Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Morrowind
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:07, 21 Paź 2006    Temat postu: Klasy

Klasa twojej postaci powinna odzwierciedlać styl gry, jaki jest ci najbliższy. Tworząc nową postać możesz zdefiniować jej klasę na trzy sposoby:

1. Odpowiadając na 10 pytań, na podstawie których zostanie dobrana klasa twojej postaci.

2. Wybierając samodzielnie jedną z 21 klas dostępnych w Morrowindzie.

3. Tworząc własną klasę, wybierając dla niej umiejętności podstawowe i dodatkowe. Każda klasa należy do jednej ze specjalizacji, ma 5 umiejętności głównych i 5 dodatkowych oraz dostaje premię +10 do dwóch współczynników.

Specjalizacja:

Klasy mogą należeć do jednej z trzech specjalizacji: Bojowej, Magicznej, Złodziejskiej. Postać otrzymuje premię +5 do każdej umiejętności z tej samej specjalizacji, a umiejętności te łatwiej będzie rozwijać. Na przykład: Postać o specjalizacji bojowej szybciej będzie się uczyć walki toporem niż akrobatyki.

Umiejętności Główne:

Każda klasa posiada 5 umiejętności głównych. Na początku gry postać otrzymuje 30 punktów dla każdej umiejętności głównej. Dodatkowo, umiejętności te szybciej się rozwijają w trakcie gry.

Umiejętności Dodatkowe:

Każda klasa posiada 5 umiejętności dodatkowych. Na początku gry postać otrzymuje 15 punktów dla każdej takiej umiejętności.

Pozostałe Umiejętności:

Umiejętności nie należące do którejś z powyższych kategorii traktowane są jako ,,pozostałe" i rozwijają się najwolniej. Na początku gry postać otrzymuje 5 punktów dla każdej z pozostałych umiejętności. Na przykład: klasa o specjalizacji bojowej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność główna) będzie rozwijać tę umiejętność do 50% szybciej niż klasa o specjalizacji magicznej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność pozostała)

Klasy o Specjalizacji Bojowej:

Wojownicy:

Wojownicy to profesjonalni żołnierze, najemnicy i poszukiwacze przygód powszechnie spotykani w całym Cesarstwie. Walczą różnymi rodzajami oręża i noszą każdy rodzaj pancerza. Przedstawiciele tej klasy to wytrzymali, zaprawieni w boju weterani wielu bitew.

Barbarzyńcy:

Barbarzyńcy to dumni przedstawiciele dzikich plemion stepów i gór. Zwykle są prostolinijni i nieokrzesani, i traktują przemoc jako JEDYNE wyjście z trudnych sytuacji. Ich męstwo i wojenny kunszt czynią z nich znakomitych wojowników.

Paladyni:

Ciężkozbrojni wojownicy posługujący się magią i walczący w imię szczytnych idei. Paladyni parają się zwykle walką z potworami i złoczyńcami. Zajęcie to, choć niebezpieczne, bywa czasami bardzo intratne.

Rycerze:

Charakterystyczną cechą wszystkich rycerzy jest szlacheckie pochodzenie i związane z tym obycie na monarszych dworach. Rycerze postępują zwykle w zgodzie z zasadami rycerskiego kodeksy honorowego. Oprócz sztuki wojennej, przedstawicielom tek klasy nie jest obca sztuka leczenia i zaklinania.

Zwiadowcy:

Zwiadowcy niepostrzeżenie przepatrują szlaki i śledzą poczynania oddziałów nieprzyjaciela. Przyparci do muru stosują zwykle taktyki partyzanckie, ostrzeliwując wroga z bezpiecznej odległości. W odróżnieniu od Barbarzyńców, Zwiadowcy rzadko kierują się impulsem chwili, zdając się rzadziej na taktykę i strategię.

Łucznicy:

Mobilna podgrupa wojowników, specjalizująca się w walce na dystans. Łucznicy ostrzeliwują nieprzyjaciela przez dłuższy czas, nie pozwalając mu zbliżyć się na odległość dogodną do bezpośredniego ataku.

Łotr:

Gdziekolwiek pojawiają się kłopoty i możliwość łatwego wzbogacenia się, tam będą i przedstawiciele tej klasy. Łotr nie może się równać w bezpośrednim starciu z Rycerzem lun Wojownikiem, ale jego spryt i żyłka kupiecka pozwalają mu czerpać korzyści tam, gdzie inni obeszliby się smakiem.

Klasy o Specjalizacji Magicznej:

Magowie:

Dla większości Magów nauka jest celem samym w sobie, choć zdarzają się osobnicy, którzy ze swych umiejętności czerpią bardziej wymierne korzyści. Choć magowie to bardzo niejednolita grupa, mają wspólny mianownik: umiłowanie nauk magicznych.

Czarownicy:

Uzdrowiciele to specjalna kasta magów, która ma uzdrawiać rannych i leczyć chorych. W obliczu niebezpieczeństwa Uzdrowiciele posługują się magią obronną, do przemocy uciekając się wyłącznie w sytuacjach krytycznych.

Magowie Bitewni:

Specjalna grupa magów, wyszkolona zarówno w tajnikach magii jak i konwencjonalnej sztuce wojennej. Magowie bitewni nie są tak wszechstronni jak ich koledzy po fachu, ale rekompensują to sobie prawdziwym mistrzostwem w dziedzinie zaklęć ofensywnych. Kilku Magów bitewnych może stawić czoła nawet bardzo licznemu oddziałowi przeciwnika, toteż chętnie zatrudnia się ich w armiach i strażach przybocznych możnowładców.

Inkwizytorzy:

Inkwizytorzy poświęcają swe życie walce z wynaturzonymi praktykami czarnej magii. Ich wyszkolenie w dziedzinie walki wręcz, magii i niewykrywalności czyni z nich niezwykle groźnych przeciwników. Naturalnymi przeciwnikami inkwizytorów są wampiry, wiedźmy, czarnoksiężnicy i nekromanci.

Magowie Zbrojni:

Są to magowie-najemnicy, służący zwykle w mniejszych oddziałach cesarskiej armii. Weterani tej klasy cieszą się opinią znakomitych żołnierzy i poszukiwaczy przygód.

Nocni Łowcy:

Nocni Łowcy to kasta magów, którzy specjalizują się w cichej walce na tyłach wroga. Przedstawiciele tej klasy nie cieszą się zbyt dobrą opinią, gdyż większość z nich to złodzieje, skrytobójcy i tajni agenci wywiadu.

Klasy o Specjalizacji Złodziejskiej:

Złodzieje:

Złodzieje zajmują się kradzieżą kieszonkową i włamaniami. W odróżnieniu od bandytów, którzy zabijają swoje ofiary, złodzieje stawiają na niewykrywalność i z reguły stronią od przemocy. Ich głównymi atutami są spryt i zręczność.

Agenci:

Agenci zajmują się zdobywaniem wiadomości i dezinformacją przeciwnika. Oprócz szkolenia w dziedzinach typowo złodziejskich są także mistrzami samoobrony. Dobry agent jest cichy, przebiegły i samowystarczalny.

Skrytobójcy:

Skrytobójcy zajmują się cichym likwidowaniem niewygodnych osób. Ofiara ginie zwykła zastrzelona z ukrycia lub zasztyletowana w tłumie ludzi. Skrytobójcy mogą być zarówno bezlitosnymi mordercami jak i agentami instytucji, stojących na straży prawa i porządku.

Akrobaci:

Akrobaci to zwyczajowe, łagodne określenie dla grupy wysportowanych włamywaczy, którzy potrafią dostać się w miejsca nieosiągalne dla zwykłych złodziei. Jak wszyscy rabusie polegają w znacznej mierze na zwinności i niewykrywalności.

Mnisi:

Mnisi to specjaliści od walki bez użycia broni i pancerza. Dzięki swej zręczności i ruchliwości potrafią w razi potrzeby pozostawać niezauważeni nawet ale czujnego obserwatora. Wiedzą również jak radzić sobie z wszelkiego rodzaju lekkim orężem.

Pielgrzymi:

Pielgrzymi to podróżnicy poszukujący prawdy i duchowego oczyszczenia. Lata wędrówek przez niebezpieczne pustkowia nauczyły ich biegle władać wszelkiego rodzaju orężem i pancerzami, a także posługiwać się magią. Obycie w większych miastach Cesarstwa rozwinęło u nich żyłkę kupiecką i zdolność przekonywania napotkanych osób.

Bardowie:
Bardowie to wędrowni śpiewacy i gawędziarze. Choć bitwy traktują zwykle jako źródło inspiracji dla swych pieśni, wędrowny poeta musi także władać mieczem, jeśli nie chce zakończyć żywota w żołądku napotkanych na szlaku bestii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Morrowind Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin