Forum RPG Forum Strona Główna RPG Forum
Forum o grach RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Planescape: Torment
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diablo26
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:26, 12 Lut 2007    Temat postu: Walka

Jednym z trudniejszych do opanowania elementów Planescape: Torment jest właśnie walka. A jest to część bez której "wyczucia" nie pochodzisz zbyt długo po tym świecie. Walka wymaga znajomości interfejsu gry na równi z potężnymi zaklęciami i bronią. Poniżej starałem się zawrzeć choć część porad na temat zachowania się w walce. Podejrzewam jednak ,że każdy po pewnym czasie wypracuje własne strategie i zachowania.

Punkt pierwszy - kiedy uciekać


Ponieważ cała walka w Planescape Torment rozgrywa się w czasie rzeczywistym możesz zastosować manewr odwrotu na z góry upatrzone pozycje kiedy tylko poczujesz się zagrożony. W menu Opcji włącz opcje - Zawsze biegaj (Always Run)- aby nie musieć posługiwać się dodatkowymi klawiszami jak będziesz tego naprawdę potrzebować. Weź jednak pod uwagę ,że dopóki znajdujesz się w tej samej okolicy co przeciwnik nie ustanie on w poszukiwaniach i chęci przetrzepania ci czterech liter. Najczęściej więc uciekaj po to a by przegrupować się i wysłać już zorganizowana grupę do metodycznego zniszczenia przeciwnika. W przypadku kiedy twoje punkty życia spadły niebezpiecznie nisko również warto na chwilę opuścić nieprzyjemna okolice i odpocząć w innym zakątku mapy.

Drobna podpowiedz co do szybkiej ucieczki: pozostaw jedna z postaci tuż przy brzegu ekranu. W chwili kiedy sytuacja przyjmie naprawdę kiepski obrót po prostu wyjdź nią z danej lokacji a reszta drużyny przeniesie się natychmiast w to samo miejsce co ona.

Punkt drugi - Odpoczynek to ważna sprawa


Zanim pójdziesz na teren który niezbyt gościnnie wita przejezdnych prześpij się w miejscu w którym możesz to zrobić. W samej grze możesz znaleźć sporo miejsc do spokojnego spania i nie powinieneś wahać się aby używać ich jak najczęściej. Za sam odpoczynek nie poniesiesz żadnym minusów a odzyskasz większość punktów życia i magowie zapamiętają wszelkie potrzebne czary.
W późniejszej części gry będziesz mógł zawsze wrócić do Mebbeth i uzyskać darmowe leczenie. Po prostu porozmawiaj z nią i poproś o wyleczenie raz drużyny (pamiętaj ,że musisz być z nią w dobrych stosunkach). Wprawdzie nie zapamiętasz w ten sposób czarów ,jednak darmowe leczenie przydaje się bardzo.

Punkt trzeci - Unikanie bólu


Jeżeli wybrałeś wojownika używaj zaklęć Dak`kon aby podnieść swoje umiejętności trafiania i unikania ciosów. Jeżeli jesteś magiem skoncentruj się głównie na ofensywnych czarach i zapamiętaj ich jak najwięcej w książce czarów. Pamiętaj jednak ,że na swoje drodze napotkasz również potworki ze sporo odpornością na czary. Warto wtedy przemienić Dak`kon w mocnego wojownika aby poradzić sobie i z taka ewentualnością.

Punkt czwarty - Przewaga liczebna


Nie rzucaj się na dużą ilość przeciwników. W przeciętnej sytuacji po prostu zaliczysz "śmiertelne" zejście. Najlepiej koncentruj całe siły na pojedynczych osobnikach - szybciej i z mniejszymi stratami poradzisz sobie z całą grupą niż w walce 1/1. W przypadku naprawdę dużej liczby przeciwników atakującej cię jednocześnie będziesz miał problemy okupione dużymi stratami w punktach życia.
Próbuj zwabiać pojedyncze potworki z dużej grupy (nie są one obdarzone zbyt dużą inteligencją). Możesz tez spróbować rozbić większa grupę na mniejsza uciekając od przeciwnika, przeciwnik czasami rozdziela swoje siły i nie łączy się z powrotem w duża grupę. Staraj się stanąć w ciasnych przejścia (metoda Diablo) aby przeciwnik nie mógł korzystać ze swojej przewagi liczebnej.
W walce skoncentruj się na zwalczaniu wszelkich magów którzy mogą zadać ci sporo obrażenia kiedy ty będziesz zwarty z wojownikami. Wymaga to lekkich manewrów myszką jednak opłaca się kiedy idzie o zużycie przedmiotów leczących i ogól zdrowia drużyny.

Punkt piąty - Zatrzymać czas


Pamiętaj o używaniu spacji w grze. Pauzuje to natychmiast grę. Mimo iż świat zamiera nadal możesz wydawać rozkazy dla swojej drużyny. Wydaj wtedy spokojnie rozkazy ataku bądź rzucenia czaru.
Czasami pauza może uratować ci skórę, kiedy zauważysz duże ilości przeciwników wyłaniające się z niewidocznego dla ciebie terenu po prostu zapauzuj i wydaj drużynie rozkaz odwrotu z niebezpiecznego terenu. Przeciętnie zdążysz wyjść zanim cokolwiek ci się stanie.

Punkt szósty - Apetyt na doświadczenie


Jeżeli jesteś szczególnie chciwy w zdobywani doświadczenia zostaw swoją drużynę gdzieś po drodze i skieruj się do głównych podziemi. Dzięki temu Bezimienny zdobędzie spore ilości doświadczenia. Jednak sam sposób wymaga cierpliwości i sporej ilości przedmiotów leczących. W pewnych lokacjach musisz szczególnie uważać aby nie dać się okrążyć. Jest to już sprawa indywidualnego gracza czy zamierza rozwijać drużynę jako całość czy też skupić się na głównym bohaterze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Forum Strona Główna -> Planescape: Torment Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin