siła Woli (Willpower)
Umiejętności: Przemiany (Alteration), Zbrojmistrz (Armorer), Broń Obuchowa (Blunt), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Destrukcja (Destruction), Alchemia (Alchemy)

Zalecana rasa:
Ork, Mężczyzna - Z wysoką Wytrzymałością (50) i Siłą Woli (50) będzie na pewno bardzo silną postacią.

Zalecany znak zodiaku:

Atronach - by uzyskać bonus do inteligencji.

**************************

Mag Wojownik (Fighter Mage)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Siła (Strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Przemiany (Alteration), Przyzwanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Mistycyzm (Mysticism), Broń Biała (Blade), Parowanie (Block), Lekki Pancerz (Light Armor)

Mag wojownik jest profesją bardziej wyspecjalizowaną niż mag bojowy, ponieważ koncentruje się tylko na 4 szkołach magii, które jednak się wzajemnie uzupełniają. Dzięki temu zawsze powinieneś mieć pod ręką odpowiedni czar.

Zaleca rasa:
Imperialny, kobieta

Zalecany znak zodiaku:

Wojownik (Warrior)

**************************

Nieśmiertelny (Highlander)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Siła (Strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Uzdrawianie (Restoration), Iluzje (Illusion), Oratorstwo (Speechcraft), Broń Biała (Blade) albo Broń Obuchowa (Blunt), Parowanie (Block), Zbrojmistrz (Armore), Ciężki Pancerz (Heavy Armor)

Najlepiej grać wielką postacią z blond włosami, która będzie utożsamiać dzikość i brak okiełznania charakterystyczny dla mieszkańców północy.

Zalecane rasy:

Nord
Orc
Redguard

Zalecane znaki zodiaku:

Wojownik

**************************

Iluzjonista (Illusionist)

Specjalizacja: Magia
Atrybuty: Osobowość (Personalisty), Szczęście (Luck)
Umiejętności: Iluzje (Illusion), Przemiany (Alteration), Alchemia (Alchemy), Handel (Mercantile), Oratorstwo (Speechcraft), Skradanie (Sneak), Broń Obuchowa (Blunt)

Magia podstępów i złudzeń to żywioł Iluzjonisty. Tak, to ci sami ludzie, którzy wyciągają króliki z kapeluszy i robią sztuczki karciane. Nie dajcie się jednak zwieść! Iluzjoniści to potężni magowie, trzeba tylko umieć wykorzystać ich potencjał. Ich bystry umysł i szybka ręka są równie niebezpieczne co umiejętność oszukiwania czy przekonywania.

Zalecane rasy:
Breton
Wysoki Elf
Leśny Elf

Zalecane znaki zodiaku:

Cień (Shadow) – niewidzialność to umiejętność, bez której żaden iluzjonista nie może się obejść.
Czeladnik (Apprentice) – iluzjoniści nigdy nie umieli radzić sobie z innymi magami w otwartej walce, dlatego słabość czeladnika przeciwko magii bardzo dobrze pasuje do tej profesji. A dodatkowe 100 punktów Magicki pokazuje tylko jak trudno wyciągnąć królika z kapelusza wink.gif.

**************************

Mag Zabójca („Magiczne Ostrze”) – (Mage Assassin „Mageblade”)

Atrybuty: Szybkość (Speed), Siła Woli (Willpower)
Specjalizacja: Ukrywanie się (Stealth)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Atletyka (Athletics), Broń Biała (Blade), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Lekki Pancerz (Light Armor), Skradanie się (Sneak)

Profesja ta prezentuje zabójcę wyspecjalizowanego w walce w zwarciu wspomaganej przez destrukcję magii. Ataki z ukrycia zapewnią Ci dodatkowe bonusy do obrażeń. Po zadaniu pierwszego skrytobójczego ciosu wystarczy się wycofać i dokończyć dzieło zniszczenia magią. Duża szybkość i umiejętność ukrywania się pozwolą Ci bez problemu wycofać się z pola walki, kiedy zacznie robić się gorąco.

Czary iluzyjne odgrywają ważną role w walce, pozwolą Ci stać się niewidzialnym i uzyskiwać bonusy do obrażeń z ukrycia. Magii destrukcji powinieneś przeważnie używać jako broni dystansowej (zamiast łuków). Bardzo ważnym aspektem dla Maga Zabójcy jest ilość posiadanej przez niego Magicki, ponieważ jego efektywność w walce bazuje na iluzji i destrukcji, a bez magicki nie ma czarów… Powinieneś zatem wybrać taki znak zodiaku, który zapewni Ci odpowiedni bonusy. Zalecanymi są: Czeladnik (Apprentice) i Mag (Mage).

Główną słabością tej rasy jest opancerzenie (a raczej jego brak) w walce w zwarciu. Jeżeli zdecydujesz się na walkę partyzancką polegającą na atakowaniu w odpowiednich momentach z ukrycia i będziesz wspierał się czarami iluzji to nie powinieneś zbytnio odczuć braku pancerza. Jeżeli jednak dasz się ogłuszyć, sparaliżować albo postawisz na szermierkę to licz się z tym, że prawdopodobnie Ci się mocno oberwie. Rozwiązaniem tego problemu jest korzystanie z tarczy. Dzięki bonusom do szybkości możesz korzystać z ciężkich tarcz nie otrzymując ujemnych modyfikatorów. Pozwoli Ci to przetrwać najgorętsze momenty w walce w zwarciu.

Dodatkowo powinieneś rozważyć możliwość stania się wampirem. Jako nocny łowca uzyskasz bonusy akurat do tych umiejętności, które będziesz wykorzystywał jako Mag Zabójca.

Zalecane Rasy:

Mroczny Elf – Jest pierwszą rasą polecaną do tej profesji. Z dobrym wyważeniem wszystkich współczynników i 50 punktami Szybkości jest wręcz idealny. Rasowe bonusy do atletyki, broni białej, destrukcji i lekkiego pancerza odgrywają ważną role w poszczególnych rodzajach walki, których będziesz używał. Preferowaną płcią są mężczyźni ponieważ otrzymują 10 punktów do wytrzymałości (tracąc 10 z osobowości). 75% wytrzymałości na ogień jest dodatkowym plusem (zwłaszcza jeśli zamierzasz zostać wampirem).

Leśny elf – Uzyskuje co prawda 50 punktów szybkości, ale czyni to kosztem siły. Tutaj też powinieneś wybrać mężczyznę (z tych samych powodów co powyżej).

Khajiit – jest trzecią proponowaną rasą. Nie uzyskuje co prawda 50 punktów szybkości, ale posiada za to 50pkt. zręczności i 40 siły. Oba te bonusy są bardzo przydatne dla naszej profesji. Mimo to trzeba pamiętać, że jako mężczyzna będziemy mieli 30pkt. wytrzymałości, a jako kobieta 30 punktów siły. Specjalne moce Khajiitów są raczej bezużyteczne biorąc pod uwagę, że zamierzamy korzystać z magii iluzji.

Zalecane znaki zodiaku:

Mag (Mage) - +50 do Magicki – bonus bardzo przydatny do walki.
Czeladnik - +100 do Magicki jest bardzo kuszącym bonusem, a 100% wrażliwość na magie nie odgrywa, aż tak dużej roli jeżeli będziemy rozsądnie korzystać z niewidzialności podczas walki.
Rumak (Steed) – bonus do szybkości ma mniejsze znaczenie niż bonusy do magicki.
Złodziej (Thief) – bonusy uzyskane dzięki temu znakowi podobnie jak wyżej, z czasem tracą na znaczeniu.

**************************

Łowca magów (Mage Hunter)

Specjalizacja: Magia
Atrybuty: Siła Woli (Willpower), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Przyzwania (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Uzdrowianie (Restoration), Mistycyzm (Mysticism), Akrobatyka (Acrobatics).

Postać ta jest praktycznie nie do pokonania przez magów, biorąc pod uwagę, że Bretończycy uzyskują 50% odporności na magię. Jeżeli jednak przeciwnik przeżyje Twoje ataki magiczne to będzie mógł się na tobie łatwo odegrać.

Zalecana rasa: Bretończyk, kobieta
Zalecany znak zodiaku: Atronach.

**************************

Mnich Mau Tai (Mau Tai Monk)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Szybkość (Speed), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Parowanie (Block), Broń Obuchowa (Blunt), Atletyka (Athletics), Wala wręcz (Hand to hand), Akrobatyka (Acrobatics), Alchemia (Alchemy), Uzdrawienie (Restoration)

Mau Tai jest niebezpiecznym i śmiercionośnym stylem walki praktykowanym tylko przez nielicznych. Skupia się na atakowaniu za pomocą łokci i kolan. Mnisi starożytnej szkoły Mau Tai nie noszą zbroi i nie używają czarów poza magią uzdrawiania. Znają się natomiast na ziołach i alchemii. Ich całe życie jest treningiem Mau Tai i sprowadza się do rygorystycznych treningów atletyki i akrobatyki.

Zalecane rasy:
Ork
Nord
Khajiit

Zalecane znaki zodiaku:
Wieża (Tower) – bonusy do obrony są akurat tym czego mnich potrzebuje. A zdolność otwierania zamków również będzie przydatna.

**************************

Ninja

Specjalizacja: Ukrywanie się [nie mam lepszego pomysłu na przetłumaczenie słowa ‘stealth’, można by jeszcze dać: „ścieżka cienia” a w innych „ścieżka magii” i „ścieżka walki”]
Atrybuty: Szybkość (Speed), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Atletyka (Athletics), Akrobatyka (Acrobatics), Broń Biała (Blade), Skradanie się (Sneak), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Strzelectwo (Marksman)

Ninja jest mistrzem ścieżki cienia. Jest szybki, zwinny i posiada talenty magiczne. Są najlepszymi skrytobójcami, uderzają z cienia ze śmiertelną siłą. Przeważnie walczą bronią białą i łukiem, ale chodzą plotki, że również korzystają z magii destrukcji. Dzięki znajomości iluzji potrafią poruszać się tak by pozostawać ukrytymi przed wzrokiem przeciwników. Połączenie bezpośrednich ataków ze zdolnościami do ukrywania się, czyni z wojowników Ninja naprawdę groźnych przeciwników.

Zalecane rady:
Mroczny Elf
Khajiit
Argonianin

Zalecane znaki zodiaku:
Złodziej (Thief) – bonus +10 do szybkości, zręczności i szczęścia jest nieoceniony.
Cień (Shadow) – możliwość korzystania z mocy niewidzialności jest również trudna do zignorowania.

**************************

Paladyn (Paladin)


Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Wytrzymałość (Endurance), Siła Woli (Willpower)
Umiejętności: Przemiany (Alteration), Zbrojmistrz (Armorer), Walka Bronią Białą/Obuchową, Parowanie (Block), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Uzdrawianie (Restoration), Oratorstwo (Speechcraft)

Paladyn jest błogosławionym rycerzem, którym specjalizuje się w walce w zwarciu i który wspiera się magią leczniczą i wzmacniającą. Nie musisz się przejmować zbytnio ilością Magicki, a to dlatego, że przeważnie będzie używał zaklęć przed walką, a nie w czasie jej trwania. Profesja ta jest na swój sposób samowystarczalna. Jako zbrojmistrz będziesz mógł naprawiać swój ekwipunek, a magia uzdrawiania pozwoli Ci oszczędzać na miksturach leczniczych.

Paladyni również potrafią przekonywać ludzi do swojego toku myślenia. Zatem odpowiednio wysoka Osobowość (Personalisty) i Siła (Strength) będą odpowiednim dodatkiem do Wytrzymałości i Siły Woli.

Zalecane Rasy:

Imperialny (Imperial) – będzie najlepszym wyborem ze względu na wysoką Siłę Woli i Wytrzymałość zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn oraz ze względu na bonusy do umiejętności odpowiadających za walkę i Oratorstwo.
Nord, kobieta – również nadaje się do tej profesji (mężczyźni mają za niską Siłę Woli)
Mroczny Elf (Dark Elf)

Zalecane znaki zodiaku:

Dama (Lady) - +10 do obu głównych atrybutów
Wojownik (Warrior) - +10 do siły podnosi ilość zadawanych obrażeń i ilość ekwipunku, który możesz nosić
Czeladnik (Apprentice) – Daje duży bonus do magicki, który sprawia, że profesja ta staje się bardziej nastawiona na magię.
Rytuał (Ritual) – sprawia, że profesja ta staje się odbiciem profesji z D&D
Wieża (Tower) – rekompensuje niskie parametry umiejętności odpowiedzialnych za skradanie się. Przydatne jeśli trzeba wykonać coś po cichu.

**************************

Łowca

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Siła (Strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Iluzje (Illusion), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marksami), Uzdrawianie (Restoration), Skradanie się(Sneak)

Zalecane rasy:
Nord
Redguard
Ork
Mroczny Elf

Zalecane znaki zodiaku:
Złodziej (Thief)
Wojownik (Warrior)
Dama (Lady)
Cień (Shadow)

Można powiedzieć, że profesja łowcy to takie „wszystko w jednym”. Jest on samotnikiem, podróżującym z miasta do miasta, polegającym tylko na własnych umiejętnościach. Profesja ta wymaga inteligencji od gracza bardziej niż jakakolwiek inna. Łowca może walczyć zarówno mieczem jak i łukiem, reperować swój ekwipunek i leczyć się po cięższych walkach.

Jest to idealna klasa dla wszystkich tych którzy nie mogą się zdecydować na wybór profesji. Wzorowana luźno na łowcach pojawiających się we Władcy Pierścieni jest profesją bardzo elastyczną. Możesz stać się zabójcą, złodziejem albo rycerzem. Jako łowca możesz próbować swoich sił w otwartej walce albo wycofać się by razić oponentów z łuku.

**************************

Powrotnik (Revenant)

Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Szybkość(Speed)/Siła(Strength), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Lekki Pancerz (Light Armor), Alchemia (Alchemy), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Skradanie się (Sneak)
Rasa: Mroczny Elf Wampir
Pleć: Mężczyzna
Znak zodiaku: Czeladnik (Apprentice), Atronach, Mag (Mage) albo Złodziej (Thief)

Powrotnicy są starożytnymi istotami, którzy z powodu swojej nagłej i przedwczesnej śmierci postanowili wziąć odwet na świecie żyjących. Napadają na istoty żywe korzystając z zatrutych ostrzy i niewidzialności, by nie zostawiać zbędnych śladów. Jednak kiedy zostaną odkryci rozpętują prawdziwe piekło przy użyciu potężnej magii.

Aby zostać Powrotnikiem musisz być po prostu zły, zły w sposób prosty i oczywisty. Jeżeli nie chcesz mordować, kraść i postępować niehonorowo to nie wybieraj tej profesji.

Głównym aspektem gry Powrotnikiem jest ukrywanie się i walka toczona przy użyciu magii ofensywnej i śmiercionośnej broni. Magia destrukcji zapewnia Ci dużą przewagę nad walką dystansową za pomocą łuków. Korzystanie z broni białej jest również lepsze ponieważ zapewnia Ci modyfikator x6, a nie tak jak przy łukach x3, a do tego możesz ją zatruwać.

Dodatkowo, w późniejszych etapach broń biała zadaje wyższe obrażenia niż łuki. Magia destrukcji pozwoli Ci zaklinać swoje ostrza tak by zadawały dodatkowe 60 obrażeń co będzie miało bardzo duże znaczenie przy skrytobójstwach.

Profesja ta jest przeznaczona do tego byś został wampirem. Da Ci to olbrzymie bonusy do statystyk i sprawi, że będziesz otrzymywał mniejsze obrażenia. A umiejętności specjalnych wampirów również nie można ignorować. Powinieneś jednak pamiętać o kilku rzeczach.

1. Musisz znaleźć jakieś przedmioty gwarantujące Ci stałą regenerację zdrowia.
2. Zadbaj by Twoje zaklęcia uroków były na tyle skuteczne byś mógł rozmawiać z NPC.
3. Postaraj się zwiększyć swoją odporność na ogień

Wskazane jest byś był mężczyzną mrocznym elfem. Zapewni Ci to odpowiednią odporność na ogień jak i bonus do Siły. Jeżeli będziesz kobietą to otrzymasz dodatkowy bonus do Osobowości.

Znak zodiaku powinieneś wybrać jeden z zasugerowanych powyżej. Będziesz alchemikiem więc powinieneś wybrać Atronacha. Jeśli lubisz ryzyko to wybierz Czeladnika. A jeśli masz wątpliwości to wybierz pomiędzy Złodziejem albo Magiem.

Umiejętności, które wybrałem zapewnią Ci kilka ważnych rzeczy. Taki a nie inny ich dobór sprawi, że będziesz mógł posiadać naprawdę potężną postać. W czasie walki jest zalecane byś co jakiś czas stawał się niewidzialny by wycofać się z walki, zatruć swoją broń i ponownie uderzyć z zaskoczenia. Może Cię zastanawiać dlaczego wybrałem umiejętność Parowanie. Nie zawsze będziesz mógł rzucić na siebie niewidzialność albo ukryć się przed przeciwnikami. Właśnie wtedy umiejętność parowania uchroni Twoją skórę.

Postać Powrotnika może Ci się wydać trudna do prowadzenia na początku (zostanie wampirem powinno Ci jednak szybko pomóc). Sugeruje byś rozwijał atrybuty w podanej przeze mnie kolejności: Szybkość, Inteligencja, Siła, Wytrzymałość, Zręczność.

**************************

Samuraj

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Siła (Strength), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Broń Biała (Blade), Parowanie (Block), Strzelectwo (Marksmen), Lekki Pancerz (Light Armor), Zbrojmistrz (Armorer), Atletyka (Athletics), Mistycyzm (Mysticism)

Samuraj żyje według ścieżki miecza, wg niektórych miecze są elementem ich samych. Posiadają olbrzymie umiejętności zarówno w defensywnym jak i ofensywnym wykorzystaniu broni białej. Dodatkowo są mistrzami w wytwarzaniu i naprawianiu broni i zbroi oraz potrafią korzystać z łuku i magii mistycznej. Samuraje to honorowi wojownicy rozmiłowani w sztuce walki

Zalecane rasy:
Mroczny Elf
Ork
Redguard

Zalecane znaki zodiaku:
Wojownik (Warrior) - +10 do siły i wytrzymałości uczyni z samuraja jeszcze lepszego wojownika.
Rytuał (Ritual) – uzdrawianie może okazać się bardzo przydatne dla wojownika.

**************************

Poszukujący (Seeker)


Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Zręczność (Agility), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Strzelectwo (Marksman), Alchemia (Alchemy), Sneak (Skradanie się), Security (Zabezpieczenia), Atletyka(Athletics)/Akrobatyka(Acrobatics), Broń Biała (Blade)

Wyszkolony w sztuce cichego, skutecznego i szybkiego zabijania, Poszukujący posiada umiejętności pozwalające mu znaleźć odpowiedni cel i szybko się z nim rozprawić. Używając łuków i broni z zatrutym ostrzem może zabijać naprawdę szybko, nawet strażników imperialnych. Zamknięte zamki i niedostępne miejsca również nie są problemem dla Poszukującego.

Zalecane rasy:

Argonianin – posiada 5 bonusów do głównych umiejętności. Dodatkowo może oddychać pod wodą.
Mroczny Elf – Również posiada 5 bonusów do umiejętności jednak uzyskuje mniejsze modyfikatory do atrybutów. Możliwość przyzwania strażnika-obrońcy może okazać się przydatna kiedy będzie walczył z przeważającą ilością przeciwników.
Khajiit – Posiada tylko 4 bonusy do umiejętności ale wybierając tą rasę uzyskujesz możliwość widzenia w nocy co, przy Twojej, profesji może okazać się bardzo przydatne.
Leśny Elf – Również 4 bonusy (ale w tym dwa +10), oraz bardzo dobre atrybuty. Jednak specjalne zdolności nie są zbyt silne.

Zalecane znaki zodiaku:
Złodziej (Thief) – oczywiste.
Cień (Shadow) – przydatny do nagłych ucieczek albo do przekradania się obok strażników.
Rumak (Steed) – jeśli wybrałeś dodatkowo atletykę to masz szansę stworzyć sprintera.

**************************

Cień (Shade)

Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Siła (Strength), Osobowość (Personality)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Broń Biała (Blade), Iluzje (Illusion), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marksman), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak)

Profesja Cienia jest podobna do profesji zabójcy. Warzysz trucizny (Alchemia) i zatruwasz nimi swoją broń by przy jej użyciu walczyć z ukrycia. Czary iluzyjne pozwolą Ci penetrować lochy i atakować oponentów z zaskoczenia. Jako, że jesteś również złodziejem to zamki nie stanowią dla Ciebie większego problemu.

Atrybut Osobowości zapewni Ci bonusy do rzucania iluzji i do oratorstwa. Dzięki niej będziesz mógł korzystniej sprzedawać łupy w sklepach.

Zalecane Rasy:

Leśny Elf (Wood Elf) – ponieważ są świetne w skradaniu i w łukach
Khajiit/Argonianin – zapewniają pewne bonusy przydatne tej profesji.

Zalecane znaki zodiaku:
Złodziej - +10 Zręczność, Szczęście, Szybkość.
Rumak - +20 Szybkość.

**************************

Cień (Shadow)

Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Szybkość (Speed), Zręczność (Agility)
Umijetności: Strzelectwo (Marksmen), Broń Biała(Blade)/Broń Obuchowa(Blunt)/Walka Wręcz (Hand to Hand) – jeśli nie chcesz nosić ciężkich broni i chcesz specjalizować się w łukach to powinieneś wybrać walkę wręcz, Lekki Pancerz (Light Armor), Iluzje (Illusion), Skradanie się (Sneak), Zabezpieczenia (Security), Alchemia (Alchemy) / Atletyka (Athletics) – zalecana jednak ta pierwsza.

Cichy zabójca który pozostaje w cieniu i likwiduje przeciwników przy użyciu zatrutych strzał – to właśnie Ty – Cień. Kiedy zrobi się za gorąco to wydobędzie miecz i kilkoma ciosami pokona przeciwników za pomocą trucizn. Ewentualnie dzięki magii iluzyjnej stanie się niewidzialny i wycofa się by zregenerować siły albo przygotować się do ataku skrytobójczego.

Zalecane rasy:
Leśny Elf – Bardzo dobry wybór pod warunkiem, że nie będziesz chciał rozwijać walki w zwarciu, a skupisz się na łukach. Snajper idealny, pamiętaj tylko by ciągle pozostawać w ruchu albo razić przeciwników z miejsc, do których nie mogą się dostać.
Khajiit – wybierz tą rasę jeśli chcesz walczyć wręcz albo za pomocą zatrutej broni
Mroczny elf – łączy możliwości dwóch powyższych.

Zalecane znaki zodiaku:
Złodziej (Thief)
Rumak (Steed)
Wojownik(Warrior)
Nie zalecane:
Kochanek (Lover)
Wieża (Tower)

**************************

Mag Przywołań (Summoner)

Specjalizacja: Magia
Atrybuty: Inteligencja (Intelligence), Siła Woli (Willpower)
Umiejętności: Przyzywanie (Conjuration), Mistycyzm (Mysticism), Destrukcja (Destruction), Alchemia (Alchemy), Oratorstwo (Speechcraft), Broń obuchowa (Blunt), Parowanie (Block)

Magowie Przywołań są wyjątkowo aroganckimi osobnikami. Myślą, że są równi półbogom. Posiadając potęgę magii przywołań mogą przyzywać demoniczne stwory z innych światów. Szczycą się swoimi zdolnościami kontrolowania ludzkich umysłów i potęg żywiołów.

Zalecane rasy:
Breton
Wysoki Elf
Mroczny Elf

Zalecane znaki zodiaku:
Atronach – Przywoływacz czerpię siły z pierwotnych źródeł i nie posiada możliwości regeneracji Magicki. Bonus w postaci 150 punktów many i 50% odporności na magię pasuje idealnie do tej profesji.

**************************

Czołg (Tank)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: wytrzymałość (Endurance), Siła (Strength)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Broń obuchowa (Blunt), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Atletyka (Athletics), Walka Wręcz (Hand to Hand)

Czołg to wojownik idealny. Nie powinieneś w ogóle martwić się o Magicke, w Twoim przypadku jest ona zupełnie bezużyteczna.

Zalecane rasy:
Nord
Imperialny
Redguard

Zalecane znaki zodiaku;
Wojownik (Warrior) – bonus do siły i wytrzymałości.
Lord – daje Ci możliwość uzdrawiania.
Rumak – bonus do szybkości.

**************************

Czołg (Tank)

Specjalizacja: Walka
Atrybuty: Siła (strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętność: Broń Biała/Broń Obuchowa, Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Zbrojmistrz (Armorer), Parowanie (Block), Atletyka (Athletics), Przemiany (Alteration), + 1 do wyboru przez gracza

Profesja ta jest stworzona do przyjmowania na siebie olbrzymich obrażeń i ich zadawania. Ciężki pancerz pozwoli Ci zaabsorbować część obrażeń. Dzięki umiejętności zbrojmistrz będziesz mógł naprawiać swój ekwipunek. Atletyka pozwoli dobiec Ci do przeciwników nim ci zdążą się odpowiednio przygotować do walki. Magia Przemian zapewni Ci czary ochronne. Ostatnia umiejętnością wybraną przez gracza powinno być Uzdrawianie albo Przywoływanie.

Zalecane rasy:
Nord, mężczyzna – typowy barbarzyńca z odpowiednimi bonusami
Ork, mężczyzna – podobnie jak powyższy posiada odpowiednie bonusy. A możliwość wpadania w szał bitewny też pasuje jak ulał
Redguard, mężczyzna – podobnie jak wyżej

Zalecane znaki zodiaku:

Wojownik (Warrior) - +10 w obu atrybutach.
Rytuał (Ritual) - też się nadaje ale Wojownik jest bardziej zalecany.

**************************

Myśliwy/Łowca (Tracker)

Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Szybkość (Speed), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Alchemia (Alchemy), Atletyka (Athletics), Broń Biała(Blade) / Broń Obuchowa (Blunt), Lekki Pancerz (Light Armor), Mistycyzm (Mysticism), Zabezpieczenia (Security)

Myśliwy jest łowcą nagród skupiającym się na znajdowaniu swoich celów i dostarczaniu ich (albo ich kawałków) do swojego pracodawcy. Najważniejszym współczynnikiem jest dla niego Szybkość. Myśliwi są stworzeni do szybkiego atakowania swoich ofiar (albo do szybkiego uciekania jeżeli posiadają one silne wsparcie).

Łowca to lekko opancerzony wojownik polegający na swojej szybkości i umiejętności uników. Możliwość pokonywania zabezpieczeń daje możliwość dotarcia do przeciwników, którzy myślą, że ochronią ich zamki. Alchemia natomiast zapewnia łowcy samowystarczalność i sprawia, że nie musi często wracać do miasta po mikstury. Mistycyzm daje Ci możliwość ochrony przed czarami i ułatwia zaklinanie dusz przeciwników w kamienie.

Zalecane rasy:

Argonianin – obie płcie – posiada wiele bonusów i modyfikatorów do umiejętności i atrybutów. Również możliwości pływania pod wodą będzie przydatna dla łowcy.
Khajiit – również nadaje się do tej profesji, pamiętaj tylko by wybrać broń biała a nie obuchową.
Leśny Elf – wybierając tą rasę powinieneś zrezygnować z walki w zwarciu i zainwestować w strzelectwo.
Mroczny Elf – posiada dobre bonusy do inteligencji, szybkości i kilka modyfikatorów do głównych umiejętności

Zalecane znaki zodiaku:

Rumak (Steed) – oczywisty wybór dla postaci stawiającej na szybkość.
Złodziej (Thief) – bonus do szybkości i szczęścia.
Kochanek (Lover) – możliwość paraliżowania pasuje do tej profesji.

**************************

Czarodziej (Warlock)

Specjalizacja: Walka / Magia (zależy od stylu gry)
Umiejętności: Alchemia - do wytwarzania mikstur i nadawania magicznych właściwości broniom
Destrukcja(Destruction) - czary ofensywne
Broń Biała (Blade)/Broń Obuchowa(Blunt) – do wyboru
Przemiany (Alteration) – do ochrony podczas walki i do otwierania zamków
Ciężki / Lekki Pancerz (Heavy / Light Armor) – ciężki zalecany
Przywoływanie (Conjuration) – przyzwana istota może skutecznie uchronić Cię przed gradem pocisków
Mistycyzm (Mysticism) – do chwytania dusz, oraz umagiczniania i ładowania broni
Zbrojmistrz (Armorer) – by być samowystarczalnym i oszczędzać pieniądze

To co jest ciekawe w tej profesji to, to, że jest ona uniwersalna. Taką postacią bez przeszkód będziesz mógł ukończyć zadania we wszystkich gildiach. Korzystanie z magii i miecza na przemian sprawia, że bez względu na daną sytuację możesz sobie zawsze poradzić.

Zalecane rasy:

Mroczny elf, mężczyzna – posiada bonusy zarówno do magii jak i do walki.
Redguard, mężczyzna – preferuje walkę w zwarciu kosztem magii.
Wysoki Elf – wymaga popracowania nad jego umiejętnościami walki ale cała reszta jest już dużo uproszczona.

Zalecany znak zodiaku:
Wojownik (Warrior) – większa siła, większe zdrówko i większy udźwig.
Mag (Mage) – więcej many.
Lord – więcej many i absorpcja zaklęć.

**************************

Pogrążyciel (Widowmaker)

Specjalizacja: Ukrywanie się
Atrybuty: Wytrzymałość (Endurance), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Broń Biała(Blade), Iluzje (Illusion), Lekki Pancerz (Light Armor), Zabezpieczenia (Security), Strzelectwo (Marksmen), Skradanie się (Sneak)

Pogrążyciel jest zimnokrwistym mordercą. Pokrywa swoje ostrza truciznami by zabijać swoich przeciwników jeszcze efektywniej. Czary iluzyjne pozwalają mu odwracać od siebie uwagę, oczarowywać, paraliżować i stawać się niewidzialnym. Korzystając z przewagi jaką daje mu cień likwiduje swoich przeciwników z dystansu za pomocą łuku.

Zalecane rasy:
Leśny Elf – poza niskimi parametrami osobowości i siły wszystkie inne są idealne do tej profesji.
Khajiit

Zalecane znaki zodiaku:
Wojownik – bonus do siły i wytrzymałości jest szczególnie zalecany dla leśnego elfa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Oblivion Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin